Toon posts:

Geluid via HDMI van videokaart laten verlopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
Ik heb van de week eindeijk een nieuwe hd tv dus heb ik de pc via hdmi aangesloten op de tv. De monitor wordt via dvi 'gevoed'. Nu moet ik elke keer als ik geluid via de hdmi door wilt laten sturen in windows 7 bij geluidsapparaten dit instellen hdmi audio als standaard apparaat. Die andere standaard optie ben ik even de naam kwijt. Is het uberhaubt mogelijk dat ik dit beide als standaard kan aan laten staan? Dus zowel geluid via hdmi als via audio out plugje naar mijn speakers welke bij de monitor staat?
Het is zo lastig om dit elke keer weer terug te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:20
Ik heb met een beetje gekloot zo voor elkaar gekregen dat als ik mijn desktop 'extend' naar mijn tv dat het geluid ook over HDMI gaat.

Belangrijk is wel dat de tv aanstaat voordat ik ga extenden. Ik gebruik geen extra tools, dit is standaard functionaliteit van w7.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 330d
Moet je nog iets speciaals instellen dan? Ik heb gewoon gekloond, dus niet extended.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheSniper1990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 23:21
vraagje: gebruik je een verloopje om van DVI naar HDMI te gaan?
dus: Videokaart -> DVI/HDMI verloopje -> HDMI kabel -> TV ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 330d
Nee, is rechtstreeks. Heb dvi en hdmi poorten op deze graka
pricewatch: Sapphire HD 6570 1GB DDR3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheSniper1990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 23:21
hmmmz okee :p anders had ik het gezicht in de DVI verbinding. DVI draagt namelijk geen geluid :) is enkel voor video ^^

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nee, dit kan niet met Windows 7. Dit wordt regelmatig gevraagd. Antwoord:
There is no way built into Windows 7 to play the same audio on multiple output devices. You can play different audio to different devices, but would need some add-on software to play to two different devices from the same application. Applications could make it possible as well. For example, VLC could choose to output to multiple audio devices simultaneously, but rarely do programs do so.
Kortom: ja, specifieke applicaties als VLC en WinAmp kunnen met de juiste plugins audio die je via dat programma afspeelt over meerdere outputs de lucht in gooien, maar anders niet.

[Voor 91% gewijzigd door CodeCaster op 05-06-2011 20:43]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leon90
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 18:48
Heel vaak kan je met de juist geluidskaart drivers en tools dit gewoon instellen.

Dus W7 erbuiten laten.

Op mijn laptop stuur ik dus alles vanuit de Realtek tool rechtsonderin het scherm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt met je laptop één geluidsbron over meerdere uitgangen tegelijk sturen, en je OS is Windows 7?

[Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 05-06-2011 22:58]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• 330d
Heel vreemd. Ik weet niet wat ik allemaal had ingesteld. Kwam er gisteravond achter dat wanneer ik de tv aanzet en de pc hdmi kanaal instel, win7 schakelt automatisch geluid via hdmi in (AMD Hdmi output). Als de pc hdmi kanaal niet wordt geselecteerd (dus ook wanneer tv aanstaat) schakelt win7 automatisch terug naar standaard app speakers.
Dus in andere woorden, perfect zoals ik het wil hebben. Hoef niet meer zelf in te stellen 8)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TheSniper1990 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:37:
hmmmz okee :p anders had ik het gezicht in de DVI verbinding. DVI draagt namelijk geen geluid :) is enkel voor video ^^
Dat klopt niet helemaal de AMD/ATi kaarten voeren weldegelijk het audio signiaal over de DVI poort, je hebt dan wel de juiste DVI > HDMI converter nodig. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik krijg door middel van de Realtek drivers hetzelfde geluid door mijn speakers en koptelefoon op Windows 7, deze zitten echter wel allebei op een audio jack (front & rear)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee