Toon posts:

Proxy server voor China

Pagina: 1
Acties:
  • 701 views

Anoniem: 409165

Topicstarter
De verhalen over slecht internet, blokkades van Facebook en Youtube evenals het regelmatig niet kunnen bereiken van je Gmail in China gaan al jaren.
In de fora hier op Tweakers uit 2009 hadden mensen het ook over blokkades van de proxy servers waardoor je die ook niet meer kan gebruiken.

Hier nu mijn vraag:
In augustus ga ik voor een paar maanden naar China toe en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik daar fatsoenlijk kan internetten?

Ik heb een VPN verbinding met de TU Delft, maar volgens mij heb ik daar qua internet niet heel veel aan.

Is er iemand met tips/ervaringen??

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:05
Een kennis van mij gebruikte gewoon een OpenVPN tunnel waardoor al zijn verkeer gerouteerd werd.
Hierdoor kon hij gewoon alle websites bereiken welke hij normaal gesproken vanuit huis ook kon bereiken.

Je zou even moeten kijken hoe die VPN verbinding naar de TU Delft precies is opgezet, als je daar alle verkeer doorheen kan laten gaan dan zou je probleem opgelost moeten zijn.
Een goede check is kijken naar je wan ip met watismijnip.nl en daarna de VPN verbinding starten en weer naar het wan ip kijken, als het ip ditmaal anders is dan is er een grote kans dat deze vpn verbinding goed werkt vanuit China.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:49
Gebruik een VPN alleen als het absoluut noodzakelijk is in China. VPN's schijnen hoge packetloss te geven, variabel van 60% tot 80%. TCP kan een hoop opvangen, maar het verschil is gelijk merkbaar.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04 19:26
Ik heb zelf een kleine VPS genomen. Bij DirectVPS heb tijdelijk een kleine VPS van 3,- euro per maand, per maand opzegbaar. Daar zit ik zelf ook, en tot nu toe geen downtime gehad.

Je kunt dan gewoon een squid-proxy opzetten en die laten draaien op poort 80/443, eventueel met authenticatie.

Aangezien je een eigen IP krijgt, is het onwaarschijnlijk dat ze deze al blokkeren. Ook zet je de listening port op 80 (HTTP) of 443 (HTTPS). Het lijkt me niet dat ze die poorten blokkeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 409165

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie tips jongens.
VPS had ik nog niet aan gedacht, is niet heel duur en kan wel net het verschil maken.

Heb ook even gekeken naar de ip adressen met en zonder VPN. De VPN van de TU neemt de taak als provider over en maakt zodoende ook een nieuw adres aan.
Denk dat ik op die manier wel een goed werkende internet verbinding in China kan krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:05
fonsoy schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:53:
Gebruik een VPN alleen als het absoluut noodzakelijk is in China. VPN's schijnen hoge packetloss te geven, variabel van 60% tot 80%. TCP kan een hoop opvangen, maar het verschil is gelijk merkbaar.
Is dit ook eigen ervaring ?
Mijn kennis kon namelijk probleemloos 720p vidoe kijken op youtube via zowel een openvpn als een ipsec tunnel. VPN is inderdaad niet de beste oplossing maar mits goed geconfigureerd kan het prima werken.
Bij mijn weten is er bij een VPN tunnel vanuit China naar Europa niet zoveel packetloss als bij een tunnel vanuit China naar Amerika.

Anoniem: 432021

Hoi Hoi,

ik zit vaak in Sjanghai en werk altijd met FreeU21.exe

Dat is een leuke gratis VPN, gewoon even Googelen en downloaden.

Groetjes

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
wizkid_niels schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:01:
Ik heb zelf een kleine VPS genomen. Bij DirectVPS heb tijdelijk een kleine VPS van 3,- euro per maand, per maand opzegbaar. Daar zit ik zelf ook, en tot nu toe geen downtime gehad.
Hey wizkid_niels kun je mij eens vertellen welke vps je hebt ? ik heb interesse maar de goedkoopste ( heb er daar al 3 ) zijn 7 euro

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Miepermans schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:55:
[...]

Hey wizkid_niels kun je mij eens vertellen welke vps je hebt ? ik heb interesse maar de goedkoopste ( heb er daar al 3 ) zijn 7 euro
Er lopen genoeg topics over VPS providers op GOT in Internetproviders en Hosting.
Het is bovendien niet nodig om een ouder topic ophoog te schoppen met een dergelijke poging tot contact. ALs deze gebruiker open staat voor contacten, dan kan je zijn e-mail vinden in zijn profiel.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee