Goedemiddag,
ik draai de laatste tijd aardig zware games, waaronder ook gta4, mijn pc trekt dat wel alleen mijn videokaart word een beetje gebottle-necked door mijn cpu.
Dus ik heb een beetje rond gezocht hoever en met welk voltage ik mijn cpu kan overclocken.
wat ik meestal vond was dit: 3.5/3.6 ghz op stock voltage, maar als ik mijn fsb van 200 naar 225 zet word mijn pc al gek, terwijl zij hem op 250 draaien, als ik hem naar 220 opschroef draait hij windows nog maar alle programma's crashen.
iemand misschien een idee hoe ik hem het beste kan overclocken? ik heb het momenteel in de bios geprobeerd en een standaard utility van msi
pc specs:
moederbord: MSI k9a2-cf
Cpu: AMD Athlon II X4 620 (2.6 GHZ - 200 fsb/13x multiplier)
Videokaart: club3d ati radeon hd4870 (OC versie - 1gb)
Ram: 3Gb ddr-2 (800 mhz)
HDD: 250 GB western digital 7200rpm + Externe HDD 750 gb
PSU: RECOM Power Engine 550TC
hopelijk heeft iemand een idee
Alvast bedankt!
ik draai de laatste tijd aardig zware games, waaronder ook gta4, mijn pc trekt dat wel alleen mijn videokaart word een beetje gebottle-necked door mijn cpu.
Dus ik heb een beetje rond gezocht hoever en met welk voltage ik mijn cpu kan overclocken.
wat ik meestal vond was dit: 3.5/3.6 ghz op stock voltage, maar als ik mijn fsb van 200 naar 225 zet word mijn pc al gek, terwijl zij hem op 250 draaien, als ik hem naar 220 opschroef draait hij windows nog maar alle programma's crashen.
iemand misschien een idee hoe ik hem het beste kan overclocken? ik heb het momenteel in de bios geprobeerd en een standaard utility van msi
pc specs:
moederbord: MSI k9a2-cf
Cpu: AMD Athlon II X4 620 (2.6 GHZ - 200 fsb/13x multiplier)
Videokaart: club3d ati radeon hd4870 (OC versie - 1gb)
Ram: 3Gb ddr-2 (800 mhz)
HDD: 250 GB western digital 7200rpm + Externe HDD 750 gb
PSU: RECOM Power Engine 550TC
hopelijk heeft iemand een idee
Alvast bedankt!
If it ain't broke, don't fix it