Slechte telenet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203640

Topicstarter
Hey,

Sinds kort heb ik wat problemen met mijn internet, en ik begrijp niet goed wat de oorzaak is.

Mijn laptop is een Samsung R780.

Situatie voordien:
- draadloos internet via Belgacom, met zo een philips wifi bakje (dat is de router zeker?)
- dat internet viel ook wel eens uit, maar dat waren eerder uitzonderingen, en dat is wel vrij normaal zeker

Situatie nu:
- draadloos internet via Telenet: Shake+ met Fibernet40
- nu dus ook extra: digitale TV (weet niet of dit misschien een onderdeel van het probleem is?)

Regelmatig vertraagt mijn internet (soms voor een aantal seconden, soms langer), soms valt het ook gewoon uit.

Meestal merk ik het als ik WoW aan het spelen ben, en de fps van ongeveer 60 naar 5 valt; of als ik een youtube filmpje wil bekijken en het streamen ineens stilvalt. Op zich niet abnormaal, maar tegenwoordig gebeurt dit meerdere keren per dag.

Wat ik niet begrijp is: we hebben hier thuis ook nog 2 andere laptops (die bovendien ouder/trager zijn), en die lijken geen problemen te ondervinden. De locatie lijkt ook niets uit te maken (ik heb ze al alle drie naast elkaar gezet, en de Samsung is de enige met problemen)

Verder ook nog: de 2 andere laptops kunnen ook nog verbinding maken met telenet via onze oude philips wifi router, iets wat met de samsung echter niet meer wil lukken.

Voor de rest:
- we zitten nog ruim onder onze download limiet, dus dat kan het probleem niet zijn
- ik gebruik Microsoft Security Essentials

Aangezien ik niet echt weet wat de oorzaak is, weet ik ook niet goed wat ik voor de rest nog kan vertellen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 203640 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:03:
... of als ik een youtube filmpje wil bekijken en het streamen ineens stilvalt. Op zich niet abnormaal, maar tegenwoordig gebeurt dit meerdere keren per dag.

...
nieuws: Telenet heeft opnieuw problemen met doorgeven YouTube-video's

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305048

"soms valt het uit"
- Enkel dan voor jouw pc ? want je zegt dat de andere geen problemen ondervinden ?
- Hoe zorg je er voor dat je dan terug internet krijgt ? -> reboot pc ? -> reboot router ?

Als de andere laptops perfect online kunnen en enkel jou laptop problemen ondervind van het "uitvallen" van de wireless heb je dan volgende zaken al eens gechecked?
- wat zie je in de logs van je pc ?
- drivers wireless al eens opnieuw geherinstalleerd ?

Werk je met een 3th party app voor wireless ( intel pro set of dergelijke.. ? )?

Heb je enkel de wifi modem + router in 1 ?
-> ik heb namelijk na wat moeite een gewone modem bemachtigt bij telenet en zelf een wireless router aangekocht wat in mijn ogen een stuk beter is

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 305048 op 05-06-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203640

Topicstarter
Over dat nieuwsbericht: ik denk niet dat ik echt veel last heb van dat probleem. Als het streamen op youtube stilvalt, dan lukt het me ook niet meer om eender welke andere internetpagina te openen.

Die andere laptops worden minder gebruikt, dus het kan wel zijn dat het internet daar soms ook wel eens uitvalt. Maar het zal toch minder vaak zijn dan op die Samsung.

Uiteindelijk versnelt (of start het terug op, als het was uitgevallen) het internet terug vanzelf. Soms na een paar seconden, soms na een paar minuten. Dus de computer opnieuw opstarten is niet nodig.

Ik heb mijn logboeken eens bekeken. Ik zie daar een categorie met fouten, maar zelfs de meest voorkomende fout komt maar 28 keer voor in de laatste 7 dagen, hetgeen veel te weinig is om mijn internetprobleem te verklaren volgens mij.

Voor de rest:
- Die mensen van telenet hebben hier een aantal bakjes aan de muur gehangen. Zal allemaal wel standaard zijn zeker? Zou op zich genoeg moeten zijn om deftig internet te kunnen krijgen.

- Je kan echter ook verbinding maken met telenet via onze oude Philips ADSL Wireless Base Station (model: CPWBS 154/18). Meestal gaat het daarmee zelfs nog iets vlotter op die andere laptops. Maar met de Samsung krijg ik hiermee geen verbinding.

Ik denk niet dat ik ooit al drivers het geinstalleerd op die Samsung voor draadloos internet (toch niet handmatig). Op die andere 2 laptops trouwens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377886

Wat een leeswerk zeg :)
Sluit je laptop eens de gehele dag aan met een UTP kabel, heb je er dan nog steeds last van?

Indien je met kabel ook nog last van wegvallend of zeer traag internet heb moet je jouw laptop met een UTP kabel direct op de modem aansluiten, kan je online en zo ja; hoe is de verbinding nu?
Laat even weten wat er gebeurd zodat we jouw probleem beter kunnen begrijpen