Toon posts:

LaserJet 4000T doet irritant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier thuis een LaserJet 4000T staan, met een JetDirect 600N erin. Dit zodat iedereen in huis kan printen op de printer.

De printer doet alleen een beetje vervelend de laatste tijd.

Als ik er gewoon een A4 PDFje naar toe stuur, en dan naar de printer loopt dan staat op het schermpje de volgende meldingen:
Lade 1 vullen
Dat wil ik niet, aangezien dat handmatige invoer is, en er 2 papierlades in zitten met genoeg papier. Ik ga dan niet weet ik hoeveel velletjes met de hand zitten voeren 8)7

Ik ram dan op de groene knop zodat hij doorgaat (en gaat printen uit lade 3). Dan geeft hij de melding "Gebruik gewoon JISB5 i.p.v.".

Ik ram dan nog een keer op de groene knop zodat hij gaat printen, maar dan geeft hij de foutmelding "41.3 Onverwacht papierformaat".

Dit is erg frustrerend aangezien dan de helft van de bladzijde wegvalt bijv.

Ik weet ook niet goed waar ik de fout moet zoeken, in de printer staan lade 2 en 3 ingesteld als "Gewoon", en lade 1 grootte als "A4" (overige opties zijn A3 e.d.).

Op de computers (Windows 7) gebruik ik de driver "HP LaserJet 4000 Series PCL6"

Hoe zorg ik dat hij zonder jammeren (en zonder dat ik steeds op die knop moet rammen) gewoon de documenten uitprint wat ik hem stuur?

[Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 05-06-2011 15:07]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:31
Zorg ervoor dat wat lades en papiergroottes in windows (printer properties) en in je printer (via het het ipadres van je printer) gelijk staan. Desnoods geef je de jetdirect een reset.

Hier iemand met hetzelfde probleem: http://www.fixyourownprinter.com/forums/laser/51222

[Voor 20% gewijzigd door job op 05-06-2011 16:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Ze zeggen daar dat het ook aan de schakelaars kan liggen die doorgeven hoe je die blauwe sliders in de papierlades hebt ingesteld. Bedankt voor de tips iig, ik ga wel even verder prutsen binnenkort (ben nu druk bezig met leren voor een tentamen).

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Inmiddels even bezig geweest met de printer. Afgelopen week de printer helemaal gereset (hard reset) naar default instellingen, en ook gelijk de firmware van de JetDirect geupgrade naar een nieuwe versie, en die daarna ook een hard reset gegeven.

Op de PC's via de HP Install Network Printer Wizard 8.1 de printer opnieuw geinstalleerd zodat hij de beste drivers installeerde.

Het leek daarna verholpen, dus ik sprong een gat in de lucht. Maar helaas, vanavond weer hetzelfde gezeik.

Ik ging toen eens kijken hoe het zat met die papierformaat detectie schakelaartjes, en die lijken aardig verrot bij mij. Als ik de lades eruit haal, en met m'n vingers probeer die metalen lipjes in te drukken, dan voel ik bij 2 van de 3 schakelaartjes in de onderste lade (lade 3) een duidelijke klik, maar bij de andere schakelaartjes (3 stuks in lade 2, en nog eentje in lade 3) voel ik weinig/geen feedback. Ik denk dus dat de schakelaartjes kapot zijn door slijtage (iedere keer als je de lades eruit/erin doet dan worden die schakelaartjes gebruikt).

Binnenkort als ik tijd heb de printer eventjes (understatement van het jaar) uit elkaar halen en kijken of ik de schakelaartjes kan doorsolderen zodat ze altijd in de combinatie staan die voor A4 papier gebruikt wordt (hier in huis gebruiken we toch geen andere formaten).

Onderdeel waar het om gaat is deze:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Ik ben bezig om hem uit elkaar te halen, maar ik kom niet helemaal verder.

De service handleiding heb ik erbij: http://www.lbrty.com/tech/Manuals_HP/40x0sm.pdf maar daarin vermelden ze niet een extra papierlade (lade 3 in mijn geval). Die moet er vanaf kunnen volgens mij, maar ik kan niet vinden hoe. Als ik die eraf heb kan ik de handleiding weer volgen om bij het hierboven genoemde printplaatje (in de servicemanual noemen ze die "PCA board") te komen.

Ik heb de metalen plaat van de onderkant er wel af gekregen, maar hoe moet ik nu verder, want ik zie geen schroeven o.i.d. :S

http://tweakers.net/ext/f/xXdH4CWHEYyNKvMPHhG0xSkO/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/o53pLErnSqb9uDjDLqDdw8PZ/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:31
Lade 3 zit er normaal gesproken los onder. Je printer optillen, en lade 3 zou moeten blijven staan.
Apart.

edit: oh verrek. je hebt een 4000T, dan hoort die lade er gewoon onder.

[Voor 53% gewijzigd door job op 26-06-2011 12:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Bij mij zit hij muurvast, en ik kan ook geen palletjes ofzo vinden waarmee je hem los kan klikken.

Edit: Oh, oke :) Maar dan nog, hoe kom ik dan bij dat PCA board? Want die zit tussen de 2 lades in zeg maar, en ik kan daar nu no way bij, omdat die metalen plaat tussen de 2 lades in de weg zit.

Edit 2: Heb het al gevonden, je moet blijkbaar de hele printer uit elkaar halen :/
http://forums11.itrc.hp.c...nanswer.do?threadId=46880

[Voor 72% gewijzigd door ThinkPad op 26-06-2011 12:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Neu hoor 4 schroeven tussen de lade en de printer, het hele deel tussen tray 1 en tray 2 zit met 4 schroeven bij elkaar (zo kreeg je of 2*250 if 1*500 sheets ;) )

2 lange die je gewoon los moet maken achter 1 klepje die je links en rechts ziet. en eentje in een gat strak tegen de zijkant (schroef gewoon los maken en laten zitten) eentje links als me niet vergis en 1 of 2 achter.

maar het was alweer een tijdje geleden. maar het valt mee dat weet ik wel

[Voor 20% gewijzigd door Fish op 26-06-2011 12:57]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Ik kan het echt niet vinden, ik zie nergens schroefjes zitten :S

Enige klepje die ik heb is het klepje aan de rechterkant waar je bij het geheugen (en EIO slot) kunt komen.

[Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 26-06-2011 13:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff kijken dit is het deel wat in zijn geheel los kan (idem voor jouw 2x250) en zo dus uitwisselbaar zijn

(foto is niet exact meer het gaat om het idee)

Maak even fotos van de linker kant
de een foto van de tonerdeur open van bovenaf
en een foto van achteren met de rear tray open (beter haal je hem er even uit -> open doen -> lang maken -> buigen, dan wipt ie er zo uit)

dan zet ik wel cirkels

hier zit een klein klepje die je bovenin open kun trekken
(onder tray 1 pickup assembly)
http://partsurfer.hp.com/Search.aspx?SearchText=C4121A

De deuk links onder deze cover RG5-2665-000CN
http://partsurfer.hp.com/Search.aspx?SearchText=C4121A

[Voor 70% gewijzigd door Fish op 26-06-2011 13:25]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tadaa, hier moet het echt mee lukken

http://www.gondack.com.ar...ads/files/hp4000_4050.pdf

Je moet idd het moederbord even verwijdern
Nou ja een kooi met 5 schroeven ofzo

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Bedankt voor de hulp fish :)

Linker zijkant:
http://tweakers.net/ext/f/epMUBXR8yJ5D1riof4xeY1qQ/thumb.jpg

Toner klep:
http://tweakers.net/ext/f/gOBJuPTnTl4ZkVB5Qi5sh1xw/thumb.jpg

Achterkant met klep verwijderd:
http://tweakers.net/ext/f/UnfmojD7zrw58Bh9NGPXuwlS/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok ik was even het moederboard vergeten

Die maak je los door het kapje boven de metalen kooi van links naar rechts te trekken
dan zie je op de rechterrand bij de conectoren 2 schroefjes (zie pijltjes op foto van achterkant) die maak je los
(dus niet de schroeven die bij de connevctoren zitten)

dan kun je de hele moederbord assemblage op de zelfde manier als de deur van link naar rechts lostrekken
Daar zit een metalen plaat onder met 5 schroefjes ofzo. die moet ook los.

dan de foto's

[Voor 4% gewijzigd door Fish op 26-06-2011 14:04]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Topicstarter
Het is gelukt *O*

Was even werk, maar uiteindelijk kon ik bij het printplaatje komen. Schakelaartjes deden niet veel meer (doorgemeten met multimeter) dus heb ze allemaal doorgesoldeerd. Net even iets geprint en hij ging direct vanuit lade 3, dus het lijkt te zijn geslaagd.

Uit elkaar halen viel best mee, ik had in m'n hoofd een beetje een horror idee van een printer die totaal uit elkaar lag met overal tandwielen, papierrolletjes en HEEL VEEL schroefjes, en ik die totaal onder de toner zat. Maar dat bleek mee te vallen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ThinkPadd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 15:08:
Het is gelukt *O*

Was even werk, maar uiteindelijk kon ik bij het printplaatje komen. Schakelaartjes deden niet veel meer (doorgemeten met multimeter) dus heb ze allemaal doorgesoldeerd. Net even iets geprint en hij ging direct vanuit lade 3, dus het lijkt te zijn geslaagd.

Uit elkaar halen viel best mee, ik had in m'n hoofd een beetje een horror idee van een printer die totaal uit elkaar lag met overal tandwielen, papierrolletjes en HEEL VEEL schroefjes, en ik die totaal onder de toner zat. Maar dat bleek mee te vallen :)
goedzo, d:)b

Iperf

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee