Daar m'n MSI K7T Pro 2A compleet waardeloos is voor het gebruik van Netmeeting (samen gebruik van de onboard sound en de ADSL modem geeft GEPIEP) ben ik op zoek naar een nieuw moederbord. Aangezien de keuze hier in België zeer beperkt is had ik m'n zinnen gezet op een Asus A7V133. Zit daar toch een Promise raid controller op waar ik geen bal mee ben maar toch voor dien te betalen. Komt daar bovenop dat ik uit de gedownloade handleiding niet eens kan opmaken waar ik wat (HD, CD, CDRW) dien op aan te sluiten. Ik heb een hekel aan gepruts!! Rest er nog Abit die niet meer tot de aanbevolen lijst van AMD behoort en Soltek met evenzeer een twijfelachtige reputatie.
maar met een abit mobo is toch helemaal niks mis? dat ie niet op dat lijstje van AMD staat wil volgens mij weinig zeggen.
Verwijderd
Hij staat er niet voor niets niet op (mischien nu wel weer weet ut niet)Op zondag 18 maart 2001 19:13 schreef wipe-out het volgende:
maar met een abit mobo is toch helemaal niks mis? dat ie niet op dat lijstje van AMD staat wil volgens mij weinig zeggen.
Maar bij T.net hebben ze 5.9 ghz aan amd cpu's gesloopt op dat abit bord
Abit Werkt perfect hiero, nooit problemen mee gehad.
Verwijderd
Abit staat weer op lijst en is sneller dan die asus. onboard sound suckt nou eenmaal en waarschijnlijk heb je gewoon IRQ conflict
Verwijderd
RAID hebben de meeste mensen helemaal niet nodig... like me. Gewoon 1 schijf van 40 gig 7200 rpm is snel genoeg..(Nero zegt dat ik een (gemiddeld) 72 speed harde schijf heb).
En, kies voor Abit. Goed moederbord, niks mis mee, lekker overklokken, geen gezeur EN...........geen onboard shit !!
Roeland
En, kies voor Abit. Goed moederbord, niks mis mee, lekker overklokken, geen gezeur EN...........geen onboard shit !!
Roeland
Verwijderd
Epox 8KTA3
heeft alleen onboard sounds en verder 6x pci + 1x ISA!! onboard sound kan je in de bios uitzetten:
Onboard Legacy Audio ENABLED/DISABLED
heeft alleen onboard sounds en verder 6x pci + 1x ISA!! onboard sound kan je in de bios uitzetten:
Onboard Legacy Audio ENABLED/DISABLED
Erhm als je nou gewoon es een SB Live Value in die MSI K7T-Pro2A prikt dan is het probleem toch ook opgelost en veel goedkoper en nog beter geluid ook.. toch? of lees ik de boel nou verkeerd? (je kan niet meer die thread zien als je replied - erg irri).
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Er is meer aan het handje dan een IRQ confict. Heb de modem n's in een ander slot gestopt en gedwongen een ander IRQ te bezetten: probleem blijft. Wat Abit betreft: nooit meer !!! Had ooit een BE6-II en dat was miserie à volonté !!! Die Epox (zonder raid) wil ik best wel overwegen maar die lijkt in België onvindbaar. En wat die cross-post betreft: m'n excuses.
Verwijderd
Je hebt ook een msi K7T pro Turbo zonder raid maar met on-board sound, als je geluk hebt werkt dat wel!
Verwijderd
Ooit van Prefs gehoord??Op zondag 18 maart 2001 20:57 schreef tazzman het volgende:
Erhm als je nou gewoon es een SB Live Value in die MSI K7T-Pro2A prikt dan is het probleem toch ook opgelost en veel goedkoper en nog beter geluid ook.. toch? of lees ik de boel nou verkeerd? (je kan niet meer die thread zien als je replied - erg irri).
Hoe kan je mobo nou je processor slopen? Kan je me dat uitleggen?Op zondag 18 maart 2001 19:15 schreef victorb het volgende:
[..]
Maar bij T.net hebben ze 5.9 ghz aan amd cpu's gesloopt op dat abit bord
Ik gebruik zelf ook de Abit KT7A-RAID, en bevalt me prima (nadat je hem stabiel krijgt). De RAID maakt inderdaad niet zoveel uit, maar goed, is wel leuk, en het unrarreren gaat vrij snel
Verwijderd
Ja en een snellere processor en videokaart zijn ook overbodige luxe.
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Verwijderd
Ik heb een KT7A-RAID en dat is gewoon het beste overklokbord dat je jezelf maar kan wensen ... al is het wel zo dat je een kan treffen die wat probleempjes vertoont maar die zijn meestal wel op te lossen.
Als je geen RAID wil koop je toch gewoon een KT7A ...
Al ben ikzelf héél tevreden over m'n RAID... zeker met 2 7200 rpm schijven.
GROOT snelheidsverschil vind ik ... je bent niks met een snelle processor als je harde schijf niet kan volgen ...
JCviggen
/edit : typo
Als je geen RAID wil koop je toch gewoon een KT7A ...
Al ben ikzelf héél tevreden over m'n RAID... zeker met 2 7200 rpm schijven.
GROOT snelheidsverschil vind ik ... je bent niks met een snelle processor als je harde schijf niet kan volgen ...
JCviggen
/edit : typo
Verwijderd
Geen problemen hier hoor,
KT7-RAID met Duron600@1000.
De RAID controller gebruik ik gewoon als extra IDE poort, je hoeft helemaal geen RAID te configureren
KT7-RAID met Duron600@1000.
De RAID controller gebruik ik gewoon als extra IDE poort, je hoeft helemaal geen RAID te configureren
Pagina: 1