Toon posts:

Flexijack probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thystan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-10-2019
Ik heb een laptop met een 3.5mm FlexiJack poort. Deze poort moet koptelefoon een microfoon tegelijk zijn.

Mijn headset heeft twee 3.5mm jack aansluitingen, 1 voor mic en 1 voor speakers.

Ik begrijp ook dat een USB headset een oplossing is, maar omdat daar drivers voor nodig zijn en wij deze dan over de hele linie moeten installeren is het geen handige oplossing, ook omdat er dan weer meerdere verschillende USB headsets komen en wij de verschillende headsets moeten gaan ondersteunen.

Onze gebruikers mogen dus alleen analoge headsets kopen, maar de nieuwe laptops worden geleverd met maar 1 flexijack poortje...

Wat kan ik gebruiken zodat ik mijn headset op mijn flexi-jack poort kan gebruiken voor Skype?

Een oplossing is bijvoorbeeld een combo-jack splitter, maar ik ben op zoek naar een plek waar ik deze kan kopen. En daarmee bedoel ik niet Amazon.

[Voor 9% gewijzigd door Thystan op 03-06-2011 15:54]

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
Je hebt ook gewoon koptelefoons/oordopjes met inline mic, waardoor je maar 1 3.5mm plugje nodig hebt

If it ain't broke, don't fix it

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:46
Is FlexiJack niet dat je S/PDIF (Toslink, Optical, whatever) EN 3.5mm analoge luidsprekers op één aansluiting kunt aansluiten?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:35
Volgens mij als je een headsetje van een mobieltje pakt, welke een 3,5mm gebruikt voor de headset, dan zou het moeten werken.

Maar wat/waar heb je zelf al gezocht? Ben je de bekendere webshops al langsgeweest e.d. om te kijken of er zoiets is? Sites zoals allekabels.nl, kabeltje.com of Conrad e.d.? Die hebben grote keuzes uit de meest gekke splitters e.d...

Overigens waarom zou het niet gewoon een usb-headset mogen zijn? De meeste zijn gewoon plug&play... daar hoef jij in principe niet meer ondersteuning aan te geven dan een analoge set. Ik zou het je zelfs adviseren, want de usb-sets hebben vaak veel minder last van ruis e.a. storingen op het signaal.

[Voor 40% gewijzigd door MicGlou op 09-06-2011 09:44]

• Thystan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-10-2019
Ik heb wat rondgebeld om te kijken oa bij allekabels.nl en diverse webwinkels. Ze hebben hier geen oplossing voor.

De rede dat we niet kiezen voor USB is omdat er nog steeds een driver moet worden geinstalleerd en gebruikers hebben daar geen rechten voor.

Een koptelefoon met lanyard is ook mijn suggestie, maar het is een specifiek geval. Haar koptelefoon was stuk terwijl ze in Mali (afrika) was. Ze heeft vervolgens zelf een headset gekocht, met twee stekkers.

Haar laptop heeft alleen de combojack, maar ze willen het geld van de headset niet verspillen...

We zijn ondertussen tot een andere oplossing gekomen. We hebben de headset betaald en verkocht aan een andere medewerker :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Thystan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:04:
De rede dat we niet kiezen voor USB is omdat er nog steeds een driver moet worden geinstalleerd en gebruikers hebben daar geen rechten voor.
De meeste van die dingen gebruiken gewoon de al meegeleverde drivers in 't OS. Die kun je dus gewoon zo aansluiten, zonder een driver te installeren
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee