Toon posts:

RAID, een overbodige modegril ???!!!???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Daar m'n MSI K7T Pro 2A compleet waardeloos is voor het gebruik van Netmeeting (samen gebruik van de onboard sound en de ADSL modem geeft GEPIEP) ben ik op zoek naar een nieuw moederbord. Aangezien de keuze hier in België zeer beperkt is had ik m'n zinnen gezet op een Asus A7V133. Zit daar toch een Promise raid controller op waar ik geen bal mee ben maar toch voor dien te betalen. Komt daar bovenop dat ik uit de gedownloade handleiding niet eens kan opmaken waar ik wat (HD, CD, CDRW) dien op aan te sluiten. Ik heb een hekel aan gepruts!! Rest er nog Abit die niet meer tot de aanbevolen lijst van AMD behoort en Soltek met evenzeer een twijfelachtige reputatie.

Verwijderd

Cross post.
Zie www.hardwareinfo.net;)

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

maar met een abit mobo is toch helemaal niks mis? dat ie niet op dat lijstje van AMD staat wil volgens mij weinig zeggen.

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 19:13 schreef wipe-out het volgende:
maar met een abit mobo is toch helemaal niks mis? dat ie niet op dat lijstje van AMD staat wil volgens mij weinig zeggen.
Hij staat er niet voor niets niet op (mischien nu wel weer weet ut niet)
Maar bij T.net hebben ze 5.9 ghz aan amd cpu's gesloopt op dat abit bord :r

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Abit Werkt perfect hiero, nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Abit staat weer op lijst en is sneller dan die asus. onboard sound suckt nou eenmaal en waarschijnlijk heb je gewoon IRQ conflict

Verwijderd

RAID hebben de meeste mensen helemaal niet nodig... like me. Gewoon 1 schijf van 40 gig 7200 rpm is snel genoeg..(Nero zegt dat ik een (gemiddeld) 72 speed harde schijf heb).

En, kies voor Abit. Goed moederbord, niks mis mee, lekker overklokken, geen gezeur EN...........geen onboard shit !!

Roeland

Verwijderd

Epox 8KTA3

heeft alleen onboard sounds en verder 6x pci + 1x ISA!! onboard sound kan je in de bios uitzetten:
Onboard Legacy Audio ENABLED/DISABLED

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Erhm als je nou gewoon es een SB Live Value in die MSI K7T-Pro2A prikt dan is het probleem toch ook opgelost en veel goedkoper en nog beter geluid ook.. toch? of lees ik de boel nou verkeerd? (je kan niet meer die thread zien als je replied - erg irri).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Er is meer aan het handje dan een IRQ confict. Heb de modem n's in een ander slot gestopt en gedwongen een ander IRQ te bezetten: probleem blijft. Wat Abit betreft: nooit meer !!! Had ooit een BE6-II en dat was miserie à volonté !!! Die Epox (zonder raid) wil ik best wel overwegen maar die lijkt in België onvindbaar. En wat die cross-post betreft: m'n excuses.

Verwijderd

Je hebt ook een msi K7T pro Turbo zonder raid maar met on-board sound, als je geluk hebt werkt dat wel!

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 20:57 schreef tazzman het volgende:
Erhm als je nou gewoon es een SB Live Value in die MSI K7T-Pro2A prikt dan is het probleem toch ook opgelost en veel goedkoper en nog beter geluid ook.. toch? of lees ik de boel nou verkeerd? (je kan niet meer die thread zien als je replied - erg irri).
Ooit van Prefs gehoord?? ;)

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Op zondag 18 maart 2001 19:15 schreef victorb het volgende:

[..]

Maar bij T.net hebben ze 5.9 ghz aan amd cpu's gesloopt op dat abit bord :r
Hoe kan je mobo nou je processor slopen? Kan je me dat uitleggen?
Ik gebruik zelf ook de Abit KT7A-RAID, en bevalt me prima (nadat je hem stabiel krijgt). De RAID maakt inderdaad niet zoveel uit, maar goed, is wel leuk, en het unrarreren gaat vrij snel >:) De gebruiksaanwijzing is vrij duidelijk (je hecht daar zo te zien waarde aan ;) ). Maar je hebt ook een Abit KT7A, gewoon zonder RAID, is ook 100 piek ofzo goedkoper.

Verwijderd

Ja en een snellere processor en videokaart zijn ook overbodige luxe.
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Verwijderd

Wat dacht je van on board sound gewoon uitzetten

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Gewoon een simpel geluidskaartje kopen.
Probleem weg en een stuk goedkoper dan het aanschaffen van een nieuw mobo.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hee, BE 6 heb ik ook gehad, prima bordje hoor!

Verwijderd

Ik heb een KT7A-RAID en dat is gewoon het beste overklokbord dat je jezelf maar kan wensen ... al is het wel zo dat je een kan treffen die wat probleempjes vertoont maar die zijn meestal wel op te lossen.
Als je geen RAID wil koop je toch gewoon een KT7A ...
Al ben ikzelf héél tevreden over m'n RAID... zeker met 2 7200 rpm schijven.
GROOT snelheidsverschil vind ik ... je bent niks met een snelle processor als je harde schijf niet kan volgen ...

JCviggen

/edit : typo

Verwijderd

Geen problemen hier hoor,
KT7-RAID met Duron600@1000.

De RAID controller gebruik ik gewoon als extra IDE poort, je hoeft helemaal geen RAID te configureren ;)
Pagina: 1