Toon posts:

geluidsopstelling met meerdere apparaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 00:32
Hoi tweakers,
Ik zit met een audio probleem, om het probleem een beetje duidelijk te maken heb ik mijn opstelling schematisch getekend: :)

Ik heb een xbox, pc en gitaarversterker die allemaal op dezelfde speakers moeten, ik wil xboxgeluid OF geluid van pc EN gitaarversterker horen. Opzich niet heel lastig, xbox via hdmi activeert namelijk ook gelijk de hdmi audio en deactiveerd de normale audio-in poort. Vervolgens gaat het geluid naar mijn speakers via de hoofdtelefoonpoort op mijn monitor en kan ik lekker xboxen met goed geluid.

Het tweede gedeelte is wat lastiger, ik heb maar 1 audio-in poort op mijn monitor die geluid moet opvangen van mijn pc (DVI, dus audio-in poort geactiveerd) EN gitaarversterker. Dit wil ik omdat ik vaak gebruik maak van guitar pro op mijn pc (en dus geluid nodig heb) en tegelijkertijd speel (ik heb mooie speakers, wil daarom geluid via die speakers). Dit dacht ik op te lossen met een splittertje (male naar 2x female) alleen toen hoorde ik een constante toon. Dit vind ik toch redelijk irritant en ik wil graag pc’en zonder die toon. Is dit mogelijk? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 17:23
Is het iets om een goedkoop mengpaneeltje te kopen?
Lijkt mij dan zo eenvoudig op te lossen.
Zoals een Phonic AM-55?
laat Gitaar in eerste kanaal, en pc in tweede kanaal, en je xbox via de monitor in het 3e kanaal?
En vervolgens aan de uitgang plug je de monitoren.
En je kan aan de knoppen draaien welk geluid je (harder/zachter) wilt hebben.

De reden voor de buzzz toon kan komen omdat je de splitter verkeerd om gebruikt.
Normaal mag je nooit (!) 2 verschillende kanalen geluid zomaar samenvoegen. je kan wel 1 signaal opsplitsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Waarom niet de gitaarversterker aansluiten op de line in van je pc?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:24

Bommes

Capo del formaggio

Inderdaad koop een klein mengtafeltje, ideaal voor jouw gebruikers wensen.
Ik heb hier zo iets liggen: http://link.marktplaats.nl/441511922
Zeker omdat je ook meerder uitgangen onafhankelijk van elkaar kunt regelen.
Dus speakers van je tv en die losse monitor speakers kunnen beide aangestuurd worden zonder problemen.

Een voorversterker heeft vaak ook al genoeg ingangen dus dat zou ook kunnen.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 15:03

SeatRider

Hips don't lie

Dat gaat alleen niet werken als de je gebruik wilt maken van 5.1/digitaal signaal vanuit de Xbox360.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:24

Bommes

Capo del formaggio

niet echt nee, maar ik zie maar 1 monitor speaker op zijn schematische tekening..
das niet echt 5.1.. :P alhoewel er wel bij staat speakers

[Voor 19% gewijzigd door Bommes op 06-06-2011 12:36]

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 17:23
SeatRider schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:37:
Dat gaat alleen niet werken als de je gebruik wilt maken van 5.1/digitaal signaal vanuit de Xbox360.
Voor zover ik nu kan zien gebruikt hij het geluid uit van de monitor naar de speakers. Dit kan hij dus ook gewoon blijven doen alleen dan vanuit de monitor via mengpaneel naar de speakers.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee