Component, Composiet of S-video uitgang naar VGA ingang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4s0n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09-2023

J4s0n

Stop! Hammertime!

Topicstarter
Ik ben van plan 2x dit scherm te kopen: Dell Ultrasharp U2311H. Mooi IPS scherm, full HD en heeft VGA en DVI-D als ingang.

Nu wil ik het scherm ook voor televisiekijken gebruiken en ik heb een Conceptronic Grab'n'Go CM3PVR750 Deze heeft Composite video, component en S-video als uitgang.

Hoe sluit ik één van die uitgangen aan op VGA. Beide analoog, dat moet kunnen lijkt me? Beide is immers component. Maar ik kan maar beperkt kabels vinden hiervoor. Dit is één van de weinige kabels die ik kan vinden, en ik vraag me af, is dit wel de juiste? Want ik zie daar composite video ipv de gebruikelijke 3 component kleuren.

[ Voor 6% gewijzigd door J4s0n op 03-06-2011 21:33 ]

Man is a tool-using animal. Without tools he is nothing, with tools he is all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Sorry maar 2* een ultrasharp en en kutten met s-video ?
Dat wil je echt niet, component (niet composiet) dat moet kunnen maar dan moet je of die converteren, of een monitor met component zoeken
Of gewooen een nieuwe mediaplayer kopen met een fatsoenlijk uitgang die je monitor ook lust

Of gewoon met je pc afspelen natuurlijk

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4s0n

J4s0n

Stop! Hammertime!

Topicstarter
M'n TV-signaal komt sowieso analoog binnen. Die coax kabel gaat rechtstreeks m'n Conceptronic apparaat in. Het conceptronic apparaat moet het vervolgens doorsturen naar m'n monitor.

De andere oplossing is om digitale TV te nemen, maar dat is me overkill gezien m'n weinige TV gebruik.

Vandaar dus de vraag of ik de component uitgangen van het Conceptronic apparaat kan aansluiten op de VGA poort van m'n monitor. Ik kan namelijk in NL nergens zulke kabels vinden. Wel op Amazon.com waar zo'n kabel minder dan $4 kost

Maar is zo'n kabel alleen geschikt om VGA out, naar Composite IN te doen, of ook andersom?

[ Voor 7% gewijzigd door J4s0n op 03-06-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 13:31
Je zou ook kunnen kijken naar een goedkope tv-kaart van bijvoorbeeld Hauppauge en dan via bijvoorbeeld Windows Media Center naar televisie kunnen kijken.

Daarnaast zou je wel van component VGA kunnen maken, maar in mijn ervaring gaat dit vaak niet geheel lekker werken. Zelf heb ik dit bijvoorbeeld met mijn PSP en PS2 geprobeerd, maar resoluties worden nagenoeg nooit mooi of goed weergegeven. Daarnaast zijn de 'omzetkastjes' vaak erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of je zoekt er 1 in de pricwatch met dvi-d en component

http://tweakers.net/price...rfsejQe11aY6xu45YUSh5jfAE

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4s0n

J4s0n

Stop! Hammertime!

Topicstarter
Als jij me een 23" IPS paneel kan aanwijzen die ik voor €188 kan kopen waar ook component op zit en Vesa mount heeft, let me know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als het een inchje meer mag wezen

http://tweakers.net/price...yeMtBnqU9Yl6X8ZXxZ8vXj-AM

maar geen 188 euro nee. maar ik heb het probleem ook niet :P

Je kan er wel voor die prijs een kleine tv bijkopen..

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 03-06-2011 23:40 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
vga is geen component en component is geen vga. Een VGA aansluiting slinkt een RGB signaal terwijl dit bij component als YpBpR geencode is. Je hebt dus een component naar VGA transcoder nodig die de juiste colorspace conversion toepast. Een simpele vga->component kabel gaat dus nooit werken. Let wel op dat je conceptronix meukding iig 720p uit kan spugen over de component want de 576p PAL resolutie slikken veel monitoren niet (goed).
Pagina: 1