Toon posts:

Problemen met ADSL (Mxstream) en explorer/ communi

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb adsl met XS4all abonnement. Het lukt mij wel om onder windows een vpn te maken en verbinding te maken met de modem, alleen pingen. Het probleem is nu dat dat met internet explorer of communicator niet lukt. Connectie met start.mxstream.nl maken lukt dus ook niet. Weet iemand een oplossing ?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Er staat wat fout in de gebruiksaanwijziging...

Je moet de SubnetMask veranderen, het is niet 255.0.0.0 (zoals in de handleiding staat) maar 255.255.255.0

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Het gekke is dat ik wel kan inbellen met mijn modem, maar dat ik vervolgens ook geen internet explorer en communicator kan gebruiken (ze kunnen geen pagina's vinden)

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Heb je DNS ingevuld ?
Draai je een firewall ?

meer info !

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windows98. DNS is uitgeschakeld. En firewall = zonealarm, maar de firewall staat goed ingesteld, zodat die volgens mij geen problemen mag geven.

Verwijderd

DNS is uitgeschakeld, Schakel het maar gouw in en wedden dat het werkt, als je alles goed invult

• Convoy
  • Laatst online: 14-08 23:28

Convoy

g44p

je moet in IE wel aanvinken dat je een LAN verbinding hebt, anders krijg je inderdaad geen verbinding.

• ProZa|IA
  • Laatst online: 15-06-2005
Pri en Sec DNS wel invullen. Anders kan er geen name-resolving worden gedaan. ZoneAlarm gilt zelf wel dat er een connectie naar buiten gemaakt moet worden. Bij je brouwsers opgeven dat je op een LAN werkt.
Dit zou je probleem moeten verhelpen.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• Convoy
  • Laatst online: 14-08 23:28

Convoy

g44p

bij ADSL hoef je geen pri en sec dns in te vullen, dus ook niet doen, andres werkt het helemaal niet.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op dinsdag 20 maart 2001 15:20 schreef freekweb het volgende:
bij ADSL hoef je geen pri en sec dns in te vullen, dus ook niet doen, andres werkt het helemaal niet.
idd, dat klopt...

Probeer anders 0800-MXSTREAM Kijk even bij winipcfg.exe (Win9x) of ipconfig.exe (Win2k) of je daar nog iets raars ziet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2001 @ 14:43:
Ik heb het geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Het gekke is dat ik wel kan inbellen met mijn modem, maar dat ik vervolgens ook geen internet explorer en communicator kan gebruiken (ze kunnen geen pagina's vinden)
Ik heb precies hetzelfde probleem, jammere is dat er bij deze posts geen oplossing staat, is er iemand met hetzelfde probleem?

Probleem:
Ik heb speedlinq ADSL aangevraagd, bij de installatie cdrom is alles goed gegaan en wordt de USB modem geinstalleerd. Als ik alle telefoonkabels aanleg kan ik zelfs pingen en voelt de modem de up en download bandbreedte, ja zou dus zeggen dat er connectie is, alleen weet IE niet waar ie de informatie vandaan moet halen, ze kunnen geen pagina's vinden. Ik kan dus ook inbellen met mijn modem, maar ook dan weet internet explorer niet waar de informatie vandaan moet komen.

Het gaat om W98SE, speedtouch USB modem van Alcatel

Please help me....

Jan

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is niet de bedoeling om zo'n oud topic te gaan kicken, al helemaal niet als je een topic hebt gestart metdezelfde inhoud.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.