Mijn vrouw help sinds kort op een atelier voor verstandelijk gehandicapten, ze maken daar schilderijen, kaarten en kalenders. Deze worden verkocht en gaan via de kunstuitleen naar ongeveer 250 klanten. Dit gaat nu via een kaartenbak, maar dit voldoet niet meer. Niet terug gebrachte schilderijen worden niet opgemerkt, klant gegevens zijn niet goed bij te houden etc. Mijn lieve echtgenote heeft mij gevraagd of dit in een database gezet kan worden, met een aantal toevoegingen. Ik ben nu aan het proberen om dit te doen, maar gezien mijn beperkte kennis hiermee is dit nogal moeilijk. Hopelijk kan ik hier wat hulp vinden om thuis wat extra credits te scoren
.
Op aanraden van een collega heb ik vtiger geprobeerd, maar dit is meer een CRM programma waar niet alles inzat wat ik nodig had. Daarna ben ik verder gegaan met grubba, maar dit was zeer beperkt. Na wat zoeken met google heb ik even naar mysql gekeken, maar dat leek mij te complex voor mijn kennis en het doel. Nu ben ik aan de slag gegaan met Open Office, maar ik vermoed dat als de opzet niet goed is, de hele opbouw verkeerd zal zijn.
Wat ik op het moment denk nodig te hebben:
1) Er zijn 3 tabellen nodig: klanten, producten en deelnemers
2) Er zijn formulieren nodig: voor de invoer en voor het bekijken van de gegevens (welke schilderijen heeft een werknemer gemaakt, welke zijn uitgeleend)
3) Een kalender met de uitleenperiodes van de kunstvoorwerpen.
De tabellen zijn al wel opgezet (m.b.v. de assistent), maar sommige dingen ontgaan me. Hoe kan ik een foto (van een deelnemer of een schilderij) toevoegen bijvoorbeeld. Alle tips, voorbeelden en opmerkingen zijn welkom. Mijn computerkennis vrij beperkt en ik ben niet gemakkelijk beledigd, dus vuur maar raak.

Op aanraden van een collega heb ik vtiger geprobeerd, maar dit is meer een CRM programma waar niet alles inzat wat ik nodig had. Daarna ben ik verder gegaan met grubba, maar dit was zeer beperkt. Na wat zoeken met google heb ik even naar mysql gekeken, maar dat leek mij te complex voor mijn kennis en het doel. Nu ben ik aan de slag gegaan met Open Office, maar ik vermoed dat als de opzet niet goed is, de hele opbouw verkeerd zal zijn.
Wat ik op het moment denk nodig te hebben:
1) Er zijn 3 tabellen nodig: klanten, producten en deelnemers
2) Er zijn formulieren nodig: voor de invoer en voor het bekijken van de gegevens (welke schilderijen heeft een werknemer gemaakt, welke zijn uitgeleend)
3) Een kalender met de uitleenperiodes van de kunstvoorwerpen.
De tabellen zijn al wel opgezet (m.b.v. de assistent), maar sommige dingen ontgaan me. Hoe kan ik een foto (van een deelnemer of een schilderij) toevoegen bijvoorbeeld. Alle tips, voorbeelden en opmerkingen zijn welkom. Mijn computerkennis vrij beperkt en ik ben niet gemakkelijk beledigd, dus vuur maar raak.