Hallo,
Mijn router, een TP-Link WR1043ND die geflasht is met OpenWRT, is op dit moment erg sloom. Dit valt nog een beetje mee als je bestanden gaat kopieren van WLAN naar LAN of WLAN, maar het benaderen van het internet vanaf de draadloze verbinding is echt dramatisch. Ik dacht dat ik het kon oplossen door de router naar 40 MHz te zetten, maar dat lukt ook niet.
WLAN > WAN (Speedtest):

WLAN > WAN (Wget voor Windows slechts 10% aangezien ik geen 15min wil wachten nu)
Mijn /etc/config/wireless:
Op een bekabelde PC haal ik wel mijn volledige internetsnelheid, namelijk Ziggo 40 Mbps.
Als ik iets van WLAN naar een andere WLAN pc kopier, is de snelheid ongeveer 1,8 MBps volgens Windows. Ik wil wel een ftp server op mijn router op zetten om te testen, maar ik weet nog niet goed hoe dat moet.
Download 100mb.bin met de router zelf gaat blijkbaar ook vrij sloom:
Met de stock firmware zijn de snelheden veel hoger, maar daar heb je veel minder mogelijkheden.
Hier vind je de build die ik heb gebruikt.
Vanmiddag sluit ik denk ik nog wel even een pc bekabeld aan, om daarmee ook een speedtest te doen. Ik denk dat de router te traag is om 5 MB/s vol te trekken met Wget.
Alvast bedankt!
Mijn router, een TP-Link WR1043ND die geflasht is met OpenWRT, is op dit moment erg sloom. Dit valt nog een beetje mee als je bestanden gaat kopieren van WLAN naar LAN of WLAN, maar het benaderen van het internet vanaf de draadloze verbinding is echt dramatisch. Ik dacht dat ik het kon oplossen door de router naar 40 MHz te zetten, maar dat lukt ook niet.
WLAN > WAN (Speedtest):

WLAN > WAN (Wget voor Windows slechts 10% aangezien ik geen 15min wil wachten nu)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Herleiden van www.bbned.nl... 62.177.144.181 Verbinding maken met www.bbned.nl|62.177.144.181|:80... verbonden. HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK Lengte: 104857600 (100M) [application/octet-stream] Wordt geschreven naar: file100mb.bin 10% [==> ] 10.698.617 110K/s eta 15m 37s ^C |
Mijn /etc/config/wireless:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| root@OpenWrt:~# cat /etc/config/wireless config 'wifi-device' 'radio0' option 'type' 'mac80211' option 'macaddr' '74:ea:3a:c2:62:52' option 'hwmode' '11ng' list 'ht_capab' 'SHORT-GI-40' list 'ht_capab' 'DSSS_CCK-40' option 'disabled' '0' option 'country' 'NL' option 'txpower' '20' option 'channel' '2' option 'htmode' 'HT40+' config 'wifi-iface' option 'device' 'radio0' option 'mode' 'ap' option 'ssid' 'fakessid' option 'network' 'lan' option 'key' 'fakepass' option 'encryption' 'psk2' |
Op een bekabelde PC haal ik wel mijn volledige internetsnelheid, namelijk Ziggo 40 Mbps.
Als ik iets van WLAN naar een andere WLAN pc kopier, is de snelheid ongeveer 1,8 MBps volgens Windows. Ik wil wel een ftp server op mijn router op zetten om te testen, maar ik weet nog niet goed hoe dat moet.
Download 100mb.bin met de router zelf gaat blijkbaar ook vrij sloom:
code:
1
2
3
4
| root@OpenWrt:/home/speedtest# wget http://www.bbned.nl/scripts/speedtest/downloa d/file100mb.bin Connecting to www.bbned.nl (62.177.144.181:80) file100mb.bin 100% |*******************************| 100M 00:00:00 ETA |
Met de stock firmware zijn de snelheden veel hoger, maar daar heb je veel minder mogelijkheden.
Hier vind je de build die ik heb gebruikt.
Vanmiddag sluit ik denk ik nog wel even een pc bekabeld aan, om daarmee ook een speedtest te doen. Ik denk dat de router te traag is om 5 MB/s vol te trekken met Wget.
Alvast bedankt!