Ik heb hier erges nog een 486 DX 2-66MHz. Uhm, AT&T Globalyst, met een AT&T mobootje volges mij. Socket 3. Naast de socket zit iets wat op een AGP slot lijkt. Dezelfde grote ongeveer. Maar dat slot is niet bedoeld om extansion cards op te zetten, omdat dit slot zich onder de diskdrive bevind, dus ver verwijderd van de achterkant. Is er iemand die weet waar dat slot voor dient? heb eens iets gehoord dat het een slot is waar je Cache in kan proppen.
das waar
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
als ie precies achter een ISA slot zit is het misschien een Vesa Local Bus slot.. (VLB slotjes zijn ong. 10cm lang)
anders zal het idd voor cache geheugen zijn...
anders zal het idd voor cache geheugen zijn...
Heb hier ook nog een bordje waar je cache in kan doen, heb nog nooit ergens die dingen te koop zien staan 
Boeit ook weinig die 2% performance verhoging. En btw, 486 DX2-66 is nog best nieuw. 386 is pas echt pre-historie
Boeit ook weinig die 2% performance verhoging. En btw, 486 DX2-66 is nog best nieuw. 386 is pas echt pre-historie
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Nou, ik denk niet dat het een VLB is, omdat dit voetje in een hoek van 90 graden ten opzichte van de ISA Main connector staat. Tis namelijk een desktoppctje, dus de ISA kaartjes moet je in de main connector steken. Je steekt ze dus niet rechtstreeks in het bordje..
|
---|
_____|_____()()()_________
De lange streep is get bordje, de vertikale streep de main connector, en de kleine horizontale een ISA kaart. En de haakjes stellen het voetje voor.Het voetje staat dus in zijn lengte in een hoek van 90 graden.
|
---|
_____|_____()()()_________
De lange streep is get bordje, de vertikale streep de main connector, en de kleine horizontale een ISA kaart. En de haakjes stellen het voetje voor.Het voetje staat dus in zijn lengte in een hoek van 90 graden.
Het lijkt me inderdaad zo'n cache slot. Je ziet ze ook vaak in Compaq 486's volgens mij.
Ik heb nog nooit zo'n cache kaartje daarvoor gezien, alleen maar van die 486'en waar je losse simmetjes in moest drukken...
Ik heb nog nooit zo'n cache kaartje daarvoor gezien, alleen maar van die 486'en waar je losse simmetjes in moest drukken...
Please do not contact me telepathically.
Ha, ja ik heb een dode 486 een jaar geleden ontmanteld (mobo RIP). Zat ook zo'n geval in. Zit nu in mijn la in een anti-statisch zakje de zin des levens te overpeinzen.
Oslik, blyat! Oslik!
Om precies te zijn heet dit type geheugen 'pipeline burst cache' en het was de opvolger van al die kleine cache geheugen chippies die op (nog) oudere mobo's zijn te vinden. Dit cache geheugen was verkrijgbaar in waanzinnige groottes van maar liefst 256K
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Zo! Sla bijna steil achter over! 256KB!!!! Dat is nogal wat!
Precies evenveel als een PIII tegenwoordig heeftOp zondag 18 maart 2001 22:00 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Zo! Sla bijna steil achter over! 256KB!!!! Dat is nogal wat!
Maar nu we het toch over oude PC's hebben: ik heb hier vandaag van enkele oude 486'ers één redelijk complete 486 gemaakt (DX2-50, 24MB, 2x270MB, LMS CD-ROM, SB16, ISDN kaartje) en daarop Win95 gezet, dat overigens best behoorlijk loopt. Het probleem is: ik heb een seriele nullmodem-kabel, waarmee ik een Directe Kabelverbinding wil bouwen tussen die 486 en mijn eigen Win2000 bak. Alleen dat wil niet lukken
Is de Direct Cable connection van Win95 gewoon niet compatibel met die van Win2000, of doe ik iets verkeerd? Ik heb op allebei TCP/IP, Client voor Microsoft netwerken en File and Printersharing geinstalleerd.
Het is me een poos geleden (jaartje ofzo) wel een keer gelukt om een TCP/IP verbinding tussen m'n Win2000 PC en een Win98 PC tot stand te brengen over diezelfde nullmodem kabel. Daar was zelfs Age of Empires nog goed over te spelen
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Waarom zet je er niet een utp of BNC kabel tussen? Kost amper wat
Zou me een switch kosten
En bovendien is het meer wat aanklooien, dus het mag eigenlijk geen geld kosten. Daarbij momt nog eens dat het me wel eens eerder gelukt is (maar dan met een PII onder Win98 en nu een 486 onder Win95).
D'r waren voordat MS directe kabelverbinding had ook losse proggies die hetzelfde voor elkaar kregen. Die moesten op beide apparaten geinstalleerd worden. Als je die nou eens kon opzoeken (geen idee hoe het heette) en op beide OS-en zou zetten, moet je denken dat ze compatiel zijn.
[even verder denken] Maar ja, zou Win2K directe benadering van zo'n poort wel toestaan???[/even verder denken]
[even verder denken] Maar ja, zou Win2K directe benadering van zo'n poort wel toestaan???[/even verder denken]
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Uhm, twee UTP Kaartjes, cross over kabel ertussen en je bent al klaar
Die 486 heeft maar 3 ISA sloten, en die zitten alledrie al vol...Op maandag 19 maart 2001 09:19 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Uhm, twee UTP Kaartjes, cross over kabel ertussen en je bent al klaar
Ik vind trouwens 486 nog net geen geschiedenis... IMHO begint het pas 'oud' te worden vanaf de 386..
VLB rulez, toen begonnen ze eindelijk te snappen, dat videoplanken graag ook een goede bandbreedte als aanvoer willen hebben
gerbuik een programma als fastlynx als je zo graag een verbinding wilt tussen de 2 pc's gewoon ff zoeken bij altavista oid dan vind je het wel
Sorry hoor, maar een 386 is nog goed genoeg om je Programmer voor je IC's mee aan te sturen en een beetje te pascallen of te assembleren...Op maandag 19 maart 2001 18:22 schreef Steven_NL het volgende:
Ik vind trouwens 486 nog net geen geschiedenis... IMHO begint het pas 'oud' te worden vanaf de 386..
Ik moet alleen mijn 8088 weer es een keer opknappen: Kan die ook weer mee doen
Mijn IBM-XT specs zijn echt master: 8088@4.7MHz 640KB RAM, 25MB HardDisk. Dikke CGA kaart
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Pagina: 1