Toon posts:

Systeem werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 17:23
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een 2ehands pc gekocht die bij de verkoper werkend is weggegaan maar nu niet meer werkt. De fans draaien, het lampje brand en het lampje op de dvd drive brand continu, maar de drive gaat niet open en ik heb geen beld (DVI en VGA).

Aangezien de fans draaien is het denk ik geen voedingsprobleem maar ik weet ook niet wat het wel kan zijn.

De specs:

Proc: Intel Pentium 4
Moederbord: Intel E210882
Grafische kaart: nVidia AGP MX4000

Zou iemand weten wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 16328

Tc-Chub schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:32:
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een 2ehands pc gekocht die bij de verkoper werkend is weggegaan maar nu niet meer werkt. De fans draaien, het lampje brand en het lampje op de dvd drive brand continu, maar de drive gaat niet open en ik heb geen beld (DVI en VGA).

Aangezien de fans draaien is het denk ik geen voedingsprobleem maar ik weet ook niet wat het wel kan zijn.

De specs:

Proc: Intel Pentium 4
Moederbord: Intel E210882
Grafische kaart: nVidia AGP MX4000

Zou iemand weten wat het probleem zou kunnen zijn?
Zit er wel een harde schijf in en werkt deze wel?

Ik snap overigens niet waarom je nog een tweedehands P4 zou willen kopen.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 05-06-2011 19:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Omdat ik deze pc wil gebruiken als muziek afspeel pc en ik daar niet te veel geld voor uit wil geven. Hoe kan ik dat soort dingen controleren dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 22:39
Tc-Chub schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:32:
Het kan wel een voeding probleem zijn. Als er 1 van de volt lijnen er uitklapt kan het zijn dat de pc te weinig stroom krijgt om door te starten.
Vaak draaien de fans nog wel en branden / knipperen er een paar ledlampjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Mm hoe kan ik dit testen, iemand uberhaupt even een tekening van het moederbord waarbij alle aansluitingen opstaan? Dan kan ik even testen of alles is aangesloten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik zie op deze manual: ftp://download.intel.com/.../d865glc/BFLC_English.pdf
(pagina 15)

Dat de primary en de ide connector omgedraaid zitten bij mijn pc. (Dus de dvd drive op de primary en de Hdd op de Secondary IDE)

Is dat een probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 407521

Tc-Chub schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:14:
Ik zie op deze manual: ftp://download.intel.com/.../d865glc/BFLC_English.pdf
(pagina 15)

Dat de primary en de ide connector omgedraaid zitten bij mijn pc. (Dus de dvd drive op de primary en de Hdd op de Secondary IDE)

Is dat een probleem?
Dat kan een probleem zijn maar niet HET probleem want als je dvd drive als primary in staat zou die eerst checken of daar iets inzit en zo niet dan switched die naar secondary (HDD)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik had ze omgedraaid en toen kreeg ik een rood lampje voorop de kast, waar een soort van batterijicoontje bij staat, is dat goed? Ik dacht eerst dat de dvd drive het niet meer deed, maar ik was vergeten de powerkabel er in te doen dus hij werkt wel.

Kan dat het probleem zijn of niet? Ik had overigens nog steeds geen beeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik weet niet wat ik gedaan heb, ik heb de IDE connectoren even omgewisseld en weer terug gedaan en de power van de HDD en de DVD drive en de pc een paar gereset en nu doet hij het ineens :)

Keep you updated.

Ik ben nu bezig met het installeren van windows, hoe zit dat met de edities, ik heb ze allemaal, welke kan ik dan het beste installeren?

[Voor 25% gewijzigd door Tc-Chub op 05-06-2011 20:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Batterijicoontje = HDD activity light. Juist goed dus.

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 16328

Tc-Chub schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:37:
Ik weet niet wat ik gedaan heb, ik heb de IDE connectoren even omgewisseld en weer terug gedaan en de power van de HDD en de DVD drive en de pc een paar gereset en nu doet hij het ineens :)

Keep you updated.

Ik ben nu bezig met het installeren van windows, hoe zit dat met de edities, ik heb ze allemaal, welke kan ik dan het beste installeren?
Je moet de versie installeren waar je de licentie van hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik heb er nu Windows 7 Ultimate 32 bit opgezet. Tot nu toe gaat alles best vlot. Ik heb ook 2gb ram dus dat is ook aardig veel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
2gb ram is behoorlijk weinig, tegenwoordige systemen komen met gemiddeld 4GB, zelf heb ik liever 8GB. 2GB is behoorlijk weinig, voor jouw P4 systeem dan nog wel genoeg.

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
Windows 7 werkt prima onder 2GB, en is zelfs onder 1GB werkzaam te krijgen. Bovendien is het de vraag of het investeren in nieuw geheugen het waard is, daar dit geheugen waarschijnlijk erg duur is (en bovendien nauwelijks meer te krijgen, omdat het waarschijnlijk om DDR geheugen gaat).

Mijn advies; Als je het als muziekcomputer gaat gebruiken en een beetje internet, dan zijn de huidige specificaties prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja ik heb nu Ultimate 32 bit erop en hij werkt hartstikke vloeiend. Er zit echter geen GPU in dus hij krijgt ook een 1.0 van windows daarvoor, terwijl de rest wel boven de 4 uit komt.

Ik weet eigenlijk nog steeds nit wat het probleem was maar het werkt in ieder geval. Spotify erop en knallen maar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
Waarschijnlijk moet je nog even je GPU drivers installeren van het moederbord, zodat de Prestatie Index een iets hoger getal aangeeft. Standaard geeft Windows 7 bij iedere GPU, of dat on-board is of niet, een 1, pas na de installatie van drivers wordt dit hoger.

• Tc-Chub
Ik heb nu weer hetzelfde probleem. Het HDD activity lampje wil niet branden, oftewel de HDD slaat niet aan, waarna de computer niet opstart. Hij deed het in het begin niet, en daarna weer wel en nu dus weer niet.

Ik weet alleen niet hoe ik dit kan oplossen. Als ik de HDD op IDE-1 zet (de eerste) dan gaat het lampje blijvend branden maar gebeurd er niets. Zet ik hem dus op IDE-2 dan brand het lampje niet en blijft het lampje van de DVD drive blijvend branden. Heel raar probleem dus.

[Voor 55% gewijzigd door Tc-Chub op 16-06-2011 11:36]

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 21:45
Misschien brakke harddeschijf? Je kan ook nog een andere IDE kabel proberen, misschien is er iets mis met het contact.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee