Toon posts:

Traag internet ?

Pagina: 1
Acties:

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-05 17:49

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Ik zit met een vraag.

Ik heb hier thuis belgacom internet.
Ik heb de internet Favorite packet,
http://www.belgacom.be/pr...internet_access_withvoice

waarin er 25 Mbps download en 3,5 upload snelheid op zit. En nog een downloadlimiet van 100 Gb. Op zich een mooie verbinding zou je denken. Maar toch...

Ik heb een (oude) router van philips, de SNA6640. http://www.p4c.philips.co...t=Link_ProductInformation

Hierop staat dat hij 108 Mbps aan kan. Nu krijg ik hem op geen enkele computer (draadloos als met kabel) niet over de 400 Kbps. Dat is zeer weinig, gezien mijn abbo.

Ligt dat dan aan mijn router die aan vervanging toe is, of omdat ik gewoon te ver van de belgacom centers lig ?

Al doende leert men, al draaiende keert men.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:50

Quad

Doof

Heb je al contact opgenomen met Belgacom?
Zij kunnen jou vertellen hoever je van de Belgacom kasten zit namelijk.
En 400Kbps = 4Mbps is wel heel erg weinig.

Krijg je trouwens geen router mee geleverd?

Wat ik zou doen is bijvoorbeeld een router reset, misschien is hij getrained op 4Mb internet?
Zo maar iets ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• 26779
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Die 108 Mb/s slaat op je draadloze verbinding van je router. Dit is een dubbele 54Mb/s dmv 'boost' techniek.

Zo'n oud modem/router gaat nooit die 3,5Mbit upload kunnen leveren. Daarvoor heb je een modem nodig die vdsl(2) aankan. een ADSL 2+ modem kan max 1Mb/s upload aan.

Kan je eens een test doen via http://speedtest.net ?

Is de snelheid constant zo traag of fluctueert het heel erg? Misschien toch contact opnemen met BC om de lijn eens door te laten meten.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:50

Quad

Doof

26779 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:47:
Zo'n oud modem/router gaat nooit die 3,5Mbit upload kunnen leveren. Daarvoor heb je een modem nodig die vdsl(2) aankan. een ADSL 2+ modem kan max 1Mb/s upload aan.

Kan je eens een test doen via http://speedtest.net ?

Is de snelheid constant zo traag of fluctueert het heel erg? Misschien toch contact opnemen met BC om de lijn eens door te laten meten.
Je mag wel verwachten dat de router 100Mb levert op de lan verbinding, en ook daar haalt hij de snelheid niet.

Wat betreft de speedtest, goed idee!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:40
Je hebt een Bbox nodig voor VDSL, Bbox2 zitten ze nu aan. Zolang je nog kan internetten met je Philipsmodem, zit je nog op ADSL, en dus max 20/2.

Advies: Belgacom bellen en aangeven dat je graag VDSL wilt. In tegenstelling tot Nederland is VDSL wel op veel plaatsen beschikbaar. Maar zolang je Belgacom niet belt en aangeeft dat je over wilt stappen van ADSL naar VDSL zal je het nooit weten/krijgen.

Nog beter zou zijn Scarlet te bellen (is ook Belgacom, behalve eigen front desk, www.scarlet.be), en daar eens te kijken, die zijn een pak goedkoper en daar kan je ook TV en telefoon bijkrijgen als je wenst. Alleen het internet kost daar 35€ per maand, totaal met TV erbij als je wenst, 45€. Datalimieten doen ze trouwens niet aan. Ik download weleens over de 250gigabyte per maand, en heb er nog nooit iets van gehoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Die speedtest resultaten heb ik gedaan draadloos, met de kabel gaat momenteel niet

En dat probleem kan ik dus ook niet verhelpen door zelf een nieuwe router van bv dlink te kopen ?

Maar ik krijg hem bv met Torrent download niet boven de 400Kbps, en ook niet met server download

Maar er is toch nog een verschil dacht ik tussen megabyte en megabit of niet ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 26779
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Zelfs voor draadloos zijn deze waardes wel HEEL triest. Doe nog een paar van die speedtests op verschillende tijdstippen. Bewaar de links van iedere test en neem contact op met BC. Laat hen het lekker uitzoeken en laat je vooral niet afschepen met smoesjes dat het aan je modem, bekabeling, interne LAN etc zou liggen. Een ping van 100+ ms is gewoon niet acceptabel en deze snelheden zijn te triest voor woorden.

Ik heb ook zo'n fantastische provider (NOT): scarlet.
maar ik kom nog tot een ping van 25ms en download/upload van 6Mb/0,5Mb wat in ieder geval nog werkbaar is.

[Voor 16% gewijzigd door 26779 op 05-06-2011 12:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
ik heb nu de test nog eens draadloos gedaan, maar deze keer de server van Mechelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Maar ik blijf constant andere ping waarden uitkomen, bv nu de server terug van Brussel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

Goed, check eerst de verbinding van je ADSL lijn eens. Gewoon bedraad. Vervolgens je draadloze verbinding checken. 1 PC bedraad, een ander draadloos en een snelheidstest doen. Dan weet je in ieder geval waar het euvel zich bevindt.

Zeer waarschijnlijk bij de verbinding tussen je router en pc, de draadloze verbinding dus. En de snelheid daarvan is afhankelijk van een groot aantal factoren. Kwaliteit hardware, drukte in het stukje MHz gebied dat aan je draadloze techniek toegekend is, obstakels onderweg (rechte lijn denken tussen accesspoint en ontvanger) etc.

edit: met gewoon bedraad bedoel ik dus zonder router ertussen. Vervolgens bedraad met router ertussen, en daarna met twee pc's aan de router om de draadloze verbinding te testen. Met die speedtest meuk kom je helemaal nergens omdat je niet in welk gedeelte van je verbinding, het probleem zit.
26779 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:41:
Zelfs voor draadloos zijn deze waardes wel HEEL triest. Doe nog een paar van die speedtests op verschillende tijdstippen. Bewaar de links van iedere test en neem contact op met BC. Laat hen het lekker uitzoeken en laat je vooral niet afschepen met smoesjes dat het aan je modem, bekabeling, interne LAN etc zou liggen. Een ping van 100+ ms is gewoon niet acceptabel en deze snelheden zijn te triest voor woorden.

Ik heb ook zo'n fantastische provider (NOT): scarlet.
maar ik kom nog tot een ping van 25ms en download/upload van 6Mb/0,5Mb wat in ieder geval nog werkbaar is.
Laat je dus wel afschepen met smoesjes. Eerst zorgen dat je interne netwerk in orde is. Vervolgens je computer BEDRAAD aan het modem hangen en zorgen dat je er een fatsoenlijke computer aan hangt. Eentje zonder virussen, die alle beschikbare resources heeft om een snelheidstest fatsoenlijk uit te voeren.

Als je dan nog een slechte ping hebt en verschrikkelijk lage internetsnelheid (dus minder dan 50% van hetgeen je voor betaald) heb je genoeg rede om de helpdesk te bellen en vragen om support.

[Voor 60% gewijzigd door M2M op 05-06-2011 13:34]

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Even te vermelding, hier thuis hebben wij enkel laptops (binnekort heb ik een game desktop, eerst nog vakantiejob), en dan nog andere apparaten zoals een ipod touch, een gsm, een playstation 3, etc
En de laatste nieuwe laptops, zijn 2 hp G62 met een Atheros AR9285 802.11 b/g/n. Als ik nu een router met n ondersteuning zou hebben, zou dit dan beteren ?

EDIT: Want ook hierop krijg ik hem niet boven de 400Kbps

[Voor 7% gewijzigd door freddy0519 op 05-06-2011 13:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

freddy0519 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:36:
Even te vermelding, hier thuis hebben wij enkel laptops (binnekort heb ik een game desktop, eerst nog vakantiejob), en dan nog andere apparaten zoals een ipod touch, een gsm, een playstation 3, etc
En de laatste nieuwe laptops, zijn 2 hp G62 met een Atheros AR9285 802.11 b/g/n. Als ik nu een router met n ondersteuning zou hebben, zou dit dan beteren ?

EDIT: Want ook hierop krijg ik hem niet boven de 400Kbps
test nu eerst even waar het euvel zit... Bedraad dus. Mocht je, onverhoopt, toch je draadloze verbinding als schuldige aan kunnen wijzen, is het misschien verstandig eerst aan de instellingen te sleutelen voordat je iets anders probeert. Een iets minder druk kanaaltje opzoeken bijvoorbeeld.

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Heb alle kabels gecontroleerd, zitten mooi op hun plaats.

UTP kabel test (met zelfde laptop van draadloze testen)

[Voor 4% gewijzigd door freddy0519 op 05-06-2011 13:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
freddy0519 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:55:
Heb alle kabels gecontroleerd, zitten mooi op hun plaats.

UTP kabel test (met zelfde laptop van draadloze testen)
[afbeelding]
Was met een upt kabel vanuit de router, maar ik weet niet goed waar de modem zit ofdat ik er ook een heb. Mijn router hangt gewoon in de muur met de kabel met 5 pinnen aan ( de juiste naam kenk ik niet)
Eens kijken in de garage ofdat ik een modem vind 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 408317

Gebruikt er nog een ander toestel het internet (permanent)? Want dat kan soms ook verschil maken.
Heb je al contact opgenomen met belgacom zelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Permament niet, en belgacom slaapt in het weekend :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
freddy0519 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:04:
Permament niet, en belgacom slaapt in het weekend :)
En mijn router is WPA2 beveiligd, dus onbekende apparaten zijn er niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Geen modem gevonden, kan dat dat hij enkel op de telefoonlijn is verbonden ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Kijk eens welke apparaten er tot aan je router zitten?
En anders wordt het wachten tot belgacom wakker wordt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

freddy0519 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:06:
Geen modem gevonden, kan dat dat hij enkel op de telefoonlijn is verbonden ?
dat kan, welk kabeltje gaat in je routerkastje? Een netwerk kabel (8 aders) of telefoonkabel (4 aders)?

edit: je kastje is een ADSL router / modem. Dus twee dingen in 1. Er komt een telefoonkabel (RJ11 stekker) in het kastje.

[Voor 17% gewijzigd door M2M op 05-06-2011 14:13]

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
M2M schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:09:
[...]

dat kan, welk kabeltje gaat in je routerkastje? Een netwerk kabel (8 aders) of telefoonkabel (4 aders)?
4 aders, een telefoonkabel dus :p

En eens gekeken op de router-site en de apparaten die verbonden zijn, werken bij mij thuis en zijn niet permanent

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

Dan denk ik toch dat de verbindingsproblemen bij je internetprovider liggen. Of in ieder geval buiten je eigen instelmogelijkheden. Je hebt de draadloze verbinding al uitgesloten door bedraad te testen en je kunt je router/modem kastje niet vervangen voor een ander (alternatief) exemplaar om te testen.

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
M2M schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:15:
Dan denk ik toch dat de verbindingsproblemen bij je internetprovider liggen. Of in ieder geval buiten je eigen instelmogelijkheden. Je hebt de draadloze verbinding al uitgesloten door bedraad te testen en je kunt je router/modem kastje niet vervangen voor een ander (alternatief) exemplaar om te testen.
Ik heb al eens een andere router aangehangen, en geeft zelfde resultaten (400Kbps download)
Maar omdat die ongeveer evenoud is als mijn huidige router, dacht ik dat het eventueel daar aan lag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:33
26779 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:41:
...en laat je vooral niet afschepen met smoesjes dat het aan je modem, bekabeling, interne LAN etc zou liggen.
Dit soort reacties zorgt nu voor slechte ervaringen met helpdesks en lang slepende internetproblemen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat 80% van alle internetstoringen en 99% van "hij is traag" wordt veroorzaakt door een rotte kabel, slecht ingestelde router of storingen op het wifi netwerk dat met een kanaalaanpassing te verhelpen is. Daarom dat de helpdesk je altijd het interne netwerk na laat kijken omdat het grote zever is een monteur te sturen voor problemen die de klant zelf veroorzaakt.

Indien probleem met internet, maakt niet uit wat, dan sluit je altijd 1 schone pc rechtstreeks aan op het door de provider geleverde modem. Dit modem sluit je aan op de door de provider voorgeschreven manier. Met een fatsoenlijke kabel direct op het binnenkomende punt van de lijn. Herstart modem eventjes, pc opstarten en kijken wat ie doet. Werkt ie goed? Dan zit het probleem toch echt in het eigen netwerk en dan kun je dat zelf oplossen. Werkt het niet goed? Provider bellen, gewoon rustig uitleggen hoe je het heb aangesloten en ze gaan meteen aan de slag om het op te lossen. Geen enkele provider komt met smoesjes, mensen die "smoesjes" horen zijn de mensen die blijven schreeuwen "het heb altijd gewerkt" en verder geen poot uitsteken.

[Voor 4% gewijzigd door Andros op 05-06-2011 14:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Kan je anders met de router van iemand anders testen?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 408317 op 05-06-2011 14:19. Reden: 'met' vergeten]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Andros schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:17:
[...]

Dit soort reacties zorgt nu voor slechte ervaringen met helpdesks en lang slepende internetproblemen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat 80% van alle internetstoringen en 99% van "hij is traag" wordt veroorzaakt door een rotte kabel, slecht ingestelde router of storingen op het wifi netwerk dat met een kanaalaanpassing te verhelpen is. Daarom dat de helpdesk je altijd het interne netwerk na laat kijken omdat het grote zever is een monteur te sturen voor problemen die de klant zelf veroorzaakt.

Indien probleem met internet, maakt niet uit wat, dan sluit je altijd 1 schone pc rechtstreeks aan op het door de provider geleverde modem. Dit modem sluit je aan op de door de provider voorgeschreven manier. Met een fatsoenlijke kabel direct op het binnenkomende punt van de lijn. Herstart modem eventjes, pc opstarten en kijken wat ie doet. Werkt ie goed? Dan zit het probleem toch echt in het eigen netwerk en dan kun je dat zelf oplossen. Werkt het niet goed? Provider bellen, gewoon rustig uitleggen hoe je het heb aangesloten en ze gaan meteen aan de slag om het op te lossen. Geen enkele provider komt met smoesjes, mensen die "smoesjes" horen zijn de mensen die blijven schreeuwen "het heb altijd gewerkt" en verder geen poot uitsteken.
Zie hierboven, geen modem, maar een router rechtstreeks op een telefoonlijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Anoniem: 408317 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:19:
Kan je anders met de router van iemand anders testen?
Momenteel niet, jammer :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andros
Dan is het nog steeds een modem, een router deelt IP adressen uit en praat niet met de DSLAM. Dan heb je een modem/router combinatie die vaak door ADSL providers geleverd wordt. Rechtstreeks op hoofdaansluitpunt hangen, pc'tje eraan. Indien problemen, provider bellen :)

Het ging mij overigens meer om de reactie van "smoesjes", ik kan daar nogal pissig om worden omdat ik te vaak heb meegemaakt dat een probleem veroorzaakt door de klant bij de provider werd gelegd met veel geschreeuw en getier.

Overigens hoef je niet met de router van iemand anders te testen, enkel met het apparaat dat door de provider geleverd is. Als deze defect is komen ze er snel genoeg achter (CRC fouten zijn goed te lezen aan providerkant) en krijg je gewoon een nieuwe :)

[Voor 20% gewijzigd door Andros op 05-06-2011 14:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Wachten hé :)
En in welke staat zijn de kabels?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
@ Andros; dat heb ik gedaan, met utp en dat geeft de laatste test resultaten

@ Rienspy: de kabels zijn in goede staat, nooit veel mee geprutst geweest

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andros
Dan gaan bellen he, dan is de provider aan zet indien jij de modem bij het binnenkomende punt hebt staan :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee