Toon posts:

Pentium D 820 overclocken???

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 409240

Topicstarter
hej iedereen,
ik heb nu een oude dell Optilex GX 620 met een Dualcore Pentium D 820 @ 2.80 Ghz.
ik wil deze graag overclocken, kan dat?
ik heb een site gevonden met heel wat info over mijn pc:
http://support.dell.com/s...x620/en/ug/A02/tindex.htm
het enige wat ik verandert heb aan mijn pc is dat ik er nog 1GB werkgeheugen bij gezet heb ( nu 2GB totaal)
kan iemand mij helpen met het overclocken?
ik kan wel overclocken maar heb de programma's er niet voor en weet niet welke je moet gebruiken.
Mvg,
Damien Lemans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 18:26

Speedy-J

AMD Enthusiast

Met een OEM pc kan je helaas niet overclocken,dan zal je het moederbord moeten vervangen.
Aangezien de pc al op leeftijd is kan ik je alleen aanraden een compleet nieuw systeem te kopen dat uit losse onderdelen bestaat zodat jou pc boer hem in elkaar kan zetten.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pharlap
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 20:21
Het ligt er aan wat je er uit wilt halen, mijn beide D805 (133mhz FSB) deden 4Ghz 8)
Koop voor weinig een Socket 775 board (misschien staat er wat 2e hands bij V&A)
Misschien moet je ook nog een cooler hebben, ik gebruikte toen een Zalman 9500.
Tel alle kosten* eerst goed op en kijk dan of het nog te doen is.

*je zou ook deze kosten van je nieuwe set kunnen aftrekken.....

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 409240

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties, maar ik mag van mijn vader nog niet eens een externe videokaart erop zetten omdat het niet zo goed gaat op school, laat staan dat ik een heel nieuw(2de hands) moederbord mag gaan kopen.
Toch bedankt.
ik ga denk ik een budgetgame pc samenstellen en dan kijk ik of ik die nog verder kan overclocken en upgraden:)
Mvg,
Damien Lemans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pharlap
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 20:21
Oke, succes met OCen en school ;)

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vertaler
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 21:05
De moederborden in dell pcs hebben ook allemaal een unieke vorm, dus zelfs al had je beschikking over een ander moederbord dan had je die nog steeds niet in de pc kunnen inbouwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 15:48
vertaler schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:16:
De moederborden in dell pcs hebben ook allemaal een unieke vorm, dus zelfs al had je beschikking over een ander moederbord dan had je die nog steeds niet in de pc kunnen inbouwen.
als je handig bent met een dremel kom je er misschien nog wel. maar je kunt veel beter een upgrade set met kast uit de vraag en aanbod kopen. die pc's zijn vaak al vele malen sneller als wat de TS heeft
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee