Toon posts:

Vervalt garantie bij installatie ander OS?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Hallo,

Even een vraag ook i.v.m. garantie. kan ik op een nieuwe laptop Ubuntu zetten, en W7 verwijderen zonder dat mijn garantie vervalt?

En is 11.04 stabiel ook draadloos, of zou ik 10.10 installeren ?

alvast bedankt,

Fred

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheDarkstar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-02-2022
Moet je nagaan bij je fabrikant. Normaliter zul je garantie behouden maar je zult moeten kunnen bewijzen dat een hardwarefout is als je hem aan bied ter garantie.

Mocht je zoiets toesturen met softwareproblemen dan krijg je vaak een rekening toegestuurd.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk zullen ze je vragen windows terug te installeren als er problemen zijn. En als het probleem aanhoudt, dan pas zul je garantie kunnen claimen.
Ligt natuurlijk aan de fabrikant, maar ze doen zelfs lastig als je een upgrade van vista -> 7 ofzo hebt gedaan over het algemeen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 14:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zie niet in waarom je geen ander besturingssysteem zou mogen installeren van de fabrikant...
Meestal houden die geen rekening met software, ze repareren hem en dumpen vaak gewoon een lege windows op je harde schijf. (Dit is althans mijn ervaring. Harde schijf etc werkte nog perfect, maar kreeg hem terug met een versie windows installatie. Gelukkig had ik backup gemaakt 8)7 )

[Voor 27% gewijzigd door Mavamaarten op 05-06-2011 11:05]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:48
Wat ik ALTIJD doe, is een nieuwe HD in een laptop plaatsen/image van de beginsituatie maken wanneer ik er een nieuw OS opzet, anders dan wat de fabrikant meeleverde, zodat ik altijd weer terug kan gaan naar de begin situatie mocht ik garantie willen claimen.

Sowieso vor 11.04 gaan, odat deze een nieuwe kernel heeft, dus meer (dradloze) hardware ondersteunt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je problemen hebt is de eerste stap die ze vragen (helpdesk) toch je fabrieks image terug te zetten om uit te sluiten dat het door defect software komt.

Wel effe kijken dat je de recovery dvd('s) brand voordat je heftig gaat installeren. Wellicht staat die brand software enkel op je standaard image.

Verder lijkt het me niet dat je garantie kwijt raakt.

wat is mis met 11.04?

[Voor 23% gewijzigd door leuk_he op 05-06-2011 11:09]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-03 17:55
Ik heb ooit m'n MSI netbook, waarop ik zelf Ubuntu had geinstalleerd, voor garantie teruggestuurd. Het was geen enkel probleem, enige is dat ze er de recovery image opnieuw hadden op gezet. Overigens was dat vooraf wel aangegeven.

Dezelfde netbook is later wederom onder garantie gerepareerd en toen stond m'n Ubuntu er nog gewoon op.

Het zou toch idioot zijn als er geen garantie wordt verstrekt omdat er een ander OS is geinstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Het is nu waarschijnlijk plug en play (aanzetten en installeren) met allerlei gratis proefversies waar ik niks aan heb.

@ leuk_he Heb nog geen ervaring met 11.04 omdat de update van 10.10 naar 11.04 niet lukte.
@ apexrider je weet maar nooit wat voor smoes ze verzinnen om iets niet te vergoeden.

denk dat ik de gok maar waag, gelukkig kan ik zelf nog al wat repareren en een defect aan HW heeft volgens mij ook niks met een OS te maken.

Bedankt voor de reacties,

Fred

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 26306

Fred raket schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:23:

denk dat ik de gok maar waag, gelukkig kan ik zelf nog al wat repareren en een defect aan HW heeft volgens mij ook niks met een OS te maken.
En hoe weet jij op een gegeven moment dat er een defect is aan de hardware, en dat het niet aan de drivers en/of firmware ligt?
Ik maak het regelmatig mee dat hardware defect lijkt maar dat het aan een rotte combinatie van drivers en firmware ligt. Een ander besturingssysteem zal vaak ook anders tegen de hardware praten.

Kijk of de fabrikant een bootable diagnostics tool heeft zodat je in geval van problemen de hardware kunt laten testen. Bij een fabrikant als Dell kun je die van de website downloaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Bedankt voor de tip, zal eens bij Samsung rondneuzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
1e probleem duikt al op, mijn vrouw wil uitzending gemist kunnen kijken. dat is me met Moonlight nog niet gelukt (m.u.v. darten op RTL7).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Laatst online: 09-06 17:18
Fred raket schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:06:
1e probleem duikt al op, mijn vrouw wil uitzending gemist kunnen kijken. dat is me met Moonlight nog niet gelukt (m.u.v. darten op RTL7).
Heb je adblock op je FireFox? Zet die dan even uit. En de Mplayer firefox plugin werkt imo beter dan moonlight voor videos.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 10:37
Fred raket schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:06:
Hier werkt moonlight probleemloos met uitzendinggemist in Ubuntu 11.04. Kijkt je vrouw via beta.uitzendinggemist.nl of via de reguliere site? Bij de beta versie kun je ook de flash player gebruiken om de uitzendingen te bekijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het vervangen van (Windows door) een besturingssysteem kan goed uitpakken, maar ook 'showstopping' slecht: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/507723

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Op mijn PC heb ik 10.10 en daar kan ze geen RTL gemist kijken. ik kan wel RTL darts kijken. :+ whaha.

zal de optie van bovenstaande posts eens proberen, wat bedoel je met Mplayer sk0ne ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-03 22:17
Het vervangen van (Windows door) een besturingssysteem kan goed uitpakken, maar ook 'showstopping' slecht: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/507723
Dat was toch meer een bios probleem? neemt niet weg natuurlijk dat het vervelend is maar het zou niet je garantie laten vervallen.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee