Toon posts:

Upgraden geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 15:26

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik ben nu al een jaar of 2 in het bezit van een Auzentech X-Fi Prelude geluidskaart.. Dit is de grootste miskoop ooit geweest.. SLECHTE driver support vanaf de creative kant en dus automatisch vanaf Auzentech. Enorm veel problemen gehad en de kaart heeft nooit naar behoren geklonken. Altijd last van kraakjes en overversterking gehad.

Ik heb alles geprobeerd om de kaart fatsoenlijk aan de gang te krijgen. (Bios updates van mijn mobo, custom drivers, andere kabels, shielding, biosinstellingen, Frisse windows installaties, verlagen van volume tot 50% in controle paneel, etc etc) Dit is mij nooit gelukt.

Als ik de kaart analoog aansluit op mijn Z-5500 dan is het geluid erg vlak en lijken de hoge tonen enorm over versterkt. Helaas heb ik de Z-5500 set dan ook maar Digitaal aangesloten waardoor het geluid een stuk dynamischer en voller klinkt. Dit mag niet zo zijn als ik het verschil in kwaliteit van de D/A omzetters bekijk..

Nu heb ik wegens verhuizen eindelijk een fatsoenlijke 5.1 surround set bij elkaar gescharreld:

Marantz SR7400 versterker
Mission 702e front speakers
Mission 77DS rear satelieten
Mission M7C2 center speaker
REL Storm 1 subwoofer

Nu heb ik een Samsung LED tv met ALLSHARE. Dit houdt in dat ik media bestanden vanaf ander apparaten in mijn netwerk kan afspelen op mijn TV via mijn geluidsset die op de TV is aangesloten.

Uiteraard ben ik op zoek naar de beste geluidskwaliteit. En weet ik niet in hoeverre mijn Samsung TV kan functioneren als degelijke player.. Ik sluit de TV uiteraard digitaal aan op de versterker. Zodat mijn versterker de D/A omzetting voor zijn kiezen neemt. De vraag is natuurlijk of de TV FLAC 24-bit 96Khz afspeeld en goed doorgeeft naar mijn versterker..

Ga ik hiermee mijn Lossless albums in volle pracht op mijn geluidsset af kunnen spelen of moet ik misschien toch mijn geluidskaart upgraden naar een geluidskaart zonder X-FI chipset met PCI-E die analoog wel naar behoren functioneerd om het zaakje analoog aan te sluiten? Of misschien toch een directe link tussen de geluidskaart en de versterker leggen met een optische kabel (waardoor ik wel het genot van op de bank muziek afspelen verlies omdat ik dan naar mijn pc moet lopen.)

Hoe staat de D/A omzetter op de hedendaagse (denk aan Auzentech X-Meridian 7.1 2g of Asus Xonar Essence ST) geluidskaarten tegenover die uit mijn Marantz? Is er een duidelijke winnaar?

Zijn er meer mensen hier die een soortgelijke opstelling hebben en hoe hebben jullie dit dan aangesloten?

Ideaal zou voor mij dus zijn om de geluidskaart buiten schot te houden en niet te hoeven upgraden en gewoon de FLAC files op mijn TV af te kunnen spelen via het netwerk. Maar of dit de beste kwaliteit oplevert weet ik dus niet..

R9 5800X3D + MEG X570s Unify-X MAX + RX 6900XT + 32GB Crucial 3800cl16

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Sluit die handel gewoon optisch aan met je huidige kaart, en je gaat het verschil tussen lossless en v0 toch niet horen op jouw set :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 15:26

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
V0?

En nee het is geen audiofiele combinatie van duizenden euro's wat ik nu heb staan maat het presteerd aardig. Vooral de Rel sub doet het erg lekker. Ben nog op zoek naar nieuwe fronts met wat meer body en een wat minder plastisch hoog en midden. De marantz vind ik voor een surroumd receiver ook aardig presteren.

Ik zat er over te denken om de Dynaudios plus Aaron no1 eindeversterker van.me opa over te memen. Staat nu al 6 jaar stil dat spul.. Conussen van de Dynaudio's moeten ff de foamranden van vervangen worden.. Verder draait dat als een trein als ik de Aaron no1 aan mijn preout van de Marantz zou gooien.. Maar ze zijn te groot voor de ruimte.. Het zijn nog de oude dynaudio luidsprekers die et in zitten en die lusten wel een beetje vermogen voordat ze lekker losdraaien. mjah ik heb een bovenwoning.. Dus moet ook eenn beetje rekening houden met mijn onderburen. Wat met die beesten moeilijk gaat..

[Voor 99% gewijzigd door Cidious op 06-06-2011 01:13]

R9 5800X3D + MEG X570s Unify-X MAX + RX 6900XT + 32GB Crucial 3800cl16

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
v0 is een preset van de Lame mp3-encoder :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee