301 pagina's nog altijd in google index

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-07 12:58
Ik heb een website opgezet, maar later veranderd.
Alle oorspronkelijke pagina's vang ik in het begin af en redirect ik dmv een 301 naar de nieuwe pagina's, echter is het nu al een maand geleden, en de verkeerde pagina's blijven in de google search voorkomen.

Nu heb ik even met liveHeaders gekeken, wanneer ik rechtstreeks naar het oude URL ga, krijg ik direct een 301 header naar de nieuwe pagina, maar wanneer ik vanuit de google search results naar een oude pagina ga, krijg ik eerst een 302 en dan een 301. Is dit een reden waarom de google index niet wordt bijgewerkt of is dit normaal?

Hebben jullie nog overige tips om de niet-bestaande pagina's uit de search index te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:57
Dit is normaal, het duur zeker wel een maand voordat de pagina's opnieuw worden geindexeerd. Gebruik je toevallig Webmaster Tools van Google (https://www.google.com/webmasters/tools)? Hier bevinden zich ook allerlei opties, je kan o.a. een adreswijziging doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-07 12:58
ja, die gebruik ik, maar die loopt voor m'n gevoel zover achter, dat er nu nog steeds oude pagina's aan de index worden toegevoegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerz101
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Je kunt ook een nieuwe sitemap.xml uploaden bij google, volgens mij ziet de zoekmachine dan ook dat de oude pagina's niet meer bestaan en zal hij de nieuwe pagina's opnemen.

Ik heb dit probleem zelf ook gehad, maar ik kan niet precies vertellen of de bovenstaande manier van mij ook het probleem verholpen heeft of dat het inderdaad gewoon wat tijd nodig heeft.