Toon posts:

Samsung LE37A656 - beeld gaat op zwart

Pagina: 1
Acties:

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05 17:09
Ik heb een Samsung LE37A656 LCD tv nu bijna 3 jaar.
Sinds een paar weken gaat spontaan het beeld op zwart.

Maakt niet uit welke bron: TV (KPN digitaal), PC, PS3

Soms gebeurd het na 5 minuten soms na een uur.
Als er beeld is, is dit gewoon scherp zoals altijd. Nergens dode pixel, bleeds of wat dan ook.

Zit bijvoorbeeld te gamen en spontaan gaat het beeld op zwart.
Geluid blijf ik wel horen.
Het is niet de backlight want ik zie echt geen beeld. En het zwart is zwart zoals de tv dat weergeeft en niet zoals die is als die uitstaat.
Daarnaast geeft die soms wat groene strepen, alsof het beeldsignaal niet goed doorkomt.
Menu van de tv wordt ook niet weergegeven.
Daarnaast gaat het ledje flink knipperen en reageert die niet meer op de afstandbediening.
Enkel stand-by zetten kan nog.

Daarna weer aanzetten geeft vaak gelijk weer normaal beeld. Gebeurd kort erna hetzelfde.
Soms kan dit ook weer 20 minuten duren.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Oplossing misschien?
Samsung al gebeld maarja die hameren natuurlijk op 2 jaar garantie.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:46
M.Koers schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:41:
Ik heb een Samsung LE37A656 LCD tv nu bijna 3 jaar.
Sinds een paar weken gaat spontaan het beeld op zwart.

Maakt niet uit welke bron: TV (KPN digitaal), PC, PS3

Soms gebeurd het na 5 minuten soms na een uur.
Als er beeld is, is dit gewoon scherp zoals altijd. Nergens dode pixel, bleeds of wat dan ook.

Zit bijvoorbeeld te gamen en spontaan gaat het beeld op zwart.
Geluid blijf ik wel horen.
Het is niet de backlight want ik zie echt geen beeld. En het zwart is zwart zoals de tv dat weergeeft en niet zoals die is als die uitstaat.
Daarnaast geeft die soms wat groene strepen, alsof het beeldsignaal niet goed doorkomt.
Menu van de tv wordt ook niet weergegeven.
Daarnaast gaat het ledje flink knipperen en reageert die niet meer op de afstandbediening.
Enkel stand-by zetten kan nog.

Daarna weer aanzetten geeft vaak gelijk weer normaal beeld. Gebeurd kort erna hetzelfde.
Soms kan dit ook weer 20 minuten duren.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Oplossing misschien?
Samsung al gebeld maarja die hameren natuurlijk op 2 jaar garantie.
klinkt als een paar lekkende of gare condensatoren, en buiten de garantie ga je die niet laten fixen dat gaat je echt een hoop geld kosten.
( als je het door samsung laat doen )

• M.Koers
Ik dacht dus ook aan lekkende condensatoren.
Ik heb alleen de achterkant eraf gehad en niks aparts kunnen vinden.
Ze waren allemaal nog mooi dichtgevouwen zonder bollingen enzovoort.

Heb ze bij moederborden wel eens anders gezien.

Zou het de decoder kunnen zijn?
En is zoiets makkelijk te verwisselen?

Is wel flinke afschrijving 600 per jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M.Koers
Misschien nog handig om te vermelden.

Bij warm weer gebeurd het vaker.
De eerste warme periode van dit jaar had ik er erg veel last van.
Daarna die koudere periode minder en soms dagenlang niet.
Nu met het warme weer weer veel last van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 23:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zit ook te denken aan een te hoge temperatuur i.c.m. enkele gare elco`s.

Als je geen garantie hebt, kun je natuurlijk de achterkant van je paneel schroeven (tweakers ;) ) en kijken of er bollende elco`s op zitten. Is dat het geval, dan kun je ze nu nog vervangen en enkele jaren extra plezier hebben van je flatscreen.

Hoe doet de tuner het op een andere tv?
Geeft een ander apparaat via dezelfde aansluitingen ook exact dezelfde problemen?
Kun je een firmware updaten?

[Voor 20% gewijzigd door Michael Knight op 05-06-2011 19:07]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M.Koers
Tuner van KPN doet het prima.
Is puur de TV, heb ook het probleem wanneer het signaal vanaf de PC of PS3 komt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee