Toon posts:

Probleem met Samsung TV en PS3 in 3D

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 408963

Topicstarter
hallo,

sinds ik deze week mijn nieuwe 3d ledtv heb aangeschaft, stond ik te popelen om 3d games te spelen. wat is nu het probleem, ik heb games gedownload in de playstationstore, waaronder killzone 3, maar er komt iedere keer op het scherm,no 3D tv detected. dan ben ik beginnen zoeken op het internet, en vond het volgende als oplossing.
stap 1 : ga naar instellingen
stap 2: ga naar beeldscherminstellingen
stap 3: klik op instellingen video-uitvoer
stap 4: selecteer het type aansluiting op uw tv, dus hdmi in mijn geval
stap 5: selecteer een instelmethode, daar ga ik voor automatisch, en dan volgt er een scherm waar je moet
je moet bevestigen dat je dit kan lezen. dat doe ik ook. maar daarna zou er volgens het internet een
scherm moeten volgen waar ik het formaat van mijn tv kan intikken, maar dat scherm krijg ik gewoonweg
niet. hij vraagt direct om de instellingen op te slaan. wat moet ik doen om mijn tv formaat te kunnen
aanpassen zodat ik ook in 3d kan gamen.

mijn tv is een samsung UE46D6530 , mijn ps3 is up to date, wel geen slimversie. en ik werk met hdmi -kabels zowel voor tv als voor mijn ps3. ik weet wel niet of het 1.3 of 1.4 kabels zijn.En ik vertrek zowel met mijn digicorder als met de ps 3 via mijn surround systeem naar de tv.

hopelijk kan iemand mij helpen, want ik heb echt al alles bijna geprobeerd, en krijg maar niet dat scherm waar ik het tv formaat op kan veranderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10
Anoniem: 408963 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:25:
hallo,

sinds ik deze week mijn nieuwe 3d ledtv heb aangeschaft, stond ik te popelen om 3d games te spelen. wat is nu het probleem, ik heb games gedownload in de playstationstore, waaronder killzone 3, maar er komt iedere keer op het scherm,no 3D tv detected. dan ben ik beginnen zoeken op het internet, en vond het volgende als oplossing.
stap 1 : ga naar instellingen
stap 2: ga naar beeldscherminstellingen
stap 3: klik op instellingen video-uitvoer
stap 4: selecteer het type aansluiting op uw tv, dus hdmi in mijn geval
stap 5: selecteer een instelmethode, daar ga ik voor automatisch, en dan volgt er een scherm waar je moet
je moet bevestigen dat je dit kan lezen. dat doe ik ook. maar daarna zou er volgens het internet een
scherm moeten volgen waar ik het formaat van mijn tv kan intikken, maar dat scherm krijg ik gewoonweg
niet. hij vraagt direct om de instellingen op te slaan. wat moet ik doen om mijn tv formaat te kunnen
aanpassen zodat ik ook in 3d kan gamen.

mijn tv is een samsung UE46D6530 , mijn ps3 is up to date, wel geen slimversie. en ik werk met hdmi -kabels zowel voor tv als voor mijn ps3. ik weet wel niet of het 1.3 of 1.4 kabels zijn.En ik vertrek zowel met mijn digicorder als met de ps 3 via mijn surround systeem naar de tv.

hopelijk kan iemand mij helpen, want ik heb echt al alles bijna geprobeerd, en krijg maar niet dat scherm waar ik het tv formaat op kan veranderen.
Anynet+ instellen?

http://skp.samsungcsporta...ail.jsp?cdsite=nl&seq=712

En inderdaad, je moet HDMI 1.4 kabels/ondersteuning hebben.

[Voor 4% gewijzigd door Hakulaku op 03-06-2011 16:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08

Als je PS3 direct op de tv wel werkt zul je iets van bypass op je surround systeem aan moeten zetten.
Welke receiver heb je er trouwens tussen zitten moet die ook niet HDMI 1.4 ondersteunen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
Toevallig had ik eergister precies hetzelfde gedaan zoals jij hierboven had omschreven. Ook ik heb de 80GB 'Fatboy' ps3 en een Panasonic 50". Na het zetten op hdmi auto kreeg ik gelijk het volgende scherm waar automatisch 50" was ingesteld. 3d games had ik niet geprobeerd, maar wel 3d bluray en het werkt.
Ik gebruik een 1.4 hdmi kabel. Misschien kan het daaraan liggen, maar ik denk dat het door je versterker komt. Die moet 3d ondersteunen zoals Tazzios het zei.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

En ik vertrek zowel met mijn digicorder als met de ps 3 via mijn surround systeem naar de tv.
Welk merk en type is dat systeem? Want dat moet natuurlijk ook HDMI 1.4 en 3D ondersteunen. Mocht dat niet zo zijn dan wordt het de PS3 rechtstreeks op de Samsung aansluiten voor het beeld. Geluid zal dan via de optische weg moeten vanaf de PS3.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Topicstarter
bedankt, maandag komen de 1.4 hdmi-kabels binnen. dan alles rechtstreeks naar de tv, en hopelijk lukt het dan . ik laat jullie zeker iets weten, bedankt voor de snelle reacties.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08
quote van wikipedia:

High Speed HDMI 1.3 cables can support all HDMI 1.4 features except for the HDMI Ethernet Channel.

je kan het nu dus ook al proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
voila,

kabels naar 1;4 hdmi vervangen en alles rechtstreeks op de tv aangesloten , en het probleem was opgelost. kon dan direct alles aanpassen op mijn playstation.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
Anoniem: 408963 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:44:
voila,

kabels naar 1;4 hdmi vervangen en alles rechtstreeks op de tv aangesloten , en het probleem was opgelost. kon dan direct alles aanpassen op mijn playstation.
Probeer eens voor de 'gein' je oude hdmi kabel rechtstreeks op je tv. Dan weet je of je 1.3 kabel snel genoeg is :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee