Toon posts:

menu balk knippert

Pagina: 1
Acties:

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04 16:59
ik heb de laatste tijd heel vaak dat mijn menu balk knippert, als ik er met meen muis overheen ga gaat het weg.
ook had ik laatst dat het menu balk vol zat met groene, en een paar rode pixels, die niet weg wilde.
kan het mijn grafische kaart zijn of wat anders? mijn grafische kaart is ook een paar keer overhit geweest, rond 115-130 graden.

spec:
windows 7 ultimate
nvidia geforce 6600
intel core 2 quad q8200
380w voeding
4 gb ram

het is vreselijk irritant, ik hoop snel een oplossing te vinden. ook met printscreen staat het weer normaal, ook als de balk zwart is.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 18:43
Update eens je DirectX en drivers. Je zou kunnen testen met Furmark of je videogeheugen artifacts vertoont, zo ja dan is de oververhitting de boosdoener geweest en zal er een vervangende (nieuwe) grafische kaart moeten komen.

Wiethoofds meuk en 'overige'

• megadoom
waar download ik furmark?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:08

InFamous

excommunicado

Via de zoekmachine Google?

Formerly known as Ragdoll

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Google??

[Voor 13% gewijzigd door Beatboxx op 04-06-2011 15:44]

• megadoom
waar test ik voor artefacts?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 18:43
Gewoon furmark opstarten en z'n test/benchmark laten draaien.

Wiethoofds meuk en 'overige'

• megadoom
ik zie nergens iets met artefacts... maar mijn benchmark krijg ik maar 72-150 punten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
megadoom schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:57:
ik zie nergens iets met artefacts... maar mijn benchmark krijg ik maar 72-150 punten
Misschien komt dat doordat je het verkeerd heb gespeld, het is n.l. artifacts.

Je bent al eerder gewezen op Google, is het nou echt te moeilijk om een beetje eigen initatief te tonen en jezelf er toe te brengen m.b.v. Google te zoeken naar de definitie van artifacts?

Dan zou je n.l. ontdekken dat "A digital artifact is any undesired alteration in data introduced in a digital process by an involved technique and/or technology."

Possible causes:
  • Hardware malfunction: In computer graphics, visual artifacts may be generated whenever a hardware component (eg. processor, memory chip, cabling) malfunctions, causing data corruption. Malfunction may be caused by physical damage, overheating (sometimes due to GPU overclocking), etc. Common types of hardware artifacts are texture corruption and T-vertices in 3D graphics, and pixelization in MPEG compressed video.
  • Software malfunction: Similarly to hardware malfunction, artifacts may be caused by software issues such as bugs in the algorithms, such as decoding/encoding introducing artifacts into audio or video, or a poor pseudo-random number generator would introduce artifacts into statistical research models.
  • Compression: Controlled amounts of unwanted information may be generated as a result of the use of lossy compression techniques. One of such cases are the artifacts seen in JPEG and MPEG compression algorithms.
  • Aliasing: Digital imprecision generated in the process of converting analog information into digital space due to the limited granularity of digital numbering space. In computer graphics, aliasing is seen as pixelation.
Om zeker te weten dat het aan je videokaart ligt, kan je o.a. proberen; videokaart wisselen, monitor wisselen, grafische drivers opnieuw installeren, Windows herinstalleren, nieuwe PC kopen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee