Toon posts:

Problemen Afspelen HD films (Meerdere codecs geprobeerd)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09-2021
xAfgelopen woensdag een mooie Sony Bravia 1080p TV gekocht, dus ik dacht laat ik deze eens goed gaat testen door er een HD film op te gaan kijken.

Ik heb dit probleem al een hele tijd maar op een of andere manier willen de films niet soepel gaan lopen, ik heb VLC gebruikt en voornamelijk gebruik ik MPC Cinema en ik heb het een paar keer in WMP geprobeerd maar in alle progamma's lopen 1080p films niet lekker.

Ik heb ook meerdere codecpacks gebruikt, ik heb K-Lite Codec Pack 7.1.0 en CCCP die toch de belangrijkste codecs bevatten geprobeerd maar ook hiermee loopt hij slecht, soms loopt hij dan wel redelijk maar op bepaalde stukken gaat het dan weer gruwlijk fout, de pixels worden helemaal lichtbruin of groen en hij gaat haperen of het beeld blijft voor een paar seconden hangen en de audio loopt door en in sommige gevallen is het zo erg dat alle pixels lichtbruin worden voor een paar seconden. Als ik pauzeer om wat te gaan drinken en hem daarna weer verder afspeel blijft hij ook telkens hangen en worden de pixels heel raar zoals HIER. naar een bepaalde tijd (30/60 seconden) is het voorbij en loopt het beeld weer even fatsoenlijk

Weet iemand wat ik fout doe? Heb ik toch de verkeerde codecs of heb ik ze verkeerd geïnstalleerd of botsen sommige codecs met elkaar? Ik heb het net en GoT doorgespit maar niks dat echt hielp.

Systeem
  • Windows 7
  • Intel Core 2 Duo Mobile P7450
  • 4GB RAM
  • ATI Radeon Mobility HD4570
Als we dan toch bezig zijn met 1080 materiaal stel ik deze vraag ook gelijk, hoe kan het dat ik (zoals op de bovenstaande screenshot) van die zwarte balken onder en boven heb? Als het een 1080 film is en het scherm is ook 1080 zouden er toch geen balken mogen verschijnen? Als ik in VLC of MPC dan de verhouding op 16:9 zet krijg ik het idee dat het beeld wat uitgerekt word.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Bij voorbaat dank.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• Anoniem: 304782
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
de bruine pixels zijn waarschijnlijk framedrops door het een of ander.
Speelt de film even slecht af in WMP als in VLC?

Is je laptop ook erg warm op het moment dat hij 'vastlopers' heeft?
Probeer eens K-lite code pack met de windows media player classic.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:03

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Doe is een dxdiag command of search, welke versie van directx staat daar 11 is namelijk niet compatible met je video kaart die kan tot directx 10. Doe gelijk even de test die er bij het tabje display staat kijken of dat goed gaat.

Is je videodriver up to date ? Mag hopen dat de makers van ati al een oplossing voor w7 hebben gevonden

16:9 heeft te maken met de maat van je tv niet van hd, probeer is een andere ratio 16:10 ?

[Voor 49% gewijzigd door NLKornolio op 09-06-2011 00:39]

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Idee: ( voor de gasten die met onzin terug reageren )
Dan heb je het over jezelf zeker?

Balken zijn normaal, dat is 2.40:1 en veel films zijn daarin opgenomen:
Wikipedia: Aspect ratio (image)

Codec packs = fout. Uninstall alles en draai alleen MPC HC en Haali media splitter. Uitgebreide guide staat hiero:
http://imouto.my/watching-h264-videos-using-dxva/

Kijk dan eens naar je CPU gebruik en of DXVA wel gebruikt wordt. Als je CPU gebruik laag is en je krijgt nog steeds rare artefacts dan wordt je VGA mogelijk te heet. Tijd om je laptop even uit te blazen?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Inderdaad wat wagenveld zegt:

- alle codecpacks verwijderen!
- Mediaplayer Classic Home Cinema (www.xvidvideo.ru voor de laatste builds) installeren.
- Kijken of het op EVR Custom staat
- Laatste Ati drivers installeren

Als je nu een 1080p file afspeelt, dan hoort er onderaan in MPC-HC in het zwart balkje tussen haakjes [DXVA] te staan. Als dat er staat, dan zou het dus vloeiend moeten gaan.

Daarnaast...klinkt misschien stom, maar zorg ook dat je laptop troep/spyware/adaware vrij is waardoor je cpu/gpu onnodig moeten werken en wat dus voor schokken kan zorgen.

Hoe heb je je laptop aangesloten op je tv? Via hdmi? Heb je dan je scherm gecloned of laat je je laptop enkel je TV aansturen (dus je laptopscherm staat uit). 2e optie is het beste, dan ook gelijk ff de juiste resolutie instellen.

Wat voor bestandsformaat gebruik je? Als het een mkv file is, zet het eens op een usb stick en stop em in je tv..de tv's van tegenwoordig spelen ook gewoon perfect mkv bestanden af:)

Oja over de zwarte balken, dat ligt aan de opname en niet aan je tv. 1080 is niet automatisch geen zwarte balken meer.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:03

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

[quote]wagenveld schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:40:
[...]

Dan heb je het over jezelf zeker?
----
Nee dan heb ik het over jouw die gaan zeiken over iemand anders zijn hulp

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee