Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Mocht je zoiets toesturen met softwareproblemen dan krijg je vaak een rekening toegestuurd.....
Ligt natuurlijk aan de fabrikant, maar ze doen zelfs lastig als je een upgrade van vista -> 7 ofzo hebt gedaan over het algemeen.
Meestal houden die geen rekening met software, ze repareren hem en dumpen vaak gewoon een lege windows op je harde schijf. (Dit is althans mijn ervaring. Harde schijf etc werkte nog perfect, maar kreeg hem terug met een versie windows installatie. Gelukkig had ik backup gemaakt

[Voor 27% gewijzigd door Mavamaarten op 05-06-2011 11:05]
Android developer & dürüm-liefhebber
Sowieso vor 11.04 gaan, odat deze een nieuwe kernel heeft, dus meer (dradloze) hardware ondersteunt.
Wel effe kijken dat je de recovery dvd('s) brand voordat je heftig gaat installeren. Wellicht staat die brand software enkel op je standaard image.
Verder lijkt het me niet dat je garantie kwijt raakt.
wat is mis met 11.04?
[Voor 23% gewijzigd door leuk_he op 05-06-2011 11:09]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Dezelfde netbook is later wederom onder garantie gerepareerd en toen stond m'n Ubuntu er nog gewoon op.
Het zou toch idioot zijn als er geen garantie wordt verstrekt omdat er een ander OS is geinstalleerd.
@ leuk_he Heb nog geen ervaring met 11.04 omdat de update van 10.10 naar 11.04 niet lukte.
@ apexrider je weet maar nooit wat voor smoes ze verzinnen om iets niet te vergoeden.
denk dat ik de gok maar waag, gelukkig kan ik zelf nog al wat repareren en een defect aan HW heeft volgens mij ook niks met een OS te maken.
Bedankt voor de reacties,
Fred
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Anoniem: 26306
En hoe weet jij op een gegeven moment dat er een defect is aan de hardware, en dat het niet aan de drivers en/of firmware ligt?Fred raket schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:23:
denk dat ik de gok maar waag, gelukkig kan ik zelf nog al wat repareren en een defect aan HW heeft volgens mij ook niks met een OS te maken.
Ik maak het regelmatig mee dat hardware defect lijkt maar dat het aan een rotte combinatie van drivers en firmware ligt. Een ander besturingssysteem zal vaak ook anders tegen de hardware praten.
Kijk of de fabrikant een bootable diagnostics tool heeft zodat je in geval van problemen de hardware kunt laten testen. Bij een fabrikant als Dell kun je die van de website downloaden.
Heb je adblock op je FireFox? Zet die dan even uit. En de Mplayer firefox plugin werkt imo beter dan moonlight voor videos.Fred raket schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:06:
1e probleem duikt al op, mijn vrouw wil uitzending gemist kunnen kijken. dat is me met Moonlight nog niet gelukt (m.u.v. darten op RTL7).
Hier werkt moonlight probleemloos met uitzendinggemist in Ubuntu 11.04. Kijkt je vrouw via beta.uitzendinggemist.nl of via de reguliere site? Bij de beta versie kun je ook de flash player gebruiken om de uitzendingen te bekijken.Fred raket schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:06:
1e probleem duikt al op, mijn vrouw wil uitzending gemist kunnen kijken. dat is me met Moonlight nog niet gelukt (m.u.v. darten op RTL7).
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

zal de optie van bovenstaande posts eens proberen, wat bedoel je met Mplayer sk0ne ?
Dat was toch meer een bios probleem? neemt niet weg natuurlijk dat het vervelend is maar het zou niet je garantie laten vervallen.Het vervangen van (Windows door) een besturingssysteem kan goed uitpakken, maar ook 'showstopping' slecht: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/507723
"For my friends, anything; for my enemies, the law."