Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 409280

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik ben bezig een pc te bouwen, maar aangezien ik een arme student ben, heb ik nauwelijks geld te besteden. Mijn budget is ~600 euro, en dan nog 200 voor beeldscherm/toetsenbord etc.
Dat is allemaal geen probleem, ik heb research gedaan en ik heb al een goed idee van hoe het eruit moet gaan zien, en het lijkt allemaal te kunnen in het budget.
wat ik tot nu toe heb is 4gb ram en een radeon 6850, en ik heb de case/harddrive ook al gekozen

Er is alleen nog een probleem waar ik mee zit, ik kan niet echt beslissen welke cpu ik moet nemen. Gezien mijn budget heb ik eigenlijk keuze tussen 2 cpu's:
-intel i3 2100
-phenom ii x4 955 be
Als het de phenom wordt, zal ik hem overclocken, ik heb ook al de koeling gekozen (scythe mugen ii)

Ik vraag me nu alleen af, welke is de beste? wat ik met de computer wil doen is wat gamen, maar niet echt intensief , en gewone dingen zoals internetten/plaatjes bewerken/etc. Ik doe ook veel programmeerwerk, dus ik heb wel vaak zware applicaties aanstaan zoals microsoft visual studio/ eclipse/firefox met veel extensions/etc.
Ik ga ook dual-booten met windows + ubuntu

Het probleem is, als ik zoek naar benchmarks, lijken ze erg aan elkaar gewaagd te zijn, de i3 is beter voor gamen, maar de phenom ii x4 is weer beter met multithreading/ zips unzippen/ etc. Wat ik wil weten is welke nou de beste is voor dagelijks gebruik zoals ik het beschreef

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 368047

keuze tussen die twee is naar mijn mening een phenom. een I3 is heeft mindere prestaties + het grafische gedeelte op een i3 wordt niet gebruikt gezien de hd 6850.

Daarnaast is dit niet echt de plaats voor dit topic, maar de mods zullen dat wel oplossen voor je

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Beste kan je hier kijken [BBG aanschaf] Gamesysteem

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:10

rapture

Zelfs daar netwerken?

Kijk naar processor + mobo combinatie en de compleetheid van een deal voor je beperkt budget. In het algemeen levert AMD meer waar voor een laag budget en Intel castreert graag hun spullen tenzij als je veel geld ervoor neerlegt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:05
Persoonlijk zou ik doorsparen voor een AMD 6-core CPU of een Intel quad-core CPU. Kost iets meer, maar zul je er altijd uithalen. Vooral met je 6850 HD moet je ervoor oppassen dat de CPU geen beperkende factoor gaat vormen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 368047

Het ging even fout in de browser, mijn excuus, beschouw dit bericht als niet gepost aub

[Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 368047 op 05-06-2011 19:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 409280

Topicstarter
Anoniem: 368047 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:11:

Daarnaast is dit niet echt de plaats voor dit topic, maar de mods zullen dat wel oplossen voor je
Oh ja, inderdaad, excuses daarvoor. In ieder geval bedankt voor de antwoorden tot nu toe, als een mod dit leest, kan hij dit hopelijk verplaatsen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
ik zou persoonlijk voor de phenom gaan, ook vanwege het feit dat je misschien wil gaan overclocken en mijn ervaring is toch dat amd makkelijker is over te clocken (verbeter me als ik verkeerd zit)

ook zoals al eerder werd gezegd, het grafische aspect is met de phenom toch echt beter

If it ain't broke, don't fix it

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
[BBG aanschaf] Gamesysteem

Ik ga het niet verplaatsen/mergen omdat er nog genoeg in de topicstart en recente reacties in dat topic is wat je nog hoort te lezen voor je je eigen vraag stelt.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee