Toon posts:

Probleem gigabit netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 305048

Topicstarter
Hey iedereen,

Vandaag had ik besloten om even alle oude cat5 te vervangen door cat6. Ik had ook nog enkele cat5e liggen maar deze heb ik ook maar ineens vervangen, dan moet ik het in de toekomst niet meer doen :)

Maar ik stuit op een probleem. Om te beginnen ben ik een telenet klant en krijg ik een modem aan mijn muur die gigabit aankan. Van mijn modem gaan ik met een cat6 naar een gigabit switch van D-link ( nieuw ). Waarom naar een switch ? Omdat bij telenet je HD digirecorder in een switch moet om interactief een aantal zaken te kunnen doen. Maar ok tot hier toe nog alles ok ! Nu komt het probleem... Ik ga van men switch met een andere cat6 naar men sitecom gaming router ( versie 1 ), deze zou ook gigabit moeten aankunnen. Eerst zag ik dat hij 100mbit gewoon nam maar geen probleem dit veranderen we in de instellingen naar 1000mbit. Maar nu duikt het probleem ineens op. Mijn router krijgt geen signaal door van de WAN. Als ik in de router settings gaan kijken staat er medium state: disconnected. Ga ik terug naar 100mbit.. Dan werkt het wel maar ik kom wel tot de conclusie dat hij na 5 minuten uitvalt ( de router ). Een half uur geleden deed hij het anders nog..... zou mijn router nu stuk zijn ?

- Ik heb ook geprobeerd om mijn router op gigabit rechtstreeks op de modem aan te sluiten maar dit doet hij ook niet. Zou ik gewoon pech hebben en zou de router stuk zijn door het warme weer :( ?
- Of denken jullie nog aan andere tests die ik kan doen ?

Owja.. ik had ook geprobeerd om met men oude cat5e en met men oude switch 100mbit te werken. Maar de router reageerde ook niet meer..

- full reset gedaan van router
- ook heb ik firmware al upgedate..

Het gaat me niet af vandaag :( , kom net tot de conclusie dat men vrouw haar laptop ook al niet meer opstart. Help het spookt hier !!

Anoniem: 377886

Dus je hebt een hardwarematige reset uitgevoerd op jouw router en hiermee de fabrieksinstellingen hersteld en dergelijke? Zit er nog garantie op je router, denk namelijk dat deze inderdaad overleden is.
Wat voor type router is het precies?

Topicstarter
http://www.sitecom.com/wi...gabit-gaming-router/p/680

- hardware reset gedaan
- update firmware gedaan
--> no luck

- enkel raar dat alles goed werkte tot ik vandaag net alle kabels vervangde, het was natuurlijk een warme dag en dat routertje staat er bekend voor om heel warm te worden. Misschien net iets te veel warmte

Topicstarter
Dan maar de Linksys E4200-router halen maandag... Dan kunnen we even verder :) en dan maar hopen dat hij het wel doet lol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-06 13:00
Is die kabel misschien heel erg kort? Klinkt misschien gek, maar op de een of andere manier kan dat zorgen dat ie 100 mbit wil. Probeer het eens met een langere kabel als ie inderdaad kort is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:26
Heb je de kabels zelf gemaakt? Zoja, heb je je wel aan de standaard gehouden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
moppentappers schreef op zondag 05 juni 2011 @ 03:24:
Is die kabel misschien heel erg kort? Klinkt misschien gek, maar op de een of andere manier kan dat zorgen dat ie 100 mbit wil. Probeer het eens met een langere kabel als ie inderdaad kort is.
5meter, maar ik heb ook de oude cat5e boven gehaald en daar nog eens met geprobeerd maar ook niet :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 05 juni 2011 @ 04:42:
Heb je de kabels zelf gemaakt? Zoja, heb je je wel aan de standaard gehouden?
Neen, gaan halen in alternate en forcom ( belgische shops ). Maar ik heb verschillende cat6 geprobeerd ( 5m,20m,3m, ... )

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Raar, ik probeer vandaag nog eens...
Router werkt weer, valt niet meer uit... zou het dan toch de warmte zijn geweest ? :)

UPDATE: te vroeg geroepen.. valt toch uit :)

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 305048 op 05-06-2011 18:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
slotje op -> Linksys E4200 did the trick

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 377886

Gelukkig maar :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee