Toon posts:

Enkel grijze kleuren op tweede scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:30
Hallo,

Vandaag heb ik ineens het probleem dat op mijn tweede scherm enkel grijswaarden worden weergegeven. Het beeld is gewoon zwart wit. Dit ligt niet aan de outputs of aan de kabels, want bij het opstarten en bij "windows starten" zijn de kleuren wel zichtbaar. Zodra ik mij echter aanmeld worden de kleuren op het tweede scherm (LG tv) grijs. Daarom vermoed ik dat er ergens instellingen verkeerd staan. Dit probleem heb ik al 2 jaar nooit gehad. Ik heb een HD4870 btw. Het scherm is verbonden via een DVI naar HDMI adapter.

Alvast bedankt.

[Voor 5% gewijzigd door -Edwin- op 04-06-2011 18:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 10:51
Je hebt je LG televisie waarschijnlijk met een composiet of s-video kabel aangesloten, maar je driver of televisie staat net op het andere type ingesteld.
Bij s-video gaat de kleur-waarde door een 2de aderpaar. Maar als je televisie denkt dat er een composiet-signaal binnen komt negeert hij die aders, en heb je zwart-wit beeld.
Of andersom, je televisie staat netjes op s-video maar je videokaart stuurt, bijvoorbeeld door een driver-update, juist een composiet signaal.

Zie ook De grote tv-out FAQ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
Nee, het is aangesloten op een DVI/HDMI poort. En zoals gezegd, het werkte tot vandaag vlekkeloos. Lijkt me niet dat de tv dan ineens de aansluitingen niet meer snapt.

EDIT: Wissel ik de aansluitingen op de videokaart om, dan is ineens het beeld van mijn 1ste monitor grijs/wit. Het beeld van de 2de scherm is dan wel in kleur. Is misschien mijn videokaart stuk aan het gaan? Ook met GTA IV heb ik dat mijn pc na 10 minuten ermee stopt (daar heb ik een ander topic over).

EDIT2: En uit het niets is het beeld op kleur gesprongen. Ik heb echt helemaal niks gedaan. Ging gewoon vanzelf :? Maar dit lijkt me niet de bedoeling.

[Voor 61% gewijzigd door -Edwin- op 03-06-2011 23:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• killfrenzy9
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06-2015
Ik heb vorig jaar ook zoeits gehad(ook LG tv maar maakt niet uit), maar het bleek bij mij aan de VGA ingang te liggen, met andere kabel nog steeds problemen, ook andere TV problemen. Maar op mn DVI poort deed hij het gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
Maar dat zeg ik dus. De tv is aangesloten op de DVI/HDMI poort. Het komt wel overeen met jouw probleem, dus denk toch een mankement aan de videokaart. Ben heel bang dat ik toch een nieuwe moet gaan kopen :(

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 10:51
Dat was handige informatie voor in je start-post geweest ;)

Maar dan denk ik ook dat je videokaart bezig is te overlijden. Kan ook goed iets met de luchtvochtigheid en temperatuur van de afgelopen dagen te maken hebben natuurlijk.

• -Edwin-
frickY schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:42:
Dat was handige informatie voor in je start-post geweest ;)

Maar dan denk ik ook dat je videokaart bezig is te overlijden. Kan ook goed iets met de luchtvochtigheid en temperatuur van de afgelopen dagen te maken hebben natuurlijk.
He bah. Dat kleurenprobleem kan dus eigenlijk niet echt een andere oorzaak hebben dan dat de videokaart "stuk" is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 10:06
Mijn - voorlopige - conclusie op basis van post #3 is dat er iets mis gaat met de connector op je videokaart. Een gebroken spoortje, een gebogen pinnetje, een vuil contactje. Zoeits.

Ik zou eens een visuele inspectie proberen en de stofzuiger eens flink zijn werk laten doen op de desbetreffende connector.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
Helixes schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:32:
Mijn - voorlopige - conclusie op basis van post #3 is dat er iets mis gaat met de connector op je videokaart. Een gebroken spoortje, een gebogen pinnetje, een vuil contactje. Zoeits.

Ik zou eens een visuele inspectie proberen en de stofzuiger eens flink zijn werk laten doen op de desbetreffende connector.
Heb ik afgelopen week nog gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:24

Pixeltje

Woo-woohoo!

-Edwin- schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:59:
[...]

Heb ik afgelopen week nog gedaan.
Dan hoop ik dat je met die stofzuiger heel goed hebt opgepast en niets hebt aangeraakt? Anders zou daar best eens de oorzaak van je probleem kunnen liggen.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 16:03

Zeror

Ik Henk 'm!

-Edwin- schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:10:
want bij het opstarten en bij "windows starten" zijn de kleuren wel zichtbaar.
Is dit op beide schermen of iig ook op het probleemscherm?

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
Pixeltje schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:05:
[...]

Dan hoop ik dat je met die stofzuiger heel goed hebt opgepast en niets hebt aangeraakt? Anders zou daar best eens de oorzaak van je probleem kunnen liggen.
Ja hoor, tenminste ik heb net zo voorzichtig gedaan als altijd. Kan natuurlijk geen 100% zekerheid geven over dat het probleem niet daardoor zou kunnen zijn ontstaan. Nu heb ik wel weer gewoon kleur trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
Rakkerzero schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:13:
[...]

Is dit op beide schermen of iig ook op het probleemscherm?
Op beide schermen, dus ook op het probleemscherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 16:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Klinkt misschien stom, maar controleer eens of je kabels wel goed vastzitten. Anders denk ik, dat het iets softwarematig niet in orde is als beide schermen gewoon kleur geven tijdens het opstarten.
Installeer bijv eens je videokaart- en/of je monitordrivers eens om te kijken of dat iets oplost.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
Rakkerzero schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:35:
Klinkt misschien stom, maar controleer eens of je kabels wel goed vastzitten. Anders denk ik, dat het iets softwarematig niet in orde is als beide schermen gewoon kleur geven tijdens het opstarten.
Installeer bijv eens je videokaart- en/of je monitordrivers eens om te kijken of dat iets oplost.
Nou ja, nu kan ik sowieso niet erg veel testen, aangezien er weer gewoon kleur wordt gegeven. De kabels zitten goed vast zie ik nu, dus daar moet het in ieder geval niet aan liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 01:43

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

In je andere topic heb je het al over problemen met je videokaart, waarom begin je dan weer een nieuw topic met nieuwe problemen ?
Het lijkt erop dat je videokaart het (te) zwaar heeft, en dat kan onder andere komen door oververhitting of een slechte voeding.
Het kan ook zijn dat je kaart gewoon aan zijn einde is en dus in de prullenbak in kan.
Wil je het zeker weten, steek er een andere kaart in en kijk of je problemen weg zijn.

Succes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
Hippocampus schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:17:
In je andere topic heb je het al over problemen met je videokaart, waarom begin je dan weer een nieuw topic met nieuwe problemen ?
Het lijkt erop dat je videokaart het (te) zwaar heeft, en dat kan onder andere komen door oververhitting of een slechte voeding.
Het kan ook zijn dat je kaart gewoon aan zijn einde is en dus in de prullenbak in kan.
Wil je het zeker weten, steek er een andere kaart in en kijk of je problemen weg zijn.

Succes
Omdat ik in eerste instantie dacht dat die grijze kleuren door een verkeerde instelling kwamen. Met een HD4850 heb ik geen problemen. Nu weet ik nog steeds niet of het aan de voeding ligt, de HD4870. Te hoge temperaturen kunnen we wel wegstrepen toch? Bij Furmark valt de pc niet uit bij 92 graden, bij GTA wel met 80 graden.

[Voor 6% gewijzigd door -Edwin- op 06-06-2011 12:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 01:43

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Als ie door de vorige eigenaar ''mishandeld'' is doordat ie tijdens het gamen te warm is geworden, dan kan dit blijvende schade toebrengen.

Mijn punt is dat je met deze kaart (de hd 4870) meerdere problemen hebt, zowel met gamen als met je dual monitor setup.
Dit kan je gewoon in 1 topic melden, dat is wel zo handig voor de mensen die je willen helpen.

Dus meld het in je andere topic, dan kan deze op slot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
Het is inderdaad zo dat die vriend twee HD4870 in zijn pc had. Deze pc was te warm geworden waardoor 1 ervan kapot was gegaan. Volgens MyCom was deze echter goed en daarom heeft die deze verkocht aan mij.

Ik zal nu verder gaan in het andere topic, deze mag dicht.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee