Toon posts:

COD:BO laggt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 183950

Topicstarter
Wanneer ik COD BO speel krijg ik best wel last van lagg. Wat wezen googlen en gevonden alle updates binnen te halen, dat ook gecheckt dus. Verder nog een paar van die commandos in console, die ook geprobeerd, helaas geen resultaat. Terwijl ik toch echt denk dat mijn systeem het redelijk zou moeten kunnen spelen.

Dit zijn mijn settings en specs:
4GB DDR3 RAM
1 gb xfx hd 5770 videokaart
Intel DG33BU
Core 2 duo E6750 @ 2.66Ghz
Windows 7 ultimate
1680x1050
V sync aan
Derest default settings

Is het nou zo onrealistisch voor mijn systeem om dit spel goed te kunnen spelen met deze settings, of ligt het misschien toch ergens anders aan? Zoja, aan wat?

Edit:het gaat om story mode

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je lag hebt is het natuurlijk gewoon je internet verbinding, immers lag kan enkel optreden op een netwerk. In dit geval is het dus een lage framerate, dat kan komen omdat je het op te hoge instellingen draait. Die noem je hier helaas niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:54:
Als je lag hebt is het natuurlijk gewoon je internet verbinding, immers lag kan enkel optreden op een netwerk. In dit geval is het dus een lage framerate, dat kan komen omdat je het op te hoge instellingen draait. Die noem je hier helaas niet.
Edit:het gaat om story mode

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja maar welke grafische instellingen? Als ik alles op mijn pc omhoog knal vind die dat ook niet zo leuk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:58:
Ja maar welke grafische instellingen? Als ik alles op mijn pc omhoog knal vind die dat ook niet zo leuk.
Staat in beginpost, default settings met 1680x1050 en vsync aan.

Default settings:
AA:4x
Texture quality:extra
Shadows:Ja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Texture quality lager zetten moet flink helpen. Heb je de nieuwste drivers?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat kan misschien helpen, maar zou het normaal gesproken met mijn systeem niet speelbaar moeten zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik kan niet gokken wat de default settings zijn he, ik speel dat spel niet. Gooi eerst vsync een suit en ga met Fraps meten wat je framerate is.
Met jou systeem moet het prima speelbaar zijn maar op zo'n resolutie met 4x AA en extra texture quality is het wel lastig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:43

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou vooral beginnen met AA uit / minder te zetten. Vsync vraagt wel iets meer maar ook niet zo veel.
AA is erg GPU-intensief

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 20:44
Besturingssysteem: Windows® Vista / XP / 7
Processor: Intel® Core™2 Duo E6600 of AMD Phenom™ X3 8750 of beter
Geheugen: 2 GB
Videokaart: 256 MB NVIDIA® GeForce® 8600GT / ATI Radeon® X1950Pro of beter met Pixel Shader 3.0
DirectX®: DirectX® 9.0c
Dat zijn de minimum eisen voor Black ops.
Jou processor zit dus behoorlijk dicht bij de minimum spec. Dat zou wat lag kunnen veroorzaken.
Maar in de meeste gevallen word het toch veroorzaakt door de bekende (p0rn) downloads. Zeker weten dat er geen dingen als emule etc draaid op de achtergrond of misschien op een andere pc als je een netwerk hebt?
Draai eens een speedtest op deze site http://www.speedtest.net/
Ik haal 8ms als ping.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
arbraxas schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:26:
[...]

Dat zijn de minimum eisen voor Black ops.
Jou processor zit dus behoorlijk dicht bij de minimum spec. Dat zou wat lag kunnen veroorzaken.
Maar in de meeste gevallen word het toch veroorzaakt door de bekende (p0rn) downloads. Zeker weten dat er geen dingen als emule etc draaid op de achtergrond of misschien op een andere pc als je een netwerk hebt?
Draai eens een speedtest op deze site http://www.speedtest.net/
Ik haal 8ms als ping.
Beginpost:Story mode

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 20:44
Dan is het een vrij duidelijk verhaal je pc trekt het niet op die settings.
Vooral schaduwen zijn een FPS killer, ik zou eens beginnen met die uitzetten.

[Voor 34% gewijzigd door arbraxas op 03-06-2011 23:34]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 13:32
Shadows uit scheelt al een hoop. Verder zou ik persoonlijk vsync ook uitzetten, voelt mij namelijk altijd 'vertraagd' aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 21:40

Sorbo

Uw hulp in huis!

Hoewel Blops wel wat beter is geworden in zn pc ondersteuning is het nog steeds een draak van een game. Zoek eens wat getweakte configs, pas de resolutie en de antialias/blur/ambient occlusion aan en kijk dan eens dmv een console commandje wat je FPS is.

Mocht dat niet werken, dan weet ik t ook niet meer :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Met AA uit is het al heel wat beter. Ik dacht altijd dat met mijn hardware dit spel wel op alles full te spelen zou moeten zijn, had ik ongelijk of kan er ook nog een andere factor een rol spelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:36
Ja, een zeer slecht geoptimaliseerde game.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maar die gedachte klopt ook niet, je krijgt hier als score
cpu=4
graphics=7
mem=7
http://www.game-debate.co...m=4&laptop=0&checkSubmit=

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-03 13:23
De HD5770 presteert net iets minder dan een HD4870. De 4870 komt uit 2008. Toen was het een enorm goede videokaart, nu, 3 jaar later is het nog steeds een leuke videokaart, maar verwacht er alsjeblieft geen wonderen meer van. Dus verwacht geen AA of de hoogste settings.
Waar je COD4 nog op maximale settings kon spelen misschien op die resolutie, kan je van Black Ops dat niet meer verwachten.

Hier had je zelf heel simpel achter kunnen komen met wat gegoogle.

www.ping-win.nl

• Propheticus
Ik speel toevallig ook met een HD5770 en ben het daar niet helemaal mee eens. Ja het is een middenklasser, maar BlOps is niet bijzonder vooruitstrevend (gebaseerd op de engine van CoD4). Ik kan het prima spelen met 4x AA, textures en die andere optie waar ik even de naam van kwijt ben op extra en AF op min 8 max 16. Depth of field (alleen maar vervelend) uit, shadows uit, vsync en ambient occlusion staan uit. Dit draait gewoon prima op een resolutie van 1920x1080.

Ik denk dat de matige CPU in combinatie met de slecht geoptimaliseerde gamecode (console port) de boosdoeners zijn.
Ter info: Ikzelf heb een Q6600 @ 3.0GHz als CPU en die wordt al redelijk belast door BlOps.

Rare constatering: met 4x AA draait het spel hier soepeler dan met 2x AA...Uit is natuurlijk het snelst, maar nogal lelijk.

[Voor 8% gewijzigd door Propheticus op 04-06-2011 14:49]

Topicstarter
Dus ik zou het spel ook goed moeten kunnen spelen met mijn hardware en settings. Iemand een idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen?

• Propheticus
Nee, dat zeg ik niet. Ik zei dat ik niet denk dat het aan de GPU ligt maar aan je CPU...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee