Toon posts:

Macbook kapot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 99190

Topicstarter
Heb vandaag mijn MacBook (13" mid 2009) opnieuw geïnstalleerd omdat het allemaal aan de trage kant was, vervolgens heb ik met de bootcamp assistent een partitie gemaakt voor Windows. Alleen als ik nu mijn computer opnieuw wil opstarten dan krijg ik een verboden toegang plaatje te zien (http://edwardkhoo.com/wp-...ds/2008/04/no-entry.gif).

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Heb al op google gekeken en een aantal dingen gedaan maar hij boot nog steeds niet.

Wat al gedaan:

Geprobeerd te booten van USB stick met snow leopard erop (krijg dan hetzelfde stop tekentje te zien)
Geprobeerd te booten van USB stick met Ubuntu (lukt ook niet, stop gewoon tijdens booten)
Geprobeerd te booten van een Windows vista DVD (lukt ook niet, dvd stopt)
Reset PRAM

Bij alle 3 de pogingen heb ik het idee dat het onderdeel ineens ermee stopt. Als ik hem probeer te booten van een USB stick dan gaat het lampje op een gegeven moment uit en als ik hem boot van dvd dan hoor ik de dvd ook geen geluid meer maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 23:00

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

En als je boot van een Snow Leopard DVD of een Leopard DVD?

Start eens op met ALT/Option ingedrukt? Dan krijg je bootkeuzes als het goed is.

Je kunt ook Command Option PR gebruiken bij het opstarten, soms helpt dit.

[Voor 63% gewijzigd door sebastius op 05-06-2011 16:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 99190

Topicstarter
sebastius schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:10:
En als je boot van een Snow Leopard DVD of een Leopard DVD?

Start eens op met ALT/Option ingedrukt? Dan krijg je bootkeuzes als het goed is.

Je kunt ook Command Option PR gebruiken bij het opstarten, soms helpt dit.
Bedankt voor je reactie!

Ik heb helaas de cd niet meer van mijn macbook maar heb laatst wel een imac gekocht maar die dvd pakte hij ook al niet.

Echter het lijkt nu wel opgelost! Wat ik gedaan heb is het geheugen eruit gehaald en weer erin gedaan en nu start hij ineens op

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat die DVD van de iMac niet geaccepteerd wordt is an sich niet heel erg. Die DVD hoort ook bij de iMac en niet bij de MacBook. Herinstalleren wil ook niet met die DVD. Als je de DVD's van de MacBook kwijt bent zul je nieuwe moeten regelen of een retail versie moeten regelen.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 06:00

Kettrick

Rantmeister!

sypie schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:29:
Dat die DVD van de iMac niet geaccepteerd wordt is an sich niet heel erg. Die DVD hoort ook bij de iMac en niet bij de MacBook. Herinstalleren wil ook niet met die DVD. Als je de DVD's van de MacBook kwijt bent zul je nieuwe moeten regelen of een retail versie moeten regelen.
Als je de verkeerde DVD gebruikt start OSX wel gewoon op vanaf de DVD maar geeft de installer een foutmelding. Dat zal het probleem dus niet zijn :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee