Toon posts:

Airport Express Toslink splitter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 18:50
Ik heb een stereoinstallatie met 1x een coax en 1x een optical in. Nu zit ik met het volgende probleem. Beide poorten waren al in gebruik door een PS3 en een Xtreamer. Nu heb ik een Apple Airport express gekocht en had ik ins te kort. Ik heb dus gedacht dit op te lossen met dit:

Nu blijkt dat dit voor geen meter werkt. Mijn Airport Extreme doet het helemaal niet en de PS3 hapert. Je ziet dan ook steeds op de versterker het signaal wegvallen en weer terugkomen. Is hier een andere oplossing voor? Ik heb eigenlijk geen zin om een nieuwe geluidsinstallatie te kopen. Bestaan er ook (betaalbare) toslink switches die het signaal versterken of iets dergelijks? Op internet zie ik alleen maar splitters, zoals degene die ik heb, of switches met een handmatige knop, maar dat is denk ik precies hetzelfde?

Beauty is in the eye of the beerholder

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Met een handmatige knop lijkt mij betrouwbaarder te werken.

Dat het ene apparaat hapert en het andere helemaal niet lijkt te werken geeft ook een beetje aan dat ze elkaar nog storen. Als je dit wil testen, dan zul je de playstation van de stroom moeten halen om te kijken of de airport dan wel werkt en andersom.

[Voor 69% gewijzigd door Lethalis op 04-06-2011 08:23]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Bassknight
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-03-2019
HellBeast schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:52:
Nu blijkt dat dit voor geen meter werkt.
Heb je dan beide apparaten tegelijk aanstaan, oftewel geven tegelijk signaal door de splitter? Zo ja, dan kan het volgens mij kloppen dat het niet werkt, want een dergelijke splitter werkt dacht ik alleen als je maar één van de twee "in"-apparaten aan hebt staan...

Het is dan puur een handigheidje om niet steeds achter je stereo de kabel te moeten switchen

[Voor 12% gewijzigd door Bassknight op 04-06-2011 09:03]

• HellBeast
Ik heb ze afzonderlijk ook getest met hetzelfde resultaat. Dus niet allebei tegelijkertijd aan, want ik ben me ervan bewust dat het dan gaat storen.

• Lethalis
  • Niet online
HellBeast schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:12:
Ik heb ze afzonderlijk ook getest met hetzelfde resultaat. Dus niet allebei tegelijkertijd aan, want ik ben me ervan bewust dat het dan gaat storen.
Maar heb je ze bij deze test ook uit het stopcontact gehaald?

Het zou niet de eerste keer zijn dat er stiekem toch een soort basissignaal wordt verstuurd terwijl het apparaat in standby staat.

• HellBeast
Ik heb ze afzonderlijk aangesloten. Zojuist om er 100% zeker van te zijn heb ik het nogmaals getest met de stekker uit het stopcontact. Nog steeds hetzelfde resultaat.

• Lethalis
  • Niet online
HellBeast schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:19:
Ik heb ze afzonderlijk aangesloten. Zojuist om er 100% zeker van te zijn heb ik het nogmaals getest met de stekker uit het stopcontact. Nog steeds hetzelfde resultaat.
Is dit splitter dan niet gewoon stuk?

Werkt alles wel zonder splitter?

• HellBeast
Lethalis schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:30:
[...]

Is dit splitter dan niet gewoon stuk?

Werkt alles wel zonder splitter?
Zonder splitter doen ze het beide prima. Ik heb niet 2 splitters om mee te testen helaas.

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:34
HellBeast schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:56:
[...]

Zonder splitter doen ze het beide prima. Ik heb niet 2 splitters om mee te testen helaas.
deze splitter werkt waarschijnlijk alleen met uitgaande signalen en niet met binnenkomende signalen. je kunt dus niet met 2 verschillende bronnen werken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee