Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Hij heeft ze namelijk niet voor niets met een branding op z'n site gezet.
[ Voor 66% gewijzigd door anandus op 05-06-2011 11:13 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 05-06-2011 11:13 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Technisch is het ook niet mogelijk dat er in de JPG lagen zijn opgenomen.
Volgens mij worden thumbnails helemaal niet in de jpegs zelf opgeslagen maar in een bestandje dat thumbs.db heet. Tenminste onder windows..CodeCaster schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:12:
Een thumbnail is gewoon een extra stukje informatie in een jpeg-bestand, het is een vooraf gemaakte kleine versie van het bestand. Bij het bewerken heeft de fotograaf er blijkbaar voor gekozen de thumbnails niet te watermerken, of wellicht kon zijn software dat niet.
Gewoon fotograaf contacteren, dat watermerk zit er niet voor niets in.
Android developer & dürüm-liefhebber
Verwijderd
@mvdam:
Het is onmogelijk onwaarschijnlijk dat een plaatje wel een watermerk heeft en in Thumbs.db niet, als er niet een versie zonder watermerk in het originele bestand zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 11:20 ]
Anders klik je even op de link die ik postte.Mavamaarten schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:18:
Volgens mij zie je gewoon geen watermerk in je thumbnail omdat het verkleind is. Thumbnails worden zoals mvdam zegt helemaal niet in je .jpg opgeslagen, dat doet windows zelf (lokaal).
Gewoon fotograaf contacteren, dat watermerk zit er niet voor niets in.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik had even moeten vermelden dat de fotograaf dit niet doet, aangezien hij niet akkoord gaat met amateur reproductie van zijn werk. ivm goedkope printers, slechte kleuren = slechte publicitiet
Ik denk dat ik genoeg weet, helaas. dan maar goed aan het photosoepenCodeCaster schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:12:
Een thumbnail is gewoon een extra stukje informatie in een jpeg-bestand, het is een vooraf gemaakte kleine versie van het bestand. Bij het bewerken heeft de fotograaf er blijkbaar voor gekozen de thumbnails niet te watermerken, of wellicht kon zijn software dat niet.
[ Voor 53% gewijzigd door Silasje op 05-06-2011 14:08 ]
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Als de maker zelf het niet wil, dan moet je het niet doen. IMHO zeker als het alleen maar z'n naam is die in beeld staat..Silasje schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:07:
Bedankt voor de snelle reacties!!
Ik had even moeten vermelden dat de fotograaf dit niet doet, aangezien hij niet akkoord gaat met amateur reproductie van zijn werk. ivm goedkope printers, slechte kleuren = slechte publicitiet
Het verwijderen van 'beveiliging' (zijn naam) is iets waar we dus liever niet aan meewerken op het forum. Dus ik ga het topic sluiten.
Alternatief: koop een goede camera, leer goede foto's maken, doe het zelf en geef de foto's vrij
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.
![]()