Toon posts:

nvidia geforce 6600 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04 16:59
ik wil mn 6600 overclocken, hij is nogal sloom de laatste tijd. ik heb rivatuner gedownload, heb nu gpu clock van 307 (normaal 300, en mijn geheugen nog op 550), wat is nog veilig om te clocken? volgensmij is het een msi model. ook heb ik nog een grote fan net boven mij grafische kaart om wat hitte eruit te krijgen.

[Voor 7% gewijzigd door megadoom op 05-06-2011 15:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 17:01
Ik verhoog per 10mhz en test met futuremark op artifacts!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• megadoom
jh, ik test op furmark. mr die gele pixels zijn toch artifacts?

kan het zijn, dat ik mijn kaart overhit heb, had 115-130 graden, en heb de grafische kaart verschoond, nu is ie 30-45

[Voor 48% gewijzigd door megadoom op 05-06-2011 16:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 08:45

millman

6708Mhz @ -185c

115-130 graden kunnen veel grafishe kaarten niet tegen, en als je op 307 mhz al artifacts ziet en je ervaart een stuk langzamere kaart de laatste tijd zou ik zeggen dat je alvast kan beginnen met sparen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• megadoom
was al van plan een nieuwe te kopen :) alleen wilde ik proberen deze nog te clocken, binnen 3 maanden haal ik een nieuwe :)

[Voor 19% gewijzigd door megadoom op 05-06-2011 17:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• megadoom
ik heb hem tot 325 mhz gedaan, en nu weer terug naar 311 anders krijg ik artifacts.. zal toch niet aan het overklokken hebben gelegen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 08:45

millman

6708Mhz @ -185c

ik denk dat t door de temperatuur komt die je eerder hebt gemeld, nogmaals, een gpu kan niet tegen die temperaturen en gaat stuk! Normaal gesproken moet bijna elke kaart wel minimaal 50-60mhz+ OC kunnen halen. Het feit dat je al terug moet naar 311, zou ik zeggen, laat die kaart met rust die 3% OC ga je echt niet merken.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met millman. Het is niet alsof er opeens een wereld voor je opengaat ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• megadoom
yh i merk maar 0.5 fps ofzo verschil, trouwens ik ga denk ik die MSI R6870 HAWK halen ofzo

[Voor 14% gewijzigd door megadoom op 05-06-2011 17:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Die boost is groter dan wat je ooit in je leven hebt meegemaakt. Behalve van analfabeet en dom naar schrijvend en lezend op de basisschool.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:49
Ik vraag me alleen wel af wat voor CPU de TS heeft want als die uit dezelfde tijd als de 6600GT komt zorgt dat natuurlijk voor een gigantische bottleneck van een 6870 :X
Een 6870 verbruikt ook weer een stuk meer dus je zult ook moeten kijken of je voeding dat wel aan kan.

[Voor 23% gewijzigd door Redblader op 05-06-2011 18:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• megadoom
had ik al gevraagd op ander thread, we gaan nu off topic.. mr ze zeiden ook een 600 watt of 450 watt voeding, moet ik er bij kopen. (heb nu 380 watt)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Te krap inderdaad, afhankelijk van cpu. Hou je systeem in balans.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• megadoom
intel 2 quad q8200

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:31
Waarom heb je in godsnaam een 6600 met een Q8200 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• megadoom
lol, deze computer heb ik eigenlijk overgenomen, het was beter dan niks :P mr dit is ook mn snelste computer -.-

computer waar ik meest op zit:
amd athlon 2400+ xp
nvidia geforce 6200 agp x8
1 gb ddr 3200 x2

kan ik al niks mee, laat staan overclocken, hij is al 70-80 graden.

[Voor 45% gewijzigd door megadoom op 05-06-2011 18:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:31
Als je een nieuwe pc koopt, zal er echt een wereld voor je opengaan ;) :D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee