Toon posts:

[Testcase] 37e HT Sloepenrace

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06 16:36
Dit is een set van de 37e HT Sloepenrace tussen Harlingen en Terschelling op 3 juni 2011. De foto's zijn genomen met een semi-compact Sony DSC-H7. Ik hoop dat jullie het iets vinden en dat jullie mij de nodige tips kunnen geven. Dit is mijn eerste testcase dus ik hoop niet dat de foto's al te teleurstellend zijn. Ik zal bij elke foto ook wat eigen commentaar plaatsen indien dit handig is. Verder was het best lastig fotograferen aangezien er echt een hele felle zon was en ik maximaal 15x optische zoom heb waarbij van 10 tot 15x de scherpte niet meer zo heel goed is. Nu heb ik wel genoeg gezegd volgens mij, hier zijn de fotos :)

1. Dit is de start van de race in de haven van Harlingen.

2. Twee boten die dicht bij elkaar zijn gestart en nog steeds bij elkaar liggen.

3. Het totale veld met Harlingen op de achtergrond (jammer van de boei, maar die kreeg ik er niet knap uit geshopt)

4. Één van de weinige damesboten.

5. Deze boot kwam helemaal uit Katowice, Polen.

6. Enkele toeschouwers bestuderen de route.

7. Een snelle boot, bijna bij de finish

8. De uiteindelijke winnaars

9. Na 32 kilometer en 5 uur roeien ben je kapot

Dat waren ze, dus als jullie iets van opbouwende kritiek hebben, graag! Als de foto's echt zo slecht zijn laat de dan maar weghalen, maar niet afbranden a.u.b.
Voor vergrotingen kun je op de foto's klikken.

HD4Life @ Full-HD

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Bij foto 8. lijkt het water net een helling... Verder is het niet slecht, maar ook niet bijzonder

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 18:34

Deathchant

Don't intend. Do!

Erg flets is het allemaal. Misschien dat je met een polafilter meer diepte kunt bereiken en minder schittering.
Wat wel goed is is dat je verschillende aspecten van de sloepenrace laat zien, waardoor het wel een consistente serie is.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 14:06
+ op zich een leuke verhaallijn
- #4,5,7 en 8 zijn vanaf een behoorlijk hoog standpunt genomen. had je echt geen andere mogelijkheden?
- waarom heb je allemaal andere beeldverhoudingen gebruikt? Dat komt het aspect serie niet echt ten goede.

Het is een barre tocht (spreek uit ervaring), wat op nummer 9 het duidelijkst zichtbaar is. Dat vind ik dan ook de beste uit de serie. Jammer alleen dat hij behoorlijk scheef is.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06 16:36
Parle85 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:39:
+ op zich een leuke verhaallijn
- #4,5,7 en 8 zijn vanaf een behoorlijk hoog standpunt genomen. had je echt geen andere mogelijkheden?
- waarom heb je allemaal andere beeldverhoudingen gebruikt? Dat komt het aspect serie niet echt ten goede.

Het is een barre tocht (spreek uit ervaring), wat op nummer 9 het duidelijkst zichtbaar is. Dat vind ik dan ook de beste uit de serie. Jammer alleen dat hij behoorlijk scheef is.
Alle foto's waren standaard gewoon 3:2 maar sommige zijn gecropt omdat er of andere boten of andere vervelende dingen in beeld kwamen. Het was namelijk erg druk op het water en ik zat op de grote volgboot van de organisatie welke de vaargeul moest volgen vanwege zijn diepgang. Hierdoor zijn we eigenlijk nooit dichterbij dan 10 á 20 meter van de schepen gekomen. Dus het was met de zoom die ik had al lastig en idd het standpunt is bovenaf want de volgboot was redelijk hoog.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 13:20

SeatRider

Hips don't lie

Foto 3 heeft veel potentieel, als ie minder flets en de horizon recht was. Beiden zijn denk ik nog wel na te bewerken. Die boei had zelfs leuk geweest als ie meer prominent op de voorgrond in beeld was geweest!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 176826

Wat al eerder is gezegd. Probeer de verhoudingen van je foto's constant(er) te houden.

(Nummers boven je foto's maakt het leven ook makkelijker, want een forum lees je meestal van boven naar beneden.)

Wat mij betreft zeker een leuke serie, maar goed, laat ik ook nog wat andere dingen gaan roepen.

-1- Deze foto geeft wel een mooi kijkje op harlingen met het publiek, maar het geeft mij een beetje het idee dat er vier sloepjes meedoen. Ik zou eerder foto 3 hebben gekozen als eerste foto. Die geeft meer een beeld van de massaliteit van het evenement.

-2- Titel? Maar leuke foto en past goed in de serie.

-3- Van mij had de boei prominenter in beeld gemogen.

-8- Help, een freak superwave wil een bootje opeten !!!!! Scheef werkt bij boten en water vaak niet zo lekker. Maar goed, ik heb ook wat tegen scheve foto's van feesten, partijen en auto's.

-9- Hele goede sfeerplaat, maar had je niet wat meer mensen in het shot kunnen krijgen?

Algemeen: Ik vind de foto's erg licht (en daardoor erg flets) Tip van een pola is denk ik een heel goede, maar ook even kijken met je settings of je iets minder lang kan belichten kan een hoop schelen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee