Toon posts:

Aanbod van Online

Pagina: 1
Acties:

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:40
Ik werd net gebeld door online. Omdat ik een vaste klant was en op de goeie locatie zat hadden ze een speciale aanbieding. Ik heb nu gewoon 1/20mbit ADSL voor 28 euro in de maand. Aanbod: overstappen naar 3/30mbit Vdsl, geen aansluitkosten, gratis modem. 1e half jaar: 25 euro pm, daarna 31 per maand. Dude aan de lijn wist te vermelden dat de snelheidswinst aanzienlijk zou zijn, aangezien 20mbit nu in de praktijk vaak neerkomt op 8-12mbit (waar hij gelijk in heeft), en die 30mbit zou dan ook daadwerkelijk heel dicht tegen de 30 aanliggen.

Ik vind het internet eigenlijk best snel genoeg zo, en het is al 3 jaar retestabiel (online = beste provider die ik ooit had) maar ik doe wel heel veel met torrents, en die upload zou dan wel nice zijn. Drie euro in de maand meer betalen (1e jaar speel ik quitte) is geen dure upgrade. Er is geen glasvezel oid aanwezig op mijn locatie.

Wat denken jullie? Is dat Vdsl wat? Marketingstunt of een gaaf, goedgeprijst aanbod?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 20:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

VDSL hangt net als ADSL zeer sterk af van je lijn lengte en kwaliteit.
Ik ben (bij XS4ALL) extreem tevreden... zou 45 Mbit/s download en iets van 7 Mbit/s upload kunnen halen als dat ook werd aangeboden.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• malaria
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-06-2018

malaria

Mind the Gap

Ik vind het internet eigenlijk best snel genoeg zo
dat vond ik ook ;)
Ik heb een online aanbieding gepakt voor een 70 eppo'$ bol.com tegoed en twee jaar verlening.
Rip off waarschijnlijk, maar ik ben wel tevreden zo :z
edit
Ik betaal ook wat minder per maand, heeft met afspraken tussen upc met gemeentes bij verkoop te maken, d8
ik.
Betaal 20 euro, puur voor internet 20/1 ofzo :)

[Voor 33% gewijzigd door malaria op 05-06-2011 01:04]

hogerhand

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:40

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Znorkus schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:00:
Ik werd net gebeld door online. Omdat ik een vaste klant was en op de goeie locatie zat hadden ze een speciale aanbieding. Ik heb nu gewoon 1/20mbit ADSL voor 28 euro in de maand. Aanbod: overstappen naar 3/30mbit Vdsl, geen aansluitkosten, gratis modem. 1e half jaar: 25 euro pm, daarna 31 per maand. Dude aan de lijn wist te vermelden dat de snelheidswinst aanzienlijk zou zijn, aangezien 20mbit nu in de praktijk vaak neerkomt op 8-12mbit (waar hij gelijk in heeft), en die 30mbit zou dan ook daadwerkelijk heel dicht tegen de 30 aanliggen.

Ik vind het internet eigenlijk best snel genoeg zo, en het is al 3 jaar retestabiel (online = beste provider die ik ooit had) maar ik doe wel heel veel met torrents, en die upload zou dan wel nice zijn. Drie euro in de maand meer betalen (1e jaar speel ik quitte) is geen dure upgrade. Er is geen glasvezel oid aanwezig op mijn locatie.

Wat denken jullie? Is dat Vdsl wat? Marketingstunt of een gaaf, goedgeprijst aanbod?
Als je nu van de 20Mbit zo'n 16-17 haalt kan het interessant zijn. 8-12Mbit is een lijafstand van 1-2km.. De grootste winst haal je in de <1Km afstand.

Je zal er dus wel wat winst op behalen, maar 'dichtbij de 30' betwijfel ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Betaal je nu 28? Ik dacht dat Online ook een budgetprovider was die rond de 20 euro koste. Ik betaal 20,50 bij Telfort, 31 zou dan meer dan de helft duurder zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Znorkus
DJSmiley schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:15:
[...]

Als je nu van de 20Mbit zo'n 16-17 haalt kan het interessant zijn. 8-12Mbit is een lijafstand van 1-2km.. De grootste winst haal je in de <1Km afstand.

Je zal er dus wel wat winst op behalen, maar 'dichtbij de 30' betwijfel ik.
Ik zit nu ingedingest op 1.022 / 16.621, volgens de router. Dus ik zit redelijk dichtbij. Volgens de dude aan de telefoon zou de afstand tot de centrale weinig meer uitmaken met vdsl. Maar als ik jou zo hoor, DJSmiley, dan is dat geouwehoer ;-)

Marzman: er zit ook bellen bij, en dus 20mbit internet. 'snel internet + bellen soms' heet 't nu geloof ik.

Edit: volgens mij zitten ze me te knijpen... Mijn internet is al jaren retestabiel, maar wat er de laatste week aan de hand is...ik krijg 0,6 mbit down op speedtest.nl, los van welke PC ik gebruik. Op zondagochtend.
Wel heel toevallig dat dit precies gebeurt voorafgaand aan het belletje van online. Ik realiseer me nu dat het eerst wat ik dacht was toen ze belden: goh, zouden ze bellen dat er een storing is?
Da's maf toch.

[Voor 49% gewijzigd door Znorkus op 05-06-2011 11:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:09
Dat is zeker geouwehoer, iemand daar komt wat commissie tekort :P

;)

Knijpen doet Online trouwens niet, die telefoontjes gaan gewoon van een lijst af en ze gaan echt niet met de verbinding van een goede klant spelen. Herstart je modem eens en meet eens vanaf hun eigen FTP server met een enkele pc aangesloten. Blijft het probleem, waag er eens een mailtje aan :)

[Voor 49% gewijzigd door Andros op 05-06-2011 14:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Znorkus
Goeie grafiek daar! Volgens een website (speedtest ofzo) zit ik op 960m van de centrale. Online.nl zegt ook dat ik de 28mbit moet kunnen halen. Maargoed op het moment lijkt er voor 't eerst in jaren wat mis met de verbinding hier. Toch gek.

De 100mb file van ftp.online.nl/pub/test komt met 250kilobytes/seconde binnen.

Edit: na modem herstart: idem. Dat hoort 6 keer zo snel te gaan.. msschien idd maar 's klantenservice bellen.

Ik blijf het raar vinden: nooit 1 probleem met deze verbinding, altijd blazen met 1500kb/s als de host 't toelaat, het is een weekje kut met peren, voor het EERST, en acuut hangt online aan de telefoon of ik interesse heb in een snellere verbinding.

[Voor 102% gewijzigd door Znorkus op 05-06-2011 16:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Znorkus schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:16:
Goeie grafiek daar! Volgens een website (speedtest ofzo) zit ik op 960m van de centrale. Online.nl zegt ook dat ik de 28mbit moet kunnen halen. Maargoed op het moment lijkt er voor 't eerst in jaren wat mis met de verbinding hier. Toch gek.
De grafiek is "het maximaal haalbare".
De kwaliteit van de kabel zelf en de opgevangen stoorsignalen spelen nog een grote rol in de haalbare bandbreedte.

Als jouw telefoonkabel in de straat bijvoorbeeld een paar honderd meter dicht langs de 400V-kabel ligt, dan gaan de prestaties flink naar beneden.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee