Toon posts:

301 pagina's nog altijd in google index

Pagina: 1
Acties:

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 23:23
Ik heb een website opgezet, maar later veranderd.
Alle oorspronkelijke pagina's vang ik in het begin af en redirect ik dmv een 301 naar de nieuwe pagina's, echter is het nu al een maand geleden, en de verkeerde pagina's blijven in de google search voorkomen.

Nu heb ik even met liveHeaders gekeken, wanneer ik rechtstreeks naar het oude URL ga, krijg ik direct een 301 header naar de nieuwe pagina, maar wanneer ik vanuit de google search results naar een oude pagina ga, krijg ik eerst een 302 en dan een 301. Is dit een reden waarom de google index niet wordt bijgewerkt of is dit normaal?

Hebben jullie nog overige tips om de niet-bestaande pagina's uit de search index te krijgen?

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 21:38
Dit is normaal, het duur zeker wel een maand voordat de pagina's opnieuw worden geindexeerd. Gebruik je toevallig Webmaster Tools van Google (https://www.google.com/webmasters/tools)? Hier bevinden zich ook allerlei opties, je kan o.a. een adreswijziging doorgeven.

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 23:23
ja, die gebruik ik, maar die loopt voor m'n gevoel zover achter, dat er nu nog steeds oude pagina's aan de index worden toegevoegd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nerz101
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 00:01
Je kunt ook een nieuwe sitemap.xml uploaden bij google, volgens mij ziet de zoekmachine dan ook dat de oude pagina's niet meer bestaan en zal hij de nieuwe pagina's opnemen.

Ik heb dit probleem zelf ook gehad, maar ik kan niet precies vertellen of de bovenstaande manier van mij ook het probleem verholpen heeft of dat het inderdaad gewoon wat tijd nodig heeft.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee