[IIS] Hoe voorkom ik logging van AJAX request?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13
Mijn logfiles van IIS worden zeer groot omdat ik op mijn website een zoek-textbox heb waarbij iedere tekstwijziging een AJAX request op de server geeft.

Deze requests geven geen meerwaarde in mijn logfiles en daarom zou ik IIS willen laten voorkomen om die requests te loggen.

Is dit op de één of andere mannier mogelijk?

De enige oplossing staat hier: http://weblogs.asp.net/mschwarz/archive/2005/07/26/420642.aspx maar daar kan ik niks mee omdat mijn web.config geen httphandler bevat en de afbeeldingen niet meer werken...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 21:15
Misschien de ajax requests naar een apart sub(domein) doen en daar de logging helemaal uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13
Lex_brugman schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:53:
Misschien de ajax requests naar een apart sub(domein) doen en daar de logging helemaal uitzetten?
Dat is bijna onmogelijk omdat mijn complete website bestaat uit één asp.net page die ook de AJAX requests onder handen neemt.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat is nu precies het probleem?
Je log-files worden te groot of wordt je reporting overhoop gegooid?

Want qua reporting moet je gewoon je filters beter instellen.
En qua grootte, tja, het zijn gewoon te loggen events. Als je ze echt uit de log-files gaat halen dan kan bijv je dataverkeer krom gaan lopen (je ajax-requests veroorzaken nog steeds data etc)

Maar sub-domein is opzich wel een goed alternatief, laat iis gewoon dezelfde map serveren voor 2 sub-domeinen en laat je ajax-requests lopen via het 2e sub-domein. Dan hoef je qua scripting niets te veranderen (hooguit wat qua cookies/sessions)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
Heb je zelf al een beetje gezocht (bv op iis.net)? Er bestaan een hoop plugins, zoals bv deze. Ben niet zeker of dit specifiek kan doen wat je wil, maar het is het proberen waard.