Toon posts:

HDMI-uitgang voorzien om geluid en beeld door te geven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 396792

Topicstarter
Ik heb recent een nieuw TV-toestel gekocht (een LED-tv van LG) en nu had ik graag van mijn desktop PC een HDMI-kabel getrokken die zowel geluid als beeld doorgeeft.

Mijn huidige videokaart (een GeForce GTS250) doet het nog prima voor de games die ik speel, maar heeft geen HDMI-uitgang.

Mijn vraag is dus: kan ik gewoon een extra videokaart in mijn vrije PCI-express-poort steken en zo het beeld+geluid doorgeven? (Ik zou mijn huidige willen blijven gebruiken om te gamen)

Ik las ook op het internet dat je moet uitkijken dat de kaart in staat is om geluid door te geven, maar ik vind nergens concrete informatie. Dus hoe zit het daar mee?

Alvast bedankt om me voort te helpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat moet geen probleem zijn, je kan gemakkelijk wisselen tussen monitoren en tussen geluidsoutput.
Is het echter niet interessanter om gewoon een aparte audio kabel te nemen?

[Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 03-06-2011 23:17]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:46
Je zou ook kunnen kijken of je de optische uitgang aan kunt sluiten op de televisie. Dit is minder mooi qua afwerking, maar kost je waarschijnlijk een stuk minder!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
@tsurany ik kan op dit moment enkel beeld doorgeven via D-sub en vooralsnog heb ik maar een audio-out (denk ik) dus dat lijkt me niet de handigste optie. Dus ik kan gewoon een tweede kaartje erinsteken en mijn tv even gebruiken als monitor? (met doorgave van geluid weliswaar)

@alex3305 wat zijn de voordelen van een optische uitgang te gebruiken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ik las ook ergens op internet dat de tweede kaart van hetzelfde merk moet zijn want dat er maar één videodriver in windows zit. Klopt dit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is voor zover ik weet enkel in Vista zo, in Windows 7 niet meer en in Windows XP ook niet. Echter zou een nVidia kaartje die dit kan gewoon prima moeten werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Kan ik ook een ATi-kaartje nemen of is dat een stapje te ver?

Geeft elke kaart 100% zeker geluid door?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet elke kaart, maar de gehele 200, 400 en 500 serie van nVidia moeten het kunnen en bij AMD kunnen de 4000, 5000 en 6000 series het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
fantastisch. Kan ik morgen mee aan de slag:)

Bedankt voor de hulp:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zoek het anders voor de zekerheid even op internet op of de videokaart die je onder ogen hebt dat kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
de Gainward nvidia GT210 heeft een HDMI-uitgang ondersteunt HDMI 1.3a
dus deze lijkt het mij te kunnen, afgaand op wat jij me daarnet zei
ik kan het voorlopig wel nergens echt bevestigd krijgen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 11670
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je moederbord moet wel een extra digitale uitgang hebben die je dan op je videokaart moet aan sluiten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee