Toon posts:

Installeren van een deb in ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 23:21
In xubuntu 11.04 probeer ik een deb bestand te installeren, Normaal zou het via GUI en command geen probleem zijn. Maar ik krijg nu

code:
1
2
3
4
5
dpkg: error processing mjpg-streamer_r94-1_i386.deb (--install):
 parsing file '/var/lib/dpkg/tmp.ci/control' near line 7 package 'mjpg-streamer':
 error in Version string 'r94-1': version number does not start with digit
Errors were encountered while processing:
 mjpg-streamer_r94-1_i386.deb

Het gaat om http://sourceforge.net/projects/mjpg-streamer/

Als ik het probleem Google kom ik mijzelf tegen :(

Ik heb geprobeerd mjpg-streamer_r94-1_i386.deb uit te pakket, versie in control te veranderen en weer in te pakken, maar dat levert nieuwe problemen op.

Waar heb ik mjpg-streamer voor nodig?
Om Zoneminder te kunnen testen, die herkent geen webcam terwijl Cheese mijn webcam wel ziet. Via mjpg-streamer is het mogelijk om een webcam geschikt te maken voor zoneminder.

Hopelijk weet iemand hier wat ik kan doen.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 16:07
Even heel gek: Zelf installeren via deb-src?

Je kan eens kiijken op http://www.diederik.nl/wo...ideaal-debian-bacula-ssl/, staat een aantal regels om bacula met OpenSSL te compileren, maar wrsch kan je zo ook zelf de fout eruit halen...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankTM
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik kreeg het wel voor elkaar om het bestand aan te passen.

mkdir mjpg-streamer
cd mjpg-streamer
ar x ~/Downloads/mjpg-streamer_r94-1_i386.deb
tar xfz control.tar.gz

In het bestand control even de waarde voor Version veranderen in 94-1

tar cfz control.tar.gz control conffiles 
ar r ~/Downloads/mjpg-streamer_r94-1_i386.deb *
sudo dpkg -i ~/Downloads/mjpg-streamer_r94-1_i386.deb

Eventueel downloadable op http://scriptzone.nl/~frank/mjpg-streamer_r94-1_i386.deb

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 23:21
FrankTM schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:30:
Ik kreeg het wel voor elkaar om het bestand aan te passen.

mkdir mjpg-streamer
cd mjpg-streamer
ar x ~/Downloads/mjpg-streamer_r94-1_i386.deb
tar xfz control.tar.gz

In het bestand control even de waarde voor Version veranderen in 94-1

tar cfz control.tar.gz control conffiles 
ar r ~/Downloads/mjpg-streamer_r94-1_i386.deb *
sudo dpkg -i ~/Downloads/mjpg-streamer_r94-1_i386.deb

Eventueel downloadable op http://scriptzone.nl/~frank/mjpg-streamer_r94-1_i386.deb
Je bent geweldig!! Mijn ubuntu kennis is nog maar 2 dagen oud.

[Voor 8% gewijzigd door Lisadr op 03-06-2011 16:20]

GoT, You have to love it!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee