Toon posts:

Opzetten Database geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.P.
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 14:01
Mijn vrouw help sinds kort op een atelier voor verstandelijk gehandicapten, ze maken daar schilderijen, kaarten en kalenders. Deze worden verkocht en gaan via de kunstuitleen naar ongeveer 250 klanten. Dit gaat nu via een kaartenbak, maar dit voldoet niet meer. Niet terug gebrachte schilderijen worden niet opgemerkt, klant gegevens zijn niet goed bij te houden etc. Mijn lieve echtgenote heeft mij gevraagd of dit in een database gezet kan worden, met een aantal toevoegingen. Ik ben nu aan het proberen om dit te doen, maar gezien mijn beperkte kennis hiermee is dit nogal moeilijk. Hopelijk kan ik hier wat hulp vinden om thuis wat extra credits te scoren ;).

Op aanraden van een collega heb ik vtiger geprobeerd, maar dit is meer een CRM programma waar niet alles inzat wat ik nodig had. Daarna ben ik verder gegaan met grubba, maar dit was zeer beperkt. Na wat zoeken met google heb ik even naar mysql gekeken, maar dat leek mij te complex voor mijn kennis en het doel. Nu ben ik aan de slag gegaan met Open Office, maar ik vermoed dat als de opzet niet goed is, de hele opbouw verkeerd zal zijn.

Wat ik op het moment denk nodig te hebben:
1) Er zijn 3 tabellen nodig: klanten, producten en deelnemers
2) Er zijn formulieren nodig: voor de invoer en voor het bekijken van de gegevens (welke schilderijen heeft een werknemer gemaakt, welke zijn uitgeleend)
3) Een kalender met de uitleenperiodes van de kunstvoorwerpen.

De tabellen zijn al wel opgezet (m.b.v. de assistent), maar sommige dingen ontgaan me. Hoe kan ik een foto (van een deelnemer of een schilderij) toevoegen bijvoorbeeld. Alle tips, voorbeelden en opmerkingen zijn welkom. Mijn computerkennis vrij beperkt en ik ben niet gemakkelijk beledigd, dus vuur maar raak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
Met Access uit Microsoft Office moet je al een heel eind kunnen komen. Daarin kun je de benodigde tabellen aanmaken en formulieren genereren om die tabellen te beheren.

Als je meer flexibiliteit wil kun je eens kijken naar FileMaker. Dat is ook een alles-in-1 UI.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.P.
Ik ben nu begonnen in Acces. Op het moment de Evalutatie versie van Office 2010 om te kijken of het bevalt.

De voorbeeld sjablonen bevatten veel velden die ik niet nodig had en om het vanaf het begin goed te snappen ben ik een lege database begonnen.

Ik heb nu 3 tabellen aangemaakt (zoals boven beschreven) met klanten, producten en deelnemers. De volgende stap is het maken van formulieren lijkt me. De eerste directe vragen die ik heb zijn:

1) Moet ik formulieren maken zodat zij en haar collega's gegevens in de tabellen kunnen invoeren?
2) Bij producten moet ook de relatie naar de maker (deelnemer) worden gelegd. Hoe is dit het beste aan te pakken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zeg, neem eens een cursus ECDL. :P

Je moet formulieren maken om op een makkelijke manier gegevens in te kunnen voeren ja, en relaties leg je door middel van (foreign) keys.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Ik zou eens beginnen met een cursus dataorganisatie. DM me maar als je wil da ik een pdf'je doorstuur.

Software is like sex, it's better when it's free

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

P.P., ik begrijp dat dit blijkbaar allemaal nieuw is voor je, maar het kan niet de bedoeling zijn dat we je bij elke nieuwe stap aan het handje gaan nemen. De basis leren moet je zelf kunnen met een goed boek of desnoods online tutorials. Als iets dan niet helemaal duidelijk is dan helpen we je daar graag mee, maar daar zien we dan wel liever iets meer gerichte vragen bij dan wat je nu laat zien. :)
Rubinski_be schreef op maandag 06 juni 2011 @ 00:10:
Ik zou eens beginnen met een cursus dataorganisatie. DM me maar als je wil da ik een pdf'je doorstuur.
Als dat een PDF is die je volgens de regels hier op het forum niet kan posten dan mag je dat via DM net zo min en als je dat toch doet dan staat daar dezelfde "straf" op. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Is een kant en klaar pakket als Snelstart niet iets voor je?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.P.
NMe schreef op maandag 06 juni 2011 @ 01:29:
P.P., ik begrijp dat dit blijkbaar allemaal nieuw is voor je, maar het kan niet de bedoeling zijn dat we je bij elke nieuwe stap aan het handje gaan nemen. De basis leren moet je zelf kunnen met een goed boek of desnoods online tutorials. Als iets dan niet helemaal duidelijk is dan helpen we je daar graag mee, maar daar zien we dan wel liever iets meer gerichte vragen bij dan wat je nu laat zien. :)
Hmmm, je hebt gelijk. Het is iets complexer dan dat ik had gedacht (of had gehoopt :)). De tutorials van Microsoft vind ik niet zo heel behulpzaam. Als iemand een goede tip heeft voor een uitgebreide tuturial, graag. Hopelijk kom ik dan binnenkort terug met wat zinnige vragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Ziezo, ik heb de PDF geupload. Hij gaat er binnen een paar dagen wel weer af.

Software is like sex, it's better when it's free

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee