• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:27
Hallo,

Mijn router, een TP-Link WR1043ND die geflasht is met OpenWRT, is op dit moment erg sloom. Dit valt nog een beetje mee als je bestanden gaat kopieren van WLAN naar LAN of WLAN, maar het benaderen van het internet vanaf de draadloze verbinding is echt dramatisch. Ik dacht dat ik het kon oplossen door de router naar 40 MHz te zetten, maar dat lukt ook niet.

WLAN > WAN (Speedtest):
http://www.speedtest.net/result/1326000788.png

WLAN > WAN (Wget voor Windows slechts 10% aangezien ik geen 15min wil wachten nu)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Herleiden van www.bbned.nl... 62.177.144.181
Verbinding maken met www.bbned.nl|62.177.144.181|:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 104857600 (100M) [application/octet-stream]
Wordt geschreven naar: file100mb.bin

10% [==>                                    ] 10.698.617   110K/s  eta 15m 37s
^C

Mijn /etc/config/wireless:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
root@OpenWrt:~# cat /etc/config/wireless

config 'wifi-device' 'radio0'
        option 'type' 'mac80211'
        option 'macaddr' '74:ea:3a:c2:62:52'
        option 'hwmode' '11ng'
        list 'ht_capab' 'SHORT-GI-40'
        list 'ht_capab' 'DSSS_CCK-40'
        option 'disabled' '0'
        option 'country' 'NL'
        option 'txpower' '20'
        option 'channel' '2'
        option 'htmode' 'HT40+'

config 'wifi-iface'
        option 'device' 'radio0'
        option 'mode' 'ap'
        option 'ssid' 'fakessid'
        option 'network' 'lan'
        option 'key' 'fakepass'
        option 'encryption' 'psk2'

Op een bekabelde PC haal ik wel mijn volledige internetsnelheid, namelijk Ziggo 40 Mbps.
Als ik iets van WLAN naar een andere WLAN pc kopier, is de snelheid ongeveer 1,8 MBps volgens Windows. Ik wil wel een ftp server op mijn router op zetten om te testen, maar ik weet nog niet goed hoe dat moet.

Download 100mb.bin met de router zelf gaat blijkbaar ook vrij sloom:
code:
1
2
3
4
root@OpenWrt:/home/speedtest# wget http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/downloa
d/file100mb.bin
Connecting to www.bbned.nl (62.177.144.181:80)
file100mb.bin        100% |*******************************|   100M 00:00:00 ETA

Met de stock firmware zijn de snelheden veel hoger, maar daar heb je veel minder mogelijkheden.
Hier vind je de build die ik heb gebruikt.

Vanmiddag sluit ik denk ik nog wel even een pc bekabeld aan, om daarmee ook een speedtest te doen. Ik denk dat de router te traag is om 5 MB/s vol te trekken met Wget.

Alvast bedankt!

• Crazymonkey
  • Laatst online: 22:49

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Heb hem hier ook staan, maar dan met DD-WRT, werkt vlekkeloos. Helaas haal je geen 300N maar max 130N dacht ik. (Upc 60 Fiber)

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-06 23:44

TallManNL

+31 TallManNL

Als ik het me goed herinner scant hostapd bij opstarten hoeveel AP's er in de buurt zijn en weigert 40MHz mode te draaien als dat er te veel zijn.
Dit was geloof ik omdat het asociaal is om zoveel frequenties te dekken als er andere ook gebruik van moeten maken.

Dit is wel te overriden met option 'noscan' '1' in je /etc/config/wireless.

geheelonthouder met geheugenverlies | +31

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcop23
  • Laatst online: 22:27
Bedankt! Noscan op 1 zetten heeft inderdaad geholpen, de snelheid die wordt gezien door bijvoorbeeld inssider is nu 300 in plaats van 130 geworden, maar de snelheid die ik bekabeld haal blijft nog steeds erg laag :(

Heeft iemand enig idee hoe dat kan?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee