Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-04 19:39
Goedenavond,

Thuis heb ik een WiFi netwerk en alles werkt goed. Ik kan via mijn iPod internetten, en mijn vaders iPhone en iPad werken ook super met Wifi.

Mijn vader wilt thuis via de laptop van zijn werk internetten (voor zakelijk, maar ook om voetbal te kijken vanavond :+ ), en dat wilt hij dan via WiFi. Het probleem is echter dat het netwerk wel zichtbaar is, maar bij het verbinden geeft hij een foutmelding dat hij niet kan verbinden met SSID.

Ik heb alle opgeslagen netwerken veranderd, en ook het beveiligingstype veranderd in mijn router. Zelfs al stel ik geen beveiliging in doet hij het niet. Ik heb nog niet geprobeerd om de command "ipconfig/renew" te gebruiken in Command Prompt, omdat ik dan bang ben dat het verkeerd gaat met de VPN verbinding op zijn werk, en dat wil ik niet op mn geweten hebben:P.

Met de netbook van mijn broer kan ik wel verbinding maken en internetten!

Verder heb ik alle drivers en software geupdated. De router is een Linksys WRT120N en hij gebruikt Windows 7.

Weet iemand misschien een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377886

Werkt het wel wanneer je handmatig de Wifi verbinding aanmaak op je pa's laptop?
Verder adviseer ik je om voortaan eerst in de event viewer te kijken om een probleem goed te kunnen begrijpen/beschrijven. In de eventviewer staat vaak een foutcode of iets dergelijks waar je op kan googlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Zet al je instellingen terug juist, ga naar apparaatbeheer en kijk welk type draadloze kaart de laptop gebruikt (meestal iets van Atheros, Broadcom of Intel) en download met de netbook van je broer de laatste driver ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 18:25

RammY

Dát!

Wat voor een beveiliging heb je op de router aan staan?
Als het WEP is dan zal daar waarschijnlijk je probleem liggen.
Zet hm op WPA(2).

Probeer anders ook even je SSID te wijzigen naar iets anders (spaties vermijden).

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Buiten het feit dat WEP geen beveiliging genoemd kan worden, zie ik niet in waarom hij daarmee niet zou kunnen verbinden. Hij heeft als test overigens de beveiliging al uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je pa beter eerst op zijn werk bij de IT afdeling dit moet voorleggen, misschien is het een bekend fenomeen...
Je pa heeft alle rechten op de laptop van zijn werk? Aangezien Peter je aanbeveelt om nieuwe drivers te installeren op je pa's laptop.

eventviewer...ben ik de enige ITér die hier in kijkt ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Als het een bekend fenomeen zou zijn dan zou het handig zijn als hij liet weten welke laptop hij heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
eventviewer...ben ik de enige ITér die hier in kijkt ofzo??
Probleem is dat een draadloos netwerk waarmee geen verbinding kan worden gemaakt niet in de eventviewer wordt gelogd. Neemt niet weg dat je geen kwaad kan er een kijkje in te nemen, natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 04-06-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Klopt de sleutel ?

Let op hoofdletter i en een kleine L.
Ook de 0 (nul) en O (hoofdletter O) is een bekende wat vergissingen betreft.

Meestal ligt het aan de invoer van een onjuiste sleutel.

Het zou ook aan de gebruikte standaard kunnen liggen. b (11 mbps) vs g (54 mbps).

[ Voor 3% gewijzigd door aZuL2001 op 04-06-2011 21:42 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
Ik zal proberen overal op te reageren in deze post.
Het maakt niet uit op welke manier ik verbinding maakt, hij doet het gewoon niet!
Ik heb alle beveiligingstypen geprobeerd (zelfs zonder) maar geeb resultaat!
Zoals ik al zei, ik heb alle software + drivers geupdated d.m.v. een internetkabel (dat werkt overigens wel!).

Het meest rare is dat hij het gewoon deed! Een tijdje geleden dan wel, maar toch.
Ia het niet zo dat de laptop een vast ip heeft ofzo?

[ Voor 0% gewijzigd door rubenflush op 05-06-2011 11:29 . Reden: Spellingcorrectie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Vermeld eens exact welke melding je krijgt (hint: gebruik een screenshot) als je probeert te verbinden. Het is me namelijk nog steeds niet helemaal duidelijk wat er nu juist fout gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
Momenteel is mijn vader er niet, ik zal het z.p.m. Posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 21:06
Lijkt me een duidelijk geval van specifieke werk domein/vpn settings o.i.d. Als je IP hard is ingesteld zul je dit eerst ongedaan moeten maken om b.v. thuis wireless te kunnen surfen.

Makkelijkste oplossing, contact de sysadmin van je vader's werk.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:09

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Laat je vader eerst eens navragen op het werk of "onbekende" WiFi netwerken niet geblokkeerd zijn voordat je zijn configuratie de nek omdraait....

( http://www.grouppolicy.bi...works-in-vista-windows-7/ )

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
Ja dat zal hij zeker doen. Misschien is het zo dat de laptop een ip heeft met bijv: 192.168.1.176 en dat de router maar max 50 ip's kan uitdelen. Dus van ...1.100 tot ...1.149? Maar als dat zo is, hoe komt het dan dat hij het via de kabel wel doet.

Het enigd wat gebeurd is in tussentijd (toen hij het nog deed en nu) is dat ik de router heb gereset. Want al doe ik probleem oplossen dan zegt hij dat ik de router moet resetten tereijl ik dat al meerdere malen heb gedaan... Vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:09

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Omdat er steeds meer " onbetrouwbare " accesspoints verschijnen, blokkeren al meer werkgevers dradloze verbindingen anders dan op de zaak.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
Oke, ik zal mijn vader contact op laten nemen met de IT'ers en dan zal het probleen wel boven water komen.
Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 14:29
Heb je een keer het kanaal van de router veranderd? Heeft bij mij eens geholpen (kanaal 13 wordt niet door alle laptops ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
Hulkiedulkie schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:47:
Heb je een keer het kanaal van de router veranderd? Heeft bij mij eens geholpen (kanaal 13 wordt niet door alle laptops ondersteund).
Ja, die staat op kanaal 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe dat duurde lang zeg :P
Ben benieuwd
rubenflush schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:43:
Oke, ik zal mijn vader contact op laten nemen met de IT'ers en dan zal het probleen wel boven water komen.
Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je begrijp me verkeerd. Bekend fenomeen voor de IT afdeling van zijn pa's werk ;)
Anoniem: 325463 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:13:
Als het een bekend fenomeen zou zijn dan zou het handig zijn als hij liet weten welke laptop hij heeft
Pagina: 1