Toon posts:

[Testcase] Foto-opdracht "Zomer" door Milo.

Pagina: 1
Acties:

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 06:21
En dan mijn inzending voor de Foto opdracht special!

Mijn serie bestaat uit een kleine serie van uitvliegende meesjes, oftewel de Parus major. Ik kwam op het idee aangezien de katten een lamme nek kregen van het omhoog kijken naar het huisje en toen ik er een jong zag zitten heb ik de katten tijdelijk maar opgesloten hehe.
Helaas waaide het enorm en is een van de twee vogeltjes naar beneden gevallen of iets in die richting, ik heb hem maar met handschoenen aan ergens in de struiken gezet aangezien de ouders nog rondvlogen. Hoe het verder is afgelopen weet ik niet maar ik vond dit redelijk zomer achtig.

Alles gemaakt met de 70-200 op twee verschillende dagen.

Zomer1 by Ivan Milo, on Flickr

Zomer2 by Ivan Milo, on Flickr

Zomer3 by Ivan Milo, on Flickr

Zomer4 by Ivan Milo, on Flickr

Zomer5 by Ivan Milo, on Flickr

[Voor 2% gewijzigd door Milo. op 09-06-2011 23:35. Reden: foto 1 en 4 vervangen]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Anoniem: 199803

Leuke serie. Spannend met die kat erbij. ;)

1-Vind het meesje wat te donker en had misschien iets meer naar het midden gemogen. Wel mooi dat 'ie richting de camera kijkt.
2-Leuk, jonkies. En de bevestiging van het zitstokje is ook zeer creatief gedaan. :)
3-Die gespannen blik in de ogen, en die snorharen. :9 Mooi gedaan zo tussen de blaadjes door.
4-Voor het eerst uit het nest?
5-Eigenlijk hele mooie foto. Ook al zit het oogje dicht, erg jammer van de grasspriet die er precies voor langs loopt.

Heb ondertussen genoeg hagedissen foto's voor een testcase. Ben alleen nog wat aan het experimenteren met de nabewerking. ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:12
1 woord inderdaad: nabewerking.

#1: te weinig licht, makkelijk beter te maken met nabewerking.

#2: mja, wel aardig qua licht enzo, maar gewoon weinig boeiend. (edit: die jonkies had ik niet gezien :+ maar die vallen ook totaal niet op.)

#3: die's wel leuk :)

#4: meer contrast en witbalans wat verbeteren en hij's goed.

#5: weer witbalans (en wat contrast).

[Voor 11% gewijzigd door Hahn op 04-06-2011 23:30]

The devil is in the details.

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 22:37
1 Lekker bokeh, zou wel de foto iets lichter maken.
2 Iets croppen misschien? En de jongen wat lichter maken zodat ze beter opvallen.
3 Leuke foto, jammer van de blaadjes voor de kat maar dat maakt het ook wat speelser.
4 Hij is een beetje flets vind ik. Meer contrast toevoegen.
5 Vogeltje wat beter uit belichten en wat meer contrast.

Verder een vrij geslaagde opdracht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Milo.
Tnx voor de comments,
Moet wel zeggen, ik ben totaal niet van het echte nabewerk gebeuren. Het enige dat ik doe is alles wat warmer zetten en dan een stuk minder saturatie, beetje meer contrast en minder helderheid ofzo dat vind ik zelf wel grappig, vandaar ook dat de witbalans niet klopt. Dit doe ik vrijwel met al mn foto's.

1e is idd té donker, was op een ochtend genomen in de schaduw als ik het me goed herinner, zal wel eens kijken of ik die misschien ietsjes lichter kan krijgen.
2e heb ik expres zo gecropt, het klopt dat het een suffe saaie foto is als je de vogeltjes niet helemaal ziet, maja had geen zin om twee ladders te pakken om in het nest/huisje te kijken hehe (zit op 2,5m hoogte)
4e is idd de eerste keer uit het nest en het contrast mag zeker wat omhoog, helemaal gelijk!
5e was eventjes snel voor ik t vogeltje wat uit het open zicht heb gehaald. Het valt het wel op je dat de witbalans aardig ver te zoeken is hehe, had hem misschien wat minder warm moeten zetten.

In iedergeval bedankt voor de comment enne.. nog een weekje! Dus doe ook leuk mee aan de weekopdracht!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Milo. schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:20:
Mijn serie bestaat uit een kleine serie van uitvliegende pimpelmeesjes, oftewel de Parus major Cyanistes caeruleus.
Fixed that for you :)

Serie vertelt wel een leuk verhaal inderdaad, verder sluit ik me qua commentaar aan bij de overige reacties.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 23:57
3,4 en 5 doen mij wel wat maar 1 en voornamelijk 2 houden mijn aandacht niet echt lang vast. Vooral 2 had je er m.i. beter uit kunnen laten, het is inderdaad even zoeken naar de jonkies (zag ze in eerste instantie ook niet :O).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:12
Waar blijven de bewerkte versies? Want ik denk dat er nog meer dan genoeg uit te halen valt :)

The devil is in the details.

• Milo.
Hehe, heb foto 1 en 4 veranderd, 1 ging wel, de 4e niet echt maja ben ook niet zo een nabewerker.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee