Hallo,
Ik ben bezig een NASje zelf te bouwen en kijk natuurlijk ook naar stroomverbruik.
Voor de gein ook het stroomverbruik van mijn gewone pc eens gemeten. 140W in idle!
En dat terwijl de pc 95% van de tijd gebruik om te internetten/mailen.
Voor de hand ligt natuurlijk dat de videokaart dan de grootverbruiker is.
Dus deze er uit gehaalf en onboard gpu gebruikt -> 55W idle.
Mijn videokaart (Asus 8800GTS 320M) verbruikt dus 85W in idle.
Beetje veel om te internetten.
Ik wilde iets verzinnen om hierom heen te werken.
BIOS: In het BIOS is niks te vinden om een videokaart in je pci-e slot aan/uit te zetten. Je kan alleen kiezen welke hij als eerste moet booten en of de onboard video aan/uit moet. (Gigabyte G31M-ES2L).
Volgende poging was videokaart terugzetten, maar dan zonder de voedingskabel aan te sluiten op de videokaart (met het idee dat ik deze dan erin moet steken voordat ik de pc aanzet als ik wil gaan gamen).
Dit werkt niet. De videokaart begint dan te piepen als je de pc aanzet.
De videokaart disablen in Windows 7 helpt ook niet.
Dus nu de vraag van vandaag: Is zoiets wel mogelijk?
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar misschien kunnen nieuwere videokaarten dit wel. Of zijn die misschien zowiezo zuiniger in idle.
Laat je horen
Ik ben bezig een NASje zelf te bouwen en kijk natuurlijk ook naar stroomverbruik.
Voor de gein ook het stroomverbruik van mijn gewone pc eens gemeten. 140W in idle!
En dat terwijl de pc 95% van de tijd gebruik om te internetten/mailen.
Voor de hand ligt natuurlijk dat de videokaart dan de grootverbruiker is.
Dus deze er uit gehaalf en onboard gpu gebruikt -> 55W idle.
Mijn videokaart (Asus 8800GTS 320M) verbruikt dus 85W in idle.
Beetje veel om te internetten.
Ik wilde iets verzinnen om hierom heen te werken.
BIOS: In het BIOS is niks te vinden om een videokaart in je pci-e slot aan/uit te zetten. Je kan alleen kiezen welke hij als eerste moet booten en of de onboard video aan/uit moet. (Gigabyte G31M-ES2L).
Volgende poging was videokaart terugzetten, maar dan zonder de voedingskabel aan te sluiten op de videokaart (met het idee dat ik deze dan erin moet steken voordat ik de pc aanzet als ik wil gaan gamen).
Dit werkt niet. De videokaart begint dan te piepen als je de pc aanzet.
De videokaart disablen in Windows 7 helpt ook niet.
Dus nu de vraag van vandaag: Is zoiets wel mogelijk?
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar misschien kunnen nieuwere videokaarten dit wel. Of zijn die misschien zowiezo zuiniger in idle.
Laat je horen