Toon posts:

Kvk registratie verplicht voor IOS developer program?

Pagina: 1
Acties:

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De titel zegt alles al. Het is een simpele vraag maar ik heb er na wat zoekwerk nog steeds geen duidelijk antwoord op:

Is een kvk registratie verplicht voor het IOS developer program?

Ik wil als individual registreren, maar dan word ik gevraagd om een company/organization name en die is verplicht. Vandaar mijn vraag (voor de zekerheid).

Mijn idee is eigenlijk om bij wijze van proef een applicatie te maken voor de ipad en die te koop zetten in de app store. Levert het iets op dan is het mooi meegenomen en dan ben ik van plan deze inkomsten als 'overige inkomsten' aan te geven bij de belastingdienst.

Samenvattend:

1. Kvk verplicht? Zo nee, wat moet ik dan invullen bij dat veld?

2. Wanneer kvk verplicht is en ik deze aanvraag, heeft het dan verder nog gevolgen voor mijn belastingaangifte? Kan ik het gewoon opgeven bij mijn standaard aangifte als extra inkomen uit overige werkzaamheden? Want in principe doe ik er voor de rest niks mee (de kvk zal puur hiervoor zijn)

Even voor de duidelijkheid: ik heb een vaste baan en dit zou gewoon leuk voor erbij zijn.

Alvast bedankt.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:36
Volgens mij is het niet verplicht, maar als je veel verdient moet je het wel bij de belastingdienst opgeven.

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 15:44
Nee het is niet verplicht. Bij het aanmelden kon ik kiezen tussen individual en company. Ik heb individual gekozen en verder geen bedrijfsgegevens hoeven invullen.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Je moet even overwegen of de kosten van de KvK en eventuele boekhouding opwegen tegen het voordeel wat je zou behalen als je als ZZP'er bent geregistreerd. Je zou het developer program van je inkomsten kunnen aftrekken, en wat voordeeltjes kunnen halen met het aanschaffen van apparatuur waar op je ontwikkeld. Zelfs als kleine zelfstandige heb je de nodige voordeeltjes, zelfs als je de uren norm niet zou halen. (Zolang die er nog is.)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zoals gezegd: gewoon als Individual enrollen als je het niet bedrijfsmatig gaat doen, en dan inderdaad inkomsten gewoon opgeven.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Bedankt voor de reacties :)

Wel apart dat er dan gevraagd wordt om een "company or organization name".. deze wordt echt als verplicht aangegeven, ook al maak ik een nieuwe Apple ID om voor het Individual program te enrollen.

"You must provide a company/organization name."

Ligt het nou aan mij? :P

Ik krijg de melding zowel in Safari als in Chrome btw. Ik heb de vraag ook maar meteen aan Apple gesteld via hun contactformulier.. ben benieuwd.
Skinkie schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:09:
Je moet even overwegen of de kosten van de KvK en eventuele boekhouding opwegen tegen het voordeel wat je zou behalen als je als ZZP'er bent geregistreerd. Je zou het developer program van je inkomsten kunnen aftrekken, en wat voordeeltjes kunnen halen met het aanschaffen van apparatuur waar op je ontwikkeld. Zelfs als kleine zelfstandige heb je de nodige voordeeltjes, zelfs als je de uren norm niet zou halen. (Zolang die er nog is.)
Ja er zijn nog wel meer voordelen inderdaad waardoor ik nu ook aan het twijfelen ben. Misschien is het zo gek nog niet om wel gewoon een kvk te nemen.

Ik denk dat ik eens op gesprek moet daar want ik heb dan wel veel vragen.

[Voor 15% gewijzigd door Lethalis op 05-06-2011 09:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Lethalis schreef op zondag 05 juni 2011 @ 08:32:
Je kunt dan beter naar een startersdag, anders betaal je de volle mep.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 22:32
Kan je niet gewoon je eigen naam invullen ofzo, om door het formulier te komen?
Om een bedrijfsnaam vragen als je als particulier registreert lijkt me overduidelijk fout :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Xcalibur schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:37:
Kan je niet gewoon je eigen naam invullen ofzo, om door het formulier te komen?
Om een bedrijfsnaam vragen als je als particulier registreert lijkt me overduidelijk fout :)
Die gedachte had ik ook, maar ik denk dan dat er een reden voor moet zijn. Ik wacht nu eerst de respons van Apple af op mijn vraag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 15:44
Er staat zelfs bij dat je je eigen naam moet invullen als je geen bedrijfsnaam hebt, zover ik me kan herinneren.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Skinkie schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:29:
[...]
Je kunt dan beter naar een startersdag, anders betaal je de volle mep.
De volgende is in november haha, maar ik zal het onthouden. Ik moet in dat geval sowieso meer voorbereiden, waaronder een naam bedenken ervoor enzovoorts.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Lethalis schreef op zondag 05 juni 2011 @ 08:32:

Ja er zijn nog wel meer voordelen inderdaad waardoor ik nu ook aan het twijfelen ben. Misschien is het zo gek nog niet om wel gewoon een kvk te nemen.

Hier kan je ook al aardig wat info vinden mbt. de belasting-/administratiekant:
http://www.belastingdienst.nl/starters/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:19
Ik ben wel benieuwd hoe je aan die link KVK - bedrijfsnaam komt? Dan zou er wel iets als company registration nr staan. Lijkt me dat iets als lethalis software hier wel voldoet.

[Voor 8% gewijzigd door jip_86 op 05-06-2011 16:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Iva_Bigone schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:56:
[...]
Hier kan je ook al aardig wat info vinden mbt. de belasting-/administratiekant:
http://www.belastingdienst.nl/starters/
Inderdaad, ik heb al meteen wat antwoorden gevonden :) Bedankt!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee