Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 255490

Topicstarter
Hallo,

Na jarenlang een simpele telefoon gebruikt te hebben wil ik nu overstappen op een smartphone. Het is alleen lastig een goede keuze te maken en ik kom er niet helemaal uit.

Graag wil ik een HTC desire. De prijsklasse van de modellen is OK en het wordt eigenlijk door bijna al m'n vrienden aangeraden. Ik wil de telefoon met name gebruiken voor zakelijk gebruik:
- mailen
- synchroniseren van outlook agenda en/of google agenda
- gps
- internet
- facebook
- zo nu en dan documenten lezen
- muziek

Spelletjes interesseren me heel weinig, maar is een leuke bijkomstigheid. Nu twijfel ik erg tussen de Desire, Desire S en Desire HD. Aangezien ik de telefoon los ga kopen speelt het prijsverschil ook zeker mee.

Nu de vraag: welke moet ik hebben? Ik heb wel een hoop gezocht op Tweakers en internet en rondgevraagd bij diverse telefoonwinkels, maar niemand kan me echt een bevredigend antwoord geven. De verschillen zijn me onduidelijk.

Alledrie de telefoons kunnen in principe wat ik nodig heb en de Desire is een stuk goedkoper. Als enige verschil zie ik eigenlijk alleen dat ie wat korter mee gaat (zijn hiervoor betere accu's te koop inmiddels?) en dat het opslag- en werkgeheugen minder zijn. Ik kan echter niet echt inschatten of ik dit nodig ga hebben. Is 0,5GB opslag genoeg of ga ik daar te weinig aan hebben? Ik wilde sowieso nog wel een sd-kaartje erbij kopen voor opslag van muziek.

Tot slot merk ik wel dat ik de HD aan de grote kant vind. Ligt niet echt lekker in de hand vergeleken met de andere twee, dus die valt eigenlijk al af tenzij ie echt veel beter is dan de Desire en de Desire S. Heb ook naar de Z gekeken, maar zo'n toetsenbord hoeft van mij niet zo nodig.

Kan iemand me helpen bij het maken van de keuze? Ik denk zelf eerlijk gezegd aan de Desire. De HD en S zijn 80-90 euro duurder en ik vraag me echt af of dit het geld waard is.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-12-2022
De HD en S hebben een nieuwere generatie hardware (CPU) en zijn daardoor sneller dan de Desire. Voor mij zou dat wel het extra geld waard zijn, of dat voor jou het geval is moet je zelf bepalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 255490 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:30:
Alledrie de telefoons kunnen in principe wat ik nodig heb en de Desire is een stuk goedkoper. Als enige verschil zie ik eigenlijk alleen dat ie wat korter mee gaat (zijn hiervoor betere accu's te koop inmiddels?) en dat het opslag- en werkgeheugen minder zijn. Ik kan echter niet echt inschatten of ik dit nodig ga hebben. Is 0,5GB opslag genoeg of ga ik daar te weinig aan hebben? Ik wilde sowieso nog wel een sd-kaartje erbij kopen voor opslag van muziek.
Mijn Desire (welliswaar mét abo via T-Mobile) kwam met een 4 GB-kaartje :) Geen idee of dat standaard is though.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Sagaris schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:33:
De HD en S hebben een nieuwere generatie hardware (CPU) en zijn daardoor sneller dan de Desire. Voor mij zou dat wel het extra geld waard zijn, of dat voor jou het geval is moet je zelf bepalen.
Mja, dat vind ik dus lastig. Waar merk je het precies in? Ik heb echt 0,0 ervaring met smartphones, dus kan het lastig inschatten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:51

Trygve

Redacteur
Niet alleen is de hardware nieuwer, de het schermen van de Desire HD & S zijn is 4.3" in tegenstelling tot de Desire en Desire S met een 3.7" scherm. Is de moeite ook wel waard als je veel wil gaan internetten & navigeren.
Verder heb je met de nieuwere toestellen inderdaad meer garantie op updates. De S heeft Android 2.3.3, de HD inmiddels ook. De gewone Desire met 2.2 moet nog even wachten.

Ik zou persoonlijk hoe dan ook voor de nieuwe(re) generatie gaan, als je de benchmarks erbij pakt zie je dat de nieuwe(re) Qualcomms cpu's echt een vooruitgang zijn. In de praktijk merk je dat vooral bij je navigatie en andere zware programma's.

Je zegt dat de HD niet lekker in de hand ligt. Dan doe je toch de Desire S? Misschien ook belangrijk om aan de aansluitingen te denken. De HD heeft jackplug & usb aan de onderkant, ben ik heel blij mee als ik muziek luister. Op de Desire S zit de jackplug bovenaan en de usb aan de linkerzijkant.

[Voor 3% gewijzigd door Trygve op 03-06-2011 14:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:14
Als je een beetje tijd stopt in je desire kan je hem zo updaten naar 2.3 en ervoor kiezen Sense te laten gaan en dan gaat de batterij ineens heel lang mee...

Ik heb sinds augustus een desire (S en DHD waren er toen nog niet) en met een kale (non Sense) android installatie erop is hij niet langzamer dan de DHD van vrienden.

Over de SD-kaart, ook bij mijn desire zat standaard 4gb. (bij Hi)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm ik neig nu toch wel naar de S. Hier zit voor die prijs nl ook al 8GB bij. Kan ik hier ook langer rekenen op support / ondersteuning, of maakt dat niet heel veel uit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• staringgg
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Anoniem: 255490 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:41:
Hmmm ik neig nu toch wel naar de S. Hier zit voor die prijs nl ook al 8GB bij. Kan ik hier ook langer rekenen op support / ondersteuning, of maakt dat niet heel veel uit?
Ja, ik denk wel dat je langer kan rekenen op support en ondersteuning. Ik heb de oorspronkelijke Desire gehad en pas een desire S gewonnen, en als ik beide toestellen met elkaar vergelijk kun je wel merken dat de Desire S toch wel een tikkeltje sneller is dan de originele desire. Daarnaast zal de laatste update die de desire zal krijgen de update met android 2.3.3 zijn, terwijl de desire S hierna ook nog wel (denk ik) een update zal krijgen naar android 2.4 (of zoiets dergelijks). Plus de desire S is een stuk steviger dankzij de aluminium behuizing.

Gewoon doen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 144601
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De Sensation, die is futureproof en ik denk het verschil in prijs zeker waard als die te groot en te duur is de desire s

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:39
Ik zou een Desire S nemen.

Het geheugentekort van de oude Desire kun je prima verhelpen met een custom rom, en daarmee kun je de DS ook wel bijbenen qua Android-versie, maar als je niet zo'n tweaker bent en liever alles 'normaal' laat (wat ik gok dat je bent, anders had je allang een smartphone gehad :P ) kun je dus beter de DS nemen. Voldoende geheugen, sneller, steviger en langer support. Daarnaast minimaal net zo mooi, en hij oogt en voelt ook nog eens kleiner (terwijl het scherm even groot is).

Of idd serieus de knip trekken en een Sensation kopen, maar die zal je wellicht te duur vinden om los te kopen.

Topicstarter
OK, ik ben eruit. Ga voor de Desire S! Thanks voor de reacties.

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik zit/zat in hetzelfde schuitje.
Wou eerst voor de Sensation/SGS2 gaan, maar momenteel staat de gewone Desire in promo voor 309€
Is toch al een 200€ verschil en de Desire zal ook nog wel even meekunnen zeker? :)

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik zou eerder een SGS kopen, maar mocht je persé een HTC willen hebben zeker de Desire S. Die is beter en vooral mooier dan de normale Desire 8).

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als je wil gaan tweaken (rooten, alternatieve ROMs, etc) dan zou ik voor een ZTE Blade Orange San Francisco of een HTC Desire of een Samsung Galaxy SII gaan (gesorteerd volgens oplopende prijs). Houd er rekening mee dat de huidige HTC's (Desire S, Incredible S en Sensation) een gelockte bootloader hebben. Hoewel HTC zegt dat ze de bootloaders niet meer gaan locken, is het onduidelijk wanneer de huidige gelockte toestellen een update krijgen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
In hoeverre wil je dit zakelijke gebruik doorvoeren? Want voor zakelijke toepassingen is het meestal een eis dat appraten/computers/telefoons e.d. potdicht zitten. Het laatste wat je wil is een lek doordat iemand dacht dat het leuk was om de jailbreaken of te rooten... want dan kan je de verantwoordelijkheid niet meer bij de fabrikant leggen.

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
BoyzNDaHood schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:38:
Ik zou eerder een SGS kopen, maar mocht je persé een HTC willen hebben zeker de Desire S. Die is beter en vooral mooier dan de normale Desire 8).
Akkoord, maar hij staat momenteel in promo, dus dat maakt de keuze des te moeilijker :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een budgettoestel kan al die taken ook al, dan ben je voor 130/140 euro klaar (dan kom je uit op een goedkope Sony/Samsung/ZTE etc). De X10 Mini Pro is ook nog wel leuk met uitschuifbaar toetsenbordje.

Ik heb zelf een Sony X8, nu de ZTE Blade ook in Belgie te krijgen is zou ik misschien daar voor gaan, of toch een X10 Mini Pro die ook nog maar iets van 140 euro kost.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:00
Wel rekening mee houden dat de meeste van die toestellen, zoals de X10 mini pro en de desire hd een enorm zwakke batterij hebben. Bij zelfs matig gebruik mag je blij zijn als je het einde van de dag haalt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee