• Siederstylah
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-04-2021
Vanmorgen geprobeerd nieuwe firmware in de router te flashen, en daarbij ging het niet helemaal goed. Maargoed shit happens.

Nou heb ik gewoon alles nog aangesloten gehouden en alles werkt ook gewoon althans me wireless niet maar ik heb nog wel gewoon internet.

Nou probeerde ik vervolgens in te loggen op de router, die is onvindbaar. De router was niet bereikbaar op de standaard 192.168.0.1. vervolgens cmd geopend en ipconfig /all om te kijken wat me ipadres was om op die manier in te loggen. Daaruit bleek dat mij gateway het ipadres 94.211.196.1 had, dus ik dat proberen maar helaas ook dat mocht niet baten.
Daarop volgend geprobeerd een ipadres te achterhalen met traceroute, daaruit kwam een ip van 10.138.76.1 dus ik dat geprobeerd en je raadt het al ook dat heeft geen succes.

Ook de knop die op de router zit 10 sec / 20 sec / 30 sec / 60 sec ingedrukt houden werkt ook niet.

Dus ik denk dat me router de prullenbak in kan. Of hebben jullie nog handige tips die ik kan proberen.
Want het is de bedoeling ik weer kan inloggen om de goede firmware erin te kunnen flashen. Maar dat lijkt me logisch.

[Voor 4% gewijzigd door Siederstylah op 07-06-2011 16:44]

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-06 15:42
kun je de router niet bereiken via de usb-poort?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Wellicht valt hij nog wel te recoveren met TFTP, serieel of JTAG. Maar heb je al eens een vast IP-adres proberen in te stellen?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Siederstylah
Petervanakelyen schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:30:
Wellicht valt hij nog wel te recoveren met TFTP, serieel of JTAG. Maar heb je al eens een vast IP-adres proberen in te stellen?
Dat is niet te doen, want hij is niet bereikbaar. Dus een vast IP-adres instellen is niet mogelijk.
MatthiasH schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:26:
kun je de router niet bereiken via de usb-poort?
Nope, daar heb ik geen snoer voor. En ik betwijfel of dat uberhaubt te doen is.

• Petervanakelyen
Siederstylah schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:48:
[...]

Dat is niet te doen, want hij is niet bereikbaar. Dus een vast IP-adres instellen is niet mogelijk.
8)7

Netwerkcentrum --> Adapterinstellingen --> LAN-verbinding --> IPv4 eigenschappen --> IP-adres '192.168.0.2', subnetmask '255.255.255.0'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siederstylah
Petervanakelyen schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:16:
[...]

8)7

Netwerkcentrum --> Adapterinstellingen --> LAN-verbinding --> IPv4 eigenschappen --> IP-adres '192.168.0.2', subnetmask '255.255.255.0'.
En dan? Erachter komen dat ik dan niet meer op het internet kan? ;)
Ik denk dat ik al gevonden heb waarom hij niet bereikbaar is. wat ik denk is dat hij door de flash is ingesteld als bridge. Maar dan zou hij toch wel bereikbaar moeten zijn. Morgen Sitecom maar even bellen of hun een oplossing hebben voor dit probleem...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
Nee, dan doe je een portscan op wat het default IP (192.168.0.1) van de Sitecom is, om te zien of er poorten openstaan waarmee je eventueel wat op orde kan brengen. We proberen je enkel te helpen, door onze suggesties af te schieten kom je zelf ook niet verder. Anyway, als het niet lukt, kijk of je met behulp van de reset-knop in een soort recovery/bootloader/emergency mode kan komen. De meeste routers hebben dit soort functies, op die manier kan je door middel van TFTP de firmware herstellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siederstylah
Dat snap ik en ik ben je er wel dankbaar voor maar ik zag niet waar je naartoe wilde.
En de resetknop werkt niet. Of ik doe wat verkeerd maar dat lijkt me niet, want hoe lastig is een knop indrukken.
Maar als ik hem op die manier instel dan is gelijk me hele verbinding wel.
Dus dat lijkt me niet dat dat gaat werken. Zal het evengoed proberen. Thanx

Edit:
Zoals verwacht noppes.
En de gateway die ik nu heb 94.211.196.1 is van Ziggo. Dus de router doet verder niks. Alleen maar als router dienen zonder enige optie op wat anders. Helaas. Morgen maar ff bellen met Sitecom, maar ik verwacht dat ik een ander moet kopen...

[Voor 28% gewijzigd door Siederstylah op 06-06-2011 00:15. Reden: optie proberen]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
Probeer de reset knop eens ingedrukt te houden wanneer je de router stroom geeft. Minstens 30 seconden. Maar de kans is groot dat hij inderdaad gebricked is en enkel nog als bridge fungeert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siederstylah
Net met Sitecom gebeld, en die vertelde mij dus hetzelfde.
Ik kan me router naar de prullenbak tillen :s

Ik zal vanavond nog even jouw optie proberen maar daarna geef ik er de brei aan.
Helaas maar waar.

Meteen maar een nieuwe bestellen. :s

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je kan altijd nog recoveren met serieel of JTAG als je wil. Al is het wellicht gemakkelijker ineens een nieuwe te kopen. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siederstylah
Ik heb geen verstand van JTAG dus ik waag me er dan ook niet aan. Kan het altijd proberen als ik een ander heb. Kan nog wel even kijken wat ik kan doen met de usb-poort. Zal even een snoertje halen. Even zien of dat wat opleverd. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 301736

Houd de knop 15sec ingedrukt start hem opnieuw op en retry

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JL Design
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05-2022
Dit is met mijn WL-308 ook een maand geleden overkomen je hebt gewoon garantie hier op hoor zolang je het aankoop bewijs nog maar hebt. Ik heb vandaag mijn WL-309 binnen gekregen en heb een probleem misschien kan iemand van jullie mij helpen. ik heb 2 vaste bedraade computers in huis 1 360 een laptop draadloos en een iphone 4 ook draadloos. En nu wil ik mijn iphone 4 verbinden met de 5Ghz verbinding maar hij vind deze helemaal niet de iphone kan de SSID niet eens vinden

Weet iemand hier raad mee misschien iets wat ik over het hoofdt kijk ?

Alvast bedankt en Siederstylah succes met de garantie afhandeling !

Gr, Daniël

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ten eerste valt dit zeker niet onder garantie, dat ze het uit coulance toch vervangen heeft niets te maken met het wel/niet onder garantie vallen. Ten tweede maak je voor je probleem best een eigen topic aan, aangezien het probleem dat je beschrijft niets met het probleem van de topic start te maken heeft. Ten derde: de iPhone (welke versie dan ook) ondersteund enkel 2.4GHz, logisch dat je de SSID van de 5GHz band niet kan vinden.

• Sharp_Stone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09-2022
Echt balen dit, ik had afgelopen weken last van internet uitval de heletijd. Dus ik dacht laat ik ook maar eens ff firmware update doen wat denk je? precies de zelfde fout...
Een ICT vriend van me heeft tegen me gezegd dat ik Ziggo kan contacteren of hun de boel opnieuw kunnen instaleren. Had sitecom ook al inmiddels gebeld en die zou er werk van maken.

Hoe heeft u het uiteindelijk opgelost?

[Voor 5% gewijzigd door Sharp_Stone op 02-11-2012 16:52]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee