Toon posts:

real time microfoonruis verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• césaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-06 16:58
Ik gebruik een externe microfoon op mijn macbook aangesloten via usb.
Het probleem is dat er tijdens het spreken nogal wat ruis ontstaat.
Ik ben erin geslaagd via garageband een verstaanbare klankenstroom te produceren, alleen wordt dit effect niet in skype, audacity... toegepast, je hoort de originele gestoorde klankenstroom.

Het schijnt mogelijk te zijn de opgeschoonde microfooninput van garageband real time door te sturen naar bijvoorbeeld skype. Kan iemand verduidelijken hoe dit moet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:26

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Beter dan ruis verwijderen is ruis voorkomen. Waar komt de ruis vandaan?

Bekabeling --> zorg dat je signaal goed gebufferd wordt of koop betere kabels
Wind --> koop een windscherm voor op je microfoon
De persoon die praat --> koop een pop-filter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• césaar
Ligt aan die microfoon zelf, hij is ooit eens gevallen.
Het lukt min of meer om de ruis te beperken, dus ik ga geen geld uitgeven aan een nieuwe. En ook omdat ik hem daarvoor veel te weinig gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:26

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Hm ja, met software kan ik je niet helpen. Heb je al gezocht?

Over microfoon: het is een vrij simpel apparaat. Als er wel signaal door komt, maar met ruis, dan is waarschijnlijk een aardekabel losgeschoten. Als je een soldeerbout hebt of iemand kent met een soldeerbout, is dit doorgaans simpel te fixen. Wat voor microfoon is het?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• césaar
voice candy, maar is niet gratis.
Ik heb nu wat tijd in garageband gestoken en las dat het kon. ik ben nu al zo ver gekomen dat ik garageband nog niet onmiddellijk wil loslaten.

Het is eigenlijk een mini dv camera. Dus het is niet zo simpel op te lossen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee