Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rikher
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-05 10:04
Hallo Iedereen,

Sinds kort zijn we thuis overgestapt van Hetnet (KPN) naar UPC. Op mijn laptop heb ik Windows 7 met windows live messenger essentials 2011 geïnstalleerd. Ook heb ik messenger plus geïnstalleerd.

De router waarop ik voorheen (en kan nog steeds) inlogde, gaf geen enkel probleem tijdens chatten. Nu heb ik vanwege het nieuwe UPC pakket een linksys E4200 router aangeschaft. Als ik via draadloos netwerk inlog op deze router, hapert WLM soms, en duurt het soms wel 2 minuten voor dat ik weer een volgend bericht kan typen en verzenden. Als ik vervolgens weer terug ga naar het wifi van de HetNet router, heb ik geen probleem meer.

Mijn vraag is, waar kan dit aan liggen, en wat zijn mogelijke oplossingen die ik kan proberen.

Alvast dank.

M.v.g,

Rik

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 305048

Op welke wifi zit je ? de 2,4ghz of de 5ghz ?
Heb je g of n op je laptop ?

Heb je een andere computers waar je WLM met kan testen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rikher
Ik zit op 2,4Ghz, ik heb een g laptop, en ik heb geen andere PC's waarop ik het kan testen.

ik heb vanmiddag nog even wat research gedaan, en kwam tegen dat het misschien hielp om de MTU waarde in de router lager te zetten. Deze heb ik van 1500 naar 1400 gezet. Vooralsnog heb ik geen vertragingen meer gemerkt. Vreemd genoeg was de MTU van de andere router ook 1500...

Ik wacht het dus even af.

M.v.g,

Rik

• Rikher
Het probleem is helaas weer terug gekomen

Nu heb ik niet echt meer een idee waar het aan kan liggen..

Iemand?

Gr. Rik

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:23
Ik heb enkele weken geleden ook een E4200 gekocht, binnen het uur na elke reset viel mijn connectiesnelheid wireless & wired terug tot 2mbit maximaal en tussendoor naar zo goed als niets... dagelijks meerdere resets van alle apparatuur hielp niet. Op forums zag ik dat er nog mensen hetzelfde probleem hadden.

Tot ik eergisteren de router naar firmware 1.0.2 geflashed heb (was out of the box 1.0.0), sindsdien heb ik snelle en stabiele verbindingen (heb nogal wat apparatuur in mijn netwerk, printer, NAS, laptops, ipad, gsm's...) op alle toestellen.

Je vindt de link naar de nieuwe ROM in de webconfiguratie van de router zelf, upgraden doet geen settings verloren gaan.

Wat de MTU betreft, check eens met je provider. Ik heb telenet kabel en 1500 is aangeraden in mijn geval.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee