Toon posts:

Nieuwsberichten zonder bron?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 10:25
Een bericht als nieuws: HTC brengt eerste Facebook-telefoon ChaCha uit heeft geen bronvermelding. Andere sites hebben allemaal tweakers als bronvermelding. Wat heeft tweakers dan als bron? Nu lijkt het erop dat tweakers de originele aankondiging uit februari opnieuw heeft gepost zonder enige aanvulling?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Huh, bron staat er toch?
Daarnast zou ook Vodafone met een telefoon komen met Facebook-knop, zo meldt Unwired View.
Waarbij 'meldt' gelinked word naar http://www.unwiredview.co...has-a-facebook-phone-too/ waarin het o.a. over de ChaCha gaat?

[Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 05-06-2011 17:53]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-05 16:56
Dijkhuis schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:38:
Een bericht als nieuws: HTC brengt eerste Facebook-telefoon ChaCha uit heeft geen bronvermelding. Andere sites hebben allemaal tweakers als bronvermelding. Wat heeft tweakers dan als bron? Nu lijkt het erop dat tweakers de originele aankondiging uit februari opnieuw heeft gepost zonder enige aanvulling?
Je hoeft niet voor elk artikel een externe bron te hebben.

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dijkhuis
Volgens mij linkt unwired review naar de launch in Groot Brittannie, Nederland moet toch nog een paar weken wachten? Bij www.htc.com/nl en alle grote providers staat hij nog op verwacht/binnenkort. Vandaar dat ik nieuwsgierig was naar de bron, ik kan nergens anders dan op tweakers informatie over de Nederlandse lancering vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 08:03

arnoudwokke

Redacteur
Soms heb je geen bron, maar ben je de bron :)

Ik kreeg van de week tweets van mensen van HTC en uit retail dat hij eraan zat te komen en gisteren bleek dat enkele winkels hem op voorraad hebben; ik kan geen betere indicatie vinden dat een toestel uit is dan dat je hem kan kopen. Linken naar webwinkels of Pricewatch vanuit nieuwsartikelen kan de indruk wekken dat er een commerciele deal achter zit. Omdat we die verwarring willen voorkomen, gelden wij zelf in dit geval als bron :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dijkhuis
Ah, jullie hadden dus 'voorkennis'. Ik zie de tweet nu ook: http://twitter.com/#!/johnpieters/

Wel raar dat HTC het niet zelf communiceert of op de website zet, maar goed, ik zie hem inderdaad ook in twee webshops staan als beschikbaar. Nog even wachten dan maar voordat hij echt in de winkels ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 07:59
Dijkhuis schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:21:
Ah, jullie hadden dus 'voorkennis'. Ik zie de tweet nu ook: http://twitter.com/#!/johnpieters/

Wel raar dat HTC het niet zelf communiceert of op de website zet, maar goed, ik zie hem inderdaad ook in twee webshops staan als beschikbaar. Nog even wachten dan maar voordat hij echt in de winkels ligt.
En zie daar : pricewatch: HTC Chacha :+

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 18:33
Misschien open ik nu een volledig nieuwe discussie, en in dat geval moet deze post maar even afgesplitst worden, maar hoe zit het met een bericht als dit:
nieuws: Gerucht: Samsung wil Nokia kopen
Samsung zou een bod voorbereid hebben, een gerucht hierover zou verspreid zijn, en het lijkt 'zomaar uit de lucht te zijn gevallen'.
Kennelijk is de afweging geweest: stel dat het waar is, dan hebben wij het in ieder geval op tijd gemeld. Ik heb (in het kader van neutrale en objectieve berichtgeving) liever achteraf een definitief en door partijen bevestigd bericht, dan een op geruchten gebaseerd verhaal.

Just my 2 cents :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 08:03

arnoudwokke

Redacteur
Ik heb ook liever een door alle betrokken partijen bevestigd bericht, maar dat is nu eenmaal niet hoe de wereld werkt :)

Dit gerucht is als eerste gebracht door Wall Street Journal, een krant die er alle reden toe heeft geen onzin te verkopen (net als veel andere media, waaronder Tweakers.net); immers, WSJ in een zakenkrant die gelezen wordt door veel beurshandelaren, een plek waar je niet in een hoax wil trappen :)

De auteur van het WSJ-stuk zit in Finland en heeft Nokia als speciaal aandachtsgebied; ook de betreffende redacteur, die veel contacten heeft met Nokia, heeft er geen belang bij onzin in de wereld te helpen.

Om gelijk duidelijk te maken dat het om een gerucht gaat, heb ik 'Gerucht:' aan het begin van de kop gezet - om verwarring te voorkomen. Aan het feit dat we het brengen kun je afleiden dat we als redactie erin geloven. Dat is natuurlijk geen garantie, maar het zegt wel iets: gisteren was niet mijn eerste dag in de telecomindustrie en een overname van Nokia door Samsung is in mijn ogen haalbaar, realistisch en bovendien een stap die Samsung verder zou helpen.

Mochten er feiten boven water komen over een eventuele overname van Nokia, dan brengen wij dat uiteraard ook. Maar geruchten zijn voor veel lezers ook relevant - en daarom brengen we een stricte selectie van geruchten die onze oren bereiken :)

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 18:33
arnoudwokke schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:40:
...en daarom brengen we een stricte selectie van geruchten die onze oren bereiken :)
Inderdaad zijn dit soort berichten op de frontpage zeldzaam. Na bovenstaande toelichting begrijp ik waarom de redactie ervoor heeft gekozen het bericht toch te plaatsen. Misschien is de toevoeging dat het gerucht zomaar uit de lucht lijkt te zijn gevallen wat minder geslaagd. Als de WSJ het publiceert zal er toch enigszins een basis bestaan voor het 'gerucht'.

Overigens lijkt de realiteit dit gerucht alweer te hebben ingehaald ;)

[Voor 12% gewijzigd door yohan op 09-06-2011 16:31]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee