Toon posts:

Airport Express problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-05 08:09
Om te beginnen ben ik een Apple gebruiker pur-sang, en had verwacht dat het aansluiten van een AE een fluitje van een cent was, net zoals alle andere Apple producten. Helaas blijkt dit anders te zijn.

Mijn situatie:
In de meterkast heb ik een router van Sitecom. In de schuur (Staat +/- 20 meter van de meterkast) wil ik de AE aansluiten om muziek buiten in de tuin te kunnen luisteren. Nu haalde mijn router de afstand niet naar mijn schuur en heb ik een Sitecom Range Extender tussen deze afstand geplaatst. Met resultaat dat ik in de schuur volop wi-fi signaal heb.

Het probleem zit echter in de AE. Wanneer ik deze probeer te koppelen met de Range Extender gaat alles prima. Het lampje brand groen en hij heeft connectie met het netwerk. Echter wanneer ik vanuit iTunes probeer muziek te streamen naar de AE via airtunes krijg ik geen connectie met de AE. iTunes vindt de AE wel gewoon maar blijft hangen in het "Connecting" venster. Na een aantal minuten verdwijnt dit venster en is er nog altijd geen verbinding.

Ook wanneer ik de AE aansluit naast de router gaat het allemaal erg moeizaam. Moet hem elke keer ressetten om de AE uberhaupt zichtbaar te krijgen in de Airport Utility en heb regelmatig opstart errors. Het is me 1x gelukt om wireless muziek te streamen zonder gebruik te maken van een internet kabel. Helaas was dit over toen ik de AE verplaatste.

Op internet kan ik niet echt iets specifieks vinden over mijn probleem. Iemand oplossingen?

Even een update: ben er nu achter dat de AE alleen werkt via ethernet en niet via wireless. LED brand wel gewoon groen...

[Voor 4% gewijzigd door Jer0entjeh88 op 05-06-2011 14:34]

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 12:36

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Apple gebruiker pur-sang en dan een Sitecom router? Daarin ligt dus duidelijk je probleem.

Maar de door jou gegeven informatie is echt te weinig om je te kunnen helpen, hoe heb je je AE ingesteld? Nieuw netwerk? Verbinding maken met een bestaand netwerk? Etc. etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jer0entjeh88
Nickalicious schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:36:
Apple gebruiker pur-sang en dan een Sitecom router? Daarin ligt dus duidelijk je probleem.

Maar de door jou gegeven informatie is echt te weinig om je te kunnen helpen, hoe heb je je AE ingesteld? Nieuw netwerk? Verbinding maken met een bestaand netwerk? Etc. etc.
Nouja, ikzelf heb een TimeCapsule boven op mijn kamer. Deze wizard is precies hetzelfde als die van de AE.

Volgens mij staat er toch vermeld dat ik de AE laat verbinden met de Range Extender. Oftewel ik join een netwerk. Dit gaat ook allemaal goed, daar ligt het probleem niet.

Het probleem ligt bij de connectie tussen iTunes en de AE.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik denk dat het probleem vooral ligt bij het feit dat (als de AE draadloos verbonden is aan je Sitecom router), deze geen stabiele verbinding maken.
Dit kan ik zeggen door het feit dat ik met twee verschillende Sitecom routers heb geprobeerd mijn MBP aan te sluiten en dat dit nooit een goede mix gebleken is.

Ligt hoogstwaarschijnlijk aan de interne WLANkaart van de AE. Sitecom + Apple is mij geen goede combo gebleken.
Succes met het oplossen, ikzelf zou een andere router proberen.

• Jer0entjeh88
Inmiddels nog maar een extra Airport Extreme aangeschaft. Werkt als een zonnetje!
Kan een slotje op!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee