Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 377445
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Mede Tweakers..

Ik heb een opstelling gemaakt:

Internet komt binnen -> gaat naar een nic op de server genaamd Internet (192.168.3.3)
2de Nic ( DHCP,DNS, AD, RASS lees 10.10.10.1)

Dit draait op server 2008r2
Er staat ook exchange 2010 op.

Nu werkt alles goed en precies zoals ik wil. of ja precies:

Als ik op de client geoon naar bepaalde website surf of een mail in hotmail open waar dan bijv plaatjes inzitten laad hij dit niet.
Het zijn gewoon willekeurig bepaalde websites.

Er zit geen policy ofzo op om site's te blokkeren zo ja ik weet dan niet waar ik die weg kan halen.

Heb ik iets over het hoofd gezien waarom hij websites wel en niet laad?
Ooh op de server laad hij ze wel gewoon..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02 21:11
RRAS (NAP) is erg leuk, als het werkt =]

Puur uit nieuwsgierigheid en je situatie indenken; wat zijn de clients en gaan ze op internet via de server? Of is dit puur voor toegang tot Exchange?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
de clients zijn windows XP en Windows 7
Ze gaan ind via de Server op Internet.

(Ik heb het ind even zo moeten doen omdat ik nog aan het uitzoeken ben hoe ik outlook anywhere aan de praat krijg en hoe het zit met certificaten aanvragen e.d. maar dat staat hier los van)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je RRAS gebruikt, moet volgens MS de MTU van de clients op 1400 worden ingesteld.
Je hebt ook tooltjes die je helpen om de optimale grootte van je MTU te bepalen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:30:
Als je RRAS gebruikt, moet volgens MS de MTU van de clients op 1400 worden ingesteld.
Je hebt ook tooltjes die je helpen om de optimale grootte van je MTU te bepalen.
Dus als ik in de regedit de mtu aanmaak moet het wel goed gaan?

Of moet ik echt een tooltje zoeken?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Anoniem: 377445 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:39:
[...]
Dus als ik in de regedit de mtu aanmaak moet het wel goed gaan?
Als je de MTU op 1400 zet kan er niks misgaan.
Of moet ik echt een tooltje zoeken?
Als je ècht het optimale uit je internet verbinding wilt halen, moet je met een tooltje aan de slag.
"Waarom" vraagt u? Omdat de MTU de maximale grootte van de IP-packets bepaalt.
Stel, je vindt met je tooltje een MTU van 1472, de payload wordt dan 1472 - 28 = 1444 bytes.
Als je nu de MTU instelt op 1400, wordt de payload 1400 - 28 = 1372 bytes.
In dat geval gebruik je maar 1372 / 1444 = 95% van je maximale bandbreedte.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
helaas heeft dit geen succes.
naar waar ik ook de mtu op aanpas

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02 21:11
Zit er nog iets van een ISA server/firewall voor de internet side van je server? Heb al vaker gezien dat bepaalde pakketjes om dubieuze redenen geblokkeerd worden..

• Niet online
Nee er is totaal geen ISA server of firewall aanwezig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-05 21:43
Waar past men deze MTU aan op de Server of Client?

PSN: McMillan0984

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11-2022

mookie

Heerlijk Helder

Ik draai windows RRAS met NAP op meerdere vestigingen zonder problemen en heb nog nooit de MTU aan hoeven passen.
Heb wel eens een keer een brakke netwerkkabel gehad die bij zware belasting dermate veel storing gaf dat de ethernet poort of de router tijdelijk geblokkeerd werd.
Dit gaf hetzelfde effect, tekst pagina's gaan goed maar bij wat grotere pagina's orden de plaatjes niet getoond.
De MTU moet volgens mij op de server aangepast worden.
Het gaat meestal om de ethernet verbinding tussen client en modem/router.
Aangezien je de RRAS gebruikt als gateway is dat de "client" achter de modem/router.

Maar nogmaals, ik zou het ergens anders zoeken, zoals in de netwerk kabel.

mookie

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee