Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-02 13:41
hallo allemaal.

Ik heb sinds gisteren een agility 3 van 60gb in mijn bezit.
Daarvoor draaide ik windows 7 ulitmate 64bit op een 74 gb wd raptor.

Mijn specs zijn:
AMD 1090T
Msi 890fxa-gd70
2x sapphire 6850

Ik wilde een schone instal dus alle gekopieerd naar een externe schijf.
Daarna alle schijven los gehaald.
Agility 3 aangesloten en dvd aangesloten.
Bootdisk erin gedaan en in de bios dvd ingesteld als boot device.
Nu krijg ik de melding: Reboot en select proper boot device. or Insert boot media in selected boot device and press a key.
Rebooten help niet en de dvd is ook gewoon goed, want ik heb al eerder windows geinstalleerd van deze disk.

Ik heb geprobeerd mijn oude raptor er ook aan te hangen. Ik kom dan gewoon in windows. Vandaar kan ik dan de setup runnen op mijn agility. Na het installen raptor eruit. Booten via ssd en ik krijg weer de eerdergenoemde melding.

Weet iemand hoe dit kan komen en wat ik kan doen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als je opstart zonder schijven eraan, dus alleen de dvd-speler, werkt het dan wel? En heb je geen override-menu (F2 tijdens POST bijvoorbeeld) waarin je handmatig de opstartschijf kunt selecteren?

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterThePirate
met alleen de dvd eraan krijg ik nog steeds die melding.
Via f11 heb ik een override-menu. Ik kan daar dus een opstartschijf selecteren.
Ik kies dan dus dvd en ik krijg weer dezelfde melding

[Voor 17% gewijzigd door PeterThePirate op 05-06-2011 11:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan lijkt het toch alsof de DVD gaar is. :P

I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterThePirate
maar als ik via een ander schijf met windows erop boot kan ik vanuit windows wel gewoon de installatie starten vanaf die dvd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is het een officiële dvd, of is 'ie gebrand? Het is in dat tweede geval mogelijk dat de data er wel op staat, maar dat het bootrecord mist waardoor je er niet van kunt opstarten.

[Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 05-06-2011 12:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-05 21:12
Ik denk dat je windows installatie geen bootschijf is. Probeer Windows te installeren via USB, even alle windows bestanden in usb kopieren, google: windows install usb .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterThePirate
maar ik heb de vorige keer ook met 1 schijf erin die nog helemaal leeg was en deze dvd in de speler windows erop gekregen. Dus het moet een bootdisk zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apronk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 17:17
Zoek bij MSI een BIOS update. Deze zal waarschijnlijk het booten vanaf SSD verhelpen.
edit:

En zoals eerder aangegeven, Windows vanaf USB installeren.
Let wel dat je tijdens de installatie de oude Raptor niet aangesloten hebt! Windows wil nog wel eens boot bestanden op andere beschikbare schijven zetten.

[Voor 57% gewijzigd door apronk op 05-06-2011 12:10]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1585092.png[/img]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterThePirate
ik ga het proberen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterThePirate
ik heb nu helemaal een probleem.
Ik heb heb via de updater van msi een biosupdate ingezet.
Na de update reboot het systeem automatisch, maar nu blijft het scherm zwart en er gebeurt niets.
Ik ben bang voor een gefaalde biosupdate
Wat kan ik doen???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterThePirate
ik heb via floppy toch nog de bios aan de praat kunnen krijgen en ik heb nu zelfs die nieuwste versie van de bios draaiende.
Ik ga nu eerst even eten en dan ga ik het weer proberen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterThePirate
Mijn bios is zoals gezegd nu up to date.
Nu heb ik vanuit windows op de raptor, windows op de ssd gezet.
Nu sluit ik af en en stel de ssd in als bootschijf, krijg ik weer dezelfde melding.
Dit terwijl ik kan zien dat er ruim 30gb data op de ssd is geinstalleerd. (vanuit windows op de raptor kan ik zien dat het windows is, mapje windows, program files enz.)

[Voor 12% gewijzigd door PeterThePirate op 05-06-2011 15:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hint: er bestaat zoiets als een edit-knop ;)

Ga eens naar schijfbeheer en markeer de partitie op de SSD als actief.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterThePirate
heb ik nu gedaan.
Als ik nu opstart vanaf de ssd krijg ik de melding:
bootmgr ontbreekt
Druk Ctrl+Alt+Delete om opnieuw te starten

Nadat ik daarnet had geinstalleer op de ssd zat ik in de windows op de ssd. Het was namelijk helemaal kaal en het afsluiten ging 10 keer sneller dan normaal. Het probleem is dus dat ik er niet meer in kom

[Voor 43% gewijzigd door PeterThePirate op 05-06-2011 15:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan zou je nu dit moeten doen: http://www.howtogeek.com/...ng-to-boot-windows-vista/
(Vermoed dat dit exact hetzelfde is als bij 7.)

[Voor 14% gewijzigd door Raven op 05-06-2011 15:49]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05 13:27
misschien doet de ts iets fout want hij zegt dat hij alles van zijn raptor heeft gekopieerd maar dan heb je toch niet alle windows bestanden? of misschien kan de ts een backup maken en die op de ssd zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterThePirate
begrijp me niet verkeerd.
Ik had op de raptor windows geinstaleerd.
Toen ik in windows zat heb ik een setup gerund vanaf een dvd die windows op mijn agility heeft geinstaleerd.

In het keuzescherm zoals beschreven in je link kom ik niet. Ik kan alleen kiezen op welke schijf ik wil installeren. Na die keuze loop de installatie meteen. Via de Command Prompt werkt niet.

[Voor 35% gewijzigd door PeterThePirate op 05-06-2011 16:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05 13:27
O oke, dan wordt het lastig. stuur anders een moderator een dm ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterThePirate
dank u allen voor de moeite.
Ik heb met een repairdisk het weten te verhelpen.
Windows staat nu op m'n ssd en loopt als een zonnetje
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee