Toon posts:

DVD's omzetten naar video bestanden voor windows.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Dennis Beekman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik heb een grote dvd collectie, en deze heb ik onder linux altijd in MKV omgezet met X264 & AC3 audio via het programma http://ogmrip.sourceforge.net/en/index.html

Sinds gnome3 uit is vind ik linux echter helemaal niets meer, als ik dan toch bloatware moet draaien dan maar Windows 7 64-Bit :9

Echter kan ik geen software vinden om DVD's om te zetten in media bestanden zoals als ogmrip dat kan.
Ik heb de volgende vragen waarop ik de antwoorden niet goed kan vinden in Google.

1. Welk formaat gebruik ik het beste, en welk formaat is het makkelijkst om te zetten.

2. Ik heb al wat films in wmv formaat geripped, maar hiervan kan ik aleen de bestandsnaam wijzigen, de album/autheur informatie in het bestand zelf kan ik niet wijzigen.
Weet iemand hoe je dit moet doen in Windows Media Player en of hoe je dit met een ander programma kunt doen. ?

Ik kan niet overstappen naar Windows tot dat ik zeker weet dan het rippen en taggen van de video's goed gaat... anders heeft het geen zin.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:50
Waarom installeer je niet gewoon Gnome2 dan?

• Dennis Beekman
Ik wil die Gnome3 rommel niet, maar Gnome2 gaat er op den duur helemaal uit, en ik wil graag voorbereid zijn.
KDE4 & Gnome3 zijn bijde slecht naar mijn idee, en openbox zoals ik het nu gebruik is niet handig.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Moet het per se compressed zijn? Beste manier is nog steeds gewoon een ISO trekken met DVDshrink bijvoorbeeld, kun je de FBI warning er ook nog mooi uitslopen ;)
Voor xvid: http://www.autogk.me.uk/
Voor x264: http://mewiki.project357.com/wiki/Guides/Basic_Guide

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Handbrake kan je helpen met het omzetten van DVD naar MKV met x264/AC3, net als je deed op linux.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Dennis Beekman
Handbraken loopt op mijn machine vast of moet gewoon heeeeel lang laden.

Compressed hoeft niet zo zeer, wmv is al prima... echter zou een editor om de auteurs gegevens van de bestanden aan te passen wel leuk zijn.

Edit:

DVDfab, makemkv, isoft dvdripper, dvdx ripper, claddvd & autogtk, handbrake & megui doen allemaal niet wat ik onder linux met OGMrip wel gemakkelijk kan of werken helemaal niet.
Nu snap ik weer waarom ik Linux ben gaan gebruiken.... Windows is een closed sources bende.

Iemand nog een suggestie ?

Ik zoek gewoon weg een programma waarmee ik mijn dvd series (Stargate SG-1 & Atlantis) digitaal kan maken in een goede kwaliteit.

[Voor 113% gewijzigd door Dennis Beekman op 05-06-2011 14:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis Beekman
bump

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dolfijntje40
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-05-2020
Wat dacht je van VidCoder?
Deze werkt perfect,Hier kan je de handleiding vinden:

http://www.digital-digest...Coder_Tutorial_page1.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ah, TV series, maar dat zei je er niet bij :) Daar moet je gewoon http://www.videohelp.com/tools/VOB2MPG voor gebruiken, elke aflevering automatisch in een MPG zonder de compressie te veranderen. Is het snelst en het handigst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis Beekman
Vidcoder geeft iedere keer failed aan als ik WMV met gewoon of high quality will gebruiken.
Ik ben het nu met mp4 aan het proberen, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

VOB2MPEG zal ik nog moeten proberen

Ook VOB2MPEG wil niet werken zoals ik gehoopt had, zelfs met 2 codec packs kan ik de bestanden niet afspelen of zitten ze vol met artifacts.

Ik blijf voorlopig nog maar even bij linux, mischien ben ik een beetje verwent door de kwaliteit van OGMRIP, maar onder windows is er gewoon weg geen gelijkwaardig programma te vinden.

[Voor 43% gewijzigd door Dennis Beekman op 05-06-2011 23:07]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee