Toon posts:

Nieuwe Arris modem, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 284576

Topicstarter
Ik heb een nieuwe (snellere) Arris TM722B modem gekocht bij Caiway en vandaag wou ik die gaan installeren.

Ik heb gewoon de oude modem losgekoppeld en de (oude / gebruikte) kabels in de nieuwe modem gedaan.

Volgens de Caiway handleiding kon ik nu geen websites bereiken behalve de site http://activeren.caiway.nl, helaas is deze site ook niet bereikbaar.

Ik kan dus helemaal niks op het internet...

Ik heb de oude ethernet kabel gebruikt, omdat de nieuwe te kort is. Kan dit ermee te maken hebben?
Verder staat de modem aan een router gekoppeld, moet ik hier nog wat mee doen?

Zodra ik de oude modem weer terugplaatste had ik weer internet, helaas is dit nu ook niet meer het geval :/
Ik zit nou dus helemaal zonder internet :(

Normaal gesproken kon ik altijd d.m.v. het ip adres van de router in te voeren in de adres balk instellingen wijzigen in mijn router. Dit heb ik vandaag ook de hele dag gekund tot een uur geleden. Het instellingen scherm van de router was opeens weg en als ik nou dat ip adres invoer vind die niks :?

Ik kan dus helemaal niks meer...

Hierbij vraag ik dus om jullie hulp O-) , alvast bedankt!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je moet de router rebooten nadat je de nieuwe Arris aansluit. Even wachten tot de Arris goed en wel up is, daarna het tussenliggende routertje rebooten.

[Voor 42% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-06-2011 21:25]

• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Graag wat meer info, tik de standaard gateway eens in in je browser kom je dan weer bij de instellingen?
Win7&Vista&xp in cmd(start>run/start>tik cmd in/wintoets+r) ipconfig intikken in cmd en dan op enter

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:24:
Je moet de router rebooten nadat je de nieuwe Arris aansluit. Even wachten tot de Arris goed en wel up is, daarna het tussenliggende routertje rebooten.
Heb ik ook gedaan, helaas geen resultaat.
Ik vind het vooral raar dat ik nu ook niet meer de instellingen van de router kan wijzigen :?

Topicstarter
Anoniem: 325463 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:26:
Graag wat meer info, tik de standaard gateway eens in in je browser kom je dan weer bij de instellingen?
Win7&Vista&xp in cmd(start>run/start>tik cmd in/wintoets+r) ipconfig intikken in cmd en dan op enter
Nope, dat vind ik juist zo gek.
Dat heeft het de hele dag gedaan, tot een uurtje geleden.

• Niet online
Heb je hem dan al gereboot, alle netwerkappratuur rebooten inclusief jouw pc
P.S. je heb een dubbele post gemaakt

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 325463 op 04-06-2011 21:29]

Topicstarter
Anoniem: 325463 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:28:
Heb je hem dan al gereboot, alle netwerkappratuur rebooten inclusief jouw pc
P.S. je heb een dubbele post gemaakt
Jep, heb ik ook al gedaan.

• Niet online
Ben handleiding aan het lezen, ben zo terug
Wat is jouw router en heb je al geprobeerd een laptop/pc direct aan jouw modem te hangen?

Topicstarter
Anoniem: 325463 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:40:
Ben handleiding aan het lezen, ben zo terug
Wat is jouw router en heb je al geprobeerd een laptop/pc direct aan jouw modem te hangen?
Als router heb ik een Netgear WGR614v9.
Ik heb nog geen pc direct op de modem aan gesloten, dat is hier vrij lastig aangezien de modem beneden staat, maar ik haal straks wel even een pc naar beneden.

Bedankt voor je hulp trouwens!

• Niet online
Okè merk het wel als je weer een nieuw bericht plaatst

Topicstarter
Als ik mijn computer aansluit op alleen het modem heb ik wel internet.
Als ik vervolgens de modem op het router aansluit en dan naar de computer heb ik geen internet meer.

Ik heb wel weer het instellingen scherm terug van de router.

Deze staat op een statisch ip adres ingesteld en op DNS server 1.1.1.1. oid.
Als ik deze dan op automatisch zet heb ik weer geen internet en ben ik ook het instellingen scherm kwijt.

What next?

• Niet online
Ah, dat is alweer een stap verder, ik ga nu naar bed.
En ik kijk morgenochtend weer verder (-:

Topicstarter
Het statisch ip adres heeft trouwens alleen maar nullen.

En het ip adres van de standaard gateway is 10.0.0.1, ik kreeg een berichtje tijdens het opstarten van de router wijzigingen site dat dit was om problemen met de provider te voorkomen en dat er ip adressen ingesteld moesten worden, maar hoe?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Het is gelukt, ik was weer eens te ongeduldig :')
Gisteravond hield ik het voor gezien en 10 minuten later begonnen alle lampjes opeens groen te branden (nja alle, de lampjes die groen moesten zijn...), internet opgestart en ja hoor, hij deed het d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Mooi zo!
Bleek dus toch maar een kleine probleem te zijn (-;
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee